European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Vill man få det här att expandera och bli populärt, då gör man nog bäst i att göra turneringen konsumentvänlig.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

Staten skrev:
Jimmy Peterson skrev:
Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Vi håller på att avvakta vad det finska tv-avtalet säger och vilka matcher som visas därifrån. Får vi tillstånd att sända så står vi redo att visa samtliga matcher i European Trophy, hemma som borta.
Via DIFTV?
Ja.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Metal Machine skrev:
Jimmy Peterson skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju befängt om man inte får visa matcherna även om de inte tv-sänds...
Kan vara så att de köper rättigheterna till alla matcher men bara visar vissa. I så fall kanske vi måste köpa loss rättigheterna till Tappara-DIF, vilket kan bli svårt att få ihop ekonomiskt. Men förhoppningsvis får vi besked inom kort.
Det där är så jävla larvigt. I så fall skulle någon, rent hypotetiskt, kunna köpa rättigheterna till Premier League och sedan, bara för att jävlas, ge fan i att visa något därifrån. Och nåde den som filmar inifrån en arena. Han ska minsann jagas som vore han en terrorist! Usch, regler...
Riktigt så illa är det inte. Finns alltid ett antal matcher som måste visas. Bolaget som köper gör en avvägning av vilka matcher som är värda att visa. Och den som säljer hur man får bäst exponering/pengar. Inte alltid så enkelt. Men som sagt, har vi tur kan vi visa alla matcher utan problem.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jimmy Peterson skrev:
Metal Machine skrev:
Jimmy Peterson skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju befängt om man inte får visa matcherna även om de inte tv-sänds...
Kan vara så att de köper rättigheterna till alla matcher men bara visar vissa. I så fall kanske vi måste köpa loss rättigheterna till Tappara-DIF, vilket kan bli svårt att få ihop ekonomiskt. Men förhoppningsvis får vi besked inom kort.
Det där är så jävla larvigt. I så fall skulle någon, rent hypotetiskt, kunna köpa rättigheterna till Premier League och sedan, bara för att jävlas, ge fan i att visa något därifrån. Och nåde den som filmar inifrån en arena. Han ska minsann jagas som vore han en terrorist! Usch, regler...
Riktigt så illa är det inte. Finns alltid ett antal matcher som måste visas. Bolaget som köper gör en avvägning av vilka matcher som är värda att visa. Och den som säljer hur man får bäst exponering/pengar. Inte alltid så enkelt. Men som sagt, har vi tur kan vi visa alla matcher utan problem.
Det är inget realistiskt scenario i alla fall. Men det är illa att man inte har skyldighet att visa matcher som man har köpt rättigheterna till. Det borde åtminstone finnas möjlighet för utomstående att i så fall köpa rättigheterna till enskilda matcher, vilket inte borde kosta mycket. Kan man tycka.
skoa

European Trophy 2013

Inlägg av skoa »

Viasat körde ju några matcher från ET förra året.. Vet någon om dom sänder några iår?
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

skoa skrev:Viasat körde ju några matcher från ET förra året.. Vet någon om dom sänder några iår?
Vi kan ju verkligen hoppas!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Viasat sänder inga matcher från ET.. Dom har tydligen inga rättigheter i år.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Fan vad tråkigt, fruktansvärt sugen på se hockey nu.
janneffs
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av janneffs »

Asplöven-luleå sänds via webben 19.00 idag för dom som har abstinens att se hockey ;)

Www.kuriren.se tror jag..
Användarvisningsbild
android

European Trophy 2013

Inlägg av android »

janneffs skrev:Asplöven-luleå sänds via webben 19.00 idag för dom som har abstinens att se hockey ;)

http://Www.kuriren.se tror jag..
Man kan även ta sig till hovet 1900 för juniorhockey.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

ET kommer jag se på plats. Men hur resten av säsongens borta matcher splittras upp mellan USLA s24(fan vad jag hatar dom!), viaplay och hockeyallsvenskans hemsida. Otroligt att man ska behöva abonnera på 2 "kanaler" och sen PPV på ligans sändningar.

Undrar egentligen om DIF sagt något om hur alla fans behandlas iom detta? Och därtill hur raktigenom usla sändningarna varit. Nu vet jag att sändningarna skulle förbättras till iår, men det får man väl vänta och se. Jag förstår att DIF inte kan bestämma vad som sker, men inget lag i ligan kan väl ändå tycka att det är bra så som det delas upp? Borde kunna abonnera på sitt lag isf, vet att jag hört nåt sånt nångång.

Någon input där Jimmy, om du är kvar i tråden?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Högdalen skrev:ET kommer jag se på plats. Men hur resten av säsongens borta matcher splittras upp mellan USLA s24(fan vad jag hatar dom!), viaplay och hockeyallsvenskans hemsida. Otroligt att man ska behöva abonnera på 2 "kanaler" och sen PPV på ligans sändningar.

Undrar egentligen om DIF sagt något om hur alla fans behandlas iom detta? Och därtill hur raktigenom usla sändningarna varit. Nu vet jag att sändningarna skulle förbättras till iår, men det får man väl vänta och se. Jag förstår att DIF inte kan bestämma vad som sker, men inget lag i ligan kan väl ändå tycka att det är bra så som det delas upp? Borde kunna abonnera på sitt lag isf, vet att jag hört nåt sånt nångång.

Vi har framfört att vi hellre ser att det är samlat hos ett och samma bolag för att underlätta för våra fans. Tyvärr vill inte något tv-bolag köpa och visa alla matcher i dagsläget, så det är inte mycket att göra åt. Ett paket för alla matcher på Hockeyallsvenskan har diskuterats, men om det är färdigt vet jag inte. För vår del är det nog inte så intressant - skulle gissa att merparten av matcherna sänds i Viasat eller S24.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jimmy Peterson skrev:
Högdalen skrev:ET kommer jag se på plats. Men hur resten av säsongens borta matcher splittras upp mellan USLA s24(fan vad jag hatar dom!), viaplay och hockeyallsvenskans hemsida. Otroligt att man ska behöva abonnera på 2 "kanaler" och sen PPV på ligans sändningar.

Vi har framfört att vi hellre ser att det är samlat hos ett och samma bolag för att underlätta för våra fans. Tyvärr vill inte något tv-bolag köpa och visa alla matcher i dagsläget, så det är inte mycket att göra åt. Ett paket för alla matcher på Hockeyallsvenskan har diskuterats, men om det är färdigt vet jag inte. För vår del är det nog inte så intressant - skulle gissa att merparten av matcherna sänds i Viasat eller S24.
Viasat äger rättigheterna till HockeyAllsvenskan, då antar jag att de får göra som de vill. Varför sätter de inte upp ett Djurgårdspaket?

Till exempel:

DIF-paketet via webben = 199 kr/månad (vissa matcher blir med endast kommentator)
Viaplay + DIF-paketet = 299 kr/månad

De måste ju tjäna multum på detta?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Viasat äger rättigheterna till HockeyAllsvenskan, då antar jag att de får göra som de vill. Varför sätter de inte upp ett Djurgårdspaket?

Till exempel:

DIF-paketet via webben = 199 kr/månad (vissa matcher blir med endast kommentator)
Viaplay + DIF-paketet = 299 kr/månad

De måste ju tjäna multum på detta?
Fan vad tråkigt det blir om man slår på för att se match, så är tv-rutan svart och man hör bara kommentatorn!

Sorry, rösterna tvingade mig till det...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: European Trophy 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Total superbojkott av S24 från min sida. Sämre kvalle finns inte på denna jord! Allt över 50kr är ett stort skämt.
Skriv svar