Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
@difhockeyse: Tryout för tidigare David Printz. Är i första hand med mot Tappara och TPS. http://t.co/A70C7konjH #DIFHockey
2014-04-07, vad hände?
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Här skriver vi kontrakt med alla juniorer som vill, men David Printz, precis den backen vi behöver, honom ger vi tryout. Haha, vilket skämt. Hoppas innerligt för Challes trovärdighets skull att det är Printz som testar DIF och inte tvärtom.
Tack för ordet.
Tack för ordet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Finns även här http://difhockey.se/artikel/2657/.Jepe skrev:@difhockeyse: Tryout för tidigare David Printz. Är i första hand med mot Tappara och TPS. http://t.co/A70C7konjH #DIFHockey
Detta säger dock inte mycket. Hade nog mått bättre utan att veta av detta, om han nu inte blir kvar.
Skulle vi lyckas lösa Printz så har vi en back som borde kunna spela 30 minuter per match i Allsvenskan och se till att hålla målet rent från påhälsning.
En back som dessutom kan leda ett BP.
Om Printzen håller samma klass som förr skulle han höja upp vår backbesättningsbetyg ett snäpp och dessutom tillföra en behövlig mängd kilon.
En på pappret idealisk signing om man ser till truppen i stort. ( Just därför lär det väl aldrig inträffa, men det är en annan historia. )
En back som dessutom kan leda ett BP.
Om Printzen håller samma klass som förr skulle han höja upp vår backbesättningsbetyg ett snäpp och dessutom tillföra en behövlig mängd kilon.
En på pappret idealisk signing om man ser till truppen i stort. ( Just därför lär det väl aldrig inträffa, men det är en annan historia. )
Känns väl som det är Challe som vill ha en tryout på honom för att se hur bra han håller sig. Hoppas de kommer överens.
Välkommen Printz!
Välkommen Printz!
Här har vi nu någonting konkret. Om det är möjligt för Djurgårdshjälpen att byta fokus från Kalus till David Printz är jag övertygad om att det skulle bli lite mer fart i insamlingen.
Men finns det utrymme i budgeten för Printz så ska man väl i första hand utnyttja det. Om vi får möjlighet att förstärka ytterligare via Djurgårdshjälpen senare under säsongen är det ju skitbra.pulverapa skrev:Här har vi nu någonting konkret. Om det är möjligt för Djurgårdshjälpen att byta fokus från Kalus till David Printz är jag övertygad om att det skulle bli lite mer fart i insamlingen.
Sjukt nöjd om han får lira med oss denna säsongen, mitt bland alla fjuniga backar så behövs verkligen en sån här herre (Timmy i all ära men han verkar ju lite skakig när det blåser).
Grymt, SHL here we come!
Grymt, SHL here we come!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Säsongskort: Ja
Kanske för att Printz vill spela i ett "bättre" lag och liga. Behöver träning och matcher. DIF känner att de vill hjälpa killen och om det inte löser sig med annat lag kanske då väljer att stanna i DIF. Bara en gissning.Mäklaren skrev:Här skriver vi kontrakt med alla juniorer som vill, men David Printz, precis den backen vi behöver, honom ger vi tryout. Haha, vilket skämt. Hoppas innerligt för Challes trovärdighets skull att det är Printz som testar DIF och inte tvärtom.
Tack för ordet.
Håller med om att Printz är en back som absolut skulle behövas i laget. Hoppas han blir kvar i DIF
- SirDIFalot
Sluta vad fan. Klart det inte är vi som testar Printz.Mäklaren skrev:Här skriver vi kontrakt med alla juniorer som vill, men David Printz, precis den backen vi behöver, honom ger vi tryout. Haha, vilket skämt. Hoppas innerligt för Challes trovärdighets skull att det är Printz som testar DIF och inte tvärtom.
Tack för ordet.
Den här tryouten är rätt meningslös om vi ändå aldrig har råd med Printz. Vilket jag absolut inte tror att vi har. Annars tycker jag det är meningslöst om han tar upp en plats från en av de backarna vi har som behöver spela till sig en plats under försäsongen. Men hoppas det finns hopp. Men vi har en budget på 12 mille som är spenderat och att landa Printz nu, som vore den överlägset dyraste backen i laget. Ser inte hur det ska gå.
Expert.
Med Djurgårdshjälpens pengar går det.SirDIFalot skrev:Sluta vad fan. Klart det inte är vi som testar Printz.Mäklaren skrev:Här skriver vi kontrakt med alla juniorer som vill, men David Printz, precis den backen vi behöver, honom ger vi tryout. Haha, vilket skämt. Hoppas innerligt för Challes trovärdighets skull att det är Printz som testar DIF och inte tvärtom.
Tack för ordet.
Den här tryouten är rätt meningslös om vi ändå aldrig har råd med Printz. Vilket jag absolut inte tror att vi har. Annars tycker jag det är meningslöst om han tar upp en plats från en av de backarna vi har som behöver spela till sig en plats under försäsongen. Men hoppas det finns hopp. Men vi har en budget på 12 mille som är spenderat och att landa Printz nu, som vore den överlägset dyraste backen i laget. Ser inte hur det ska gå.
- SirDIFalot
Printz ska väl ha kring 100.000 i månaden enligt hans marknadsvärde. Så nej. I så fall om han kan tänka sig gå ner kraftigt i lön. Så mycket så att vi kan signa honom efter att budgeten är fylld.pulverapa skrev:Med Djurgårdshjälpens pengar går det.SirDIFalot skrev:Sluta vad fan. Klart det inte är vi som testar Printz.Mäklaren skrev:Här skriver vi kontrakt med alla juniorer som vill, men David Printz, precis den backen vi behöver, honom ger vi tryout. Haha, vilket skämt. Hoppas innerligt för Challes trovärdighets skull att det är Printz som testar DIF och inte tvärtom.
Tack för ordet.
Detta var inte backen Calle menade på Twitter för övrigt. Men den dealen kanske är lagd på is om det finns en gnutta hopp att signa Printz.
Expert.
Vem fan är Calle?
Jag är övertygad om att det finns pengar över och med ytterligare finansiellt tillskott så kan vi säkert erbjuda Printzen åtminstone 80-90k / månad, vilket jag tror att han nöjer sig med.
Vi har sparat massor på att byta ut Nyman mot Bäcklin. Pengar som inte gått in i spelarbudgeten.
Jag är övertygad om att det finns pengar över och med ytterligare finansiellt tillskott så kan vi säkert erbjuda Printzen åtminstone 80-90k / månad, vilket jag tror att han nöjer sig med.
Vi har sparat massor på att byta ut Nyman mot Bäcklin. Pengar som inte gått in i spelarbudgeten.
- SirDIFalot
Han vars twitterinlägg det snackats om i denna tråd i någon vecka.pulverapa skrev:Vem fan är Calle?
Jag är inte säker på att vi har gett Nyman ett "gratis-kontrakt" bara för att det var möjligt. Någon form av marknadsmässig lön har han nog fått.
Men att han ska spela med DIF bör ju antyda att det finns hopp. Annars tror jag inte Challe hade gett honom någon annans plats i ET.
Expert.
Jag tror inte heller att Nyman har en gratislön, men med tanke på att man gjorde sig av med Bäcklin för flera månader sedan och anställde Nyman på "sista dagen" så har vi sparat in massor av pengar där, samtidigt som Nyman är långt ifrån den lön som Bäcklin hade.SirDIFalot skrev:Han vars twitterinlägg det snackats om i denna tråd i någon vecka.pulverapa skrev:Vem fan är Calle?
Jag är inte säker på att vi har gett Nyman ett "gratis-kontrakt" bara för att det var möjligt. Någon form av marknadsmässig lön har han nog fått.
Men att han ska spela med DIF bör ju antyda att det finns hopp. Annars tror jag inte Challe hade gett honom någon annans plats i ET.