Greato skrev:Förstår inte alla som avgudar Printz. Som jag kommer ihåg honom så var han en klen bjässe med dålig och långsam skridskoåkning och gjorde en jävla massa klantiga pucktapp.
Är det för att han lyckades med några "open ice-tacklingar" som han blev så populär?
Nä, jag blir glad om vi slipper Printz. Är helt hundra på att tex Arnesson kan göra hans jobb dubbelt så bra.
Bättre att hålla i pengarna för en grym värvning i vinter istället som kan hjälpa oss på slutspurten.
För det första så är avgudar lite överdrivet. Många ser honom som en positiv injektion i laget. Visst så tappade han en del puckar, tog en del onödiga utvisningar och var inte den snabbaste skrinnaren. Han fick stundtals mycket skit för det. Jag tror att Printz blev populär efter att han stack - för det märktes runt eget mål. Printz är inte bara bra på att tackla, även en del open-ice, som du skrev. Han är duktig på att hålla rent framför mål, kan flytta på tunga forwards, spelar enkelt och spelar småfult. Stundtals förra säsongen tror jag även du slet ditt hår då vet var för tamt runt kassen. Printz är den som alltid kör upp handsken i motståndarnas nuna när de kommer för nära. Och ja, det är en egenskap. De unga backarna i DIF är inte alltid så kaxiga.
Arnesson kommer inte göra Printz jobb dubbelt så bra. Kanske lika bra, om Arnesson får en stark utveckling. Printz har mycket mer rutin, han är 5-6 cm längre och väger 15 kg mer, tyngsta spelaren i DIF just nu.
Nä, när det är en minut kvar av matchen och vi leder med uddamålet, då är Printz den första spelaren jag vill ha på isen.