pulverapa skrev:Kagen skrev:pulverapa skrev:
Kvar står vår förening, nya hammarby, och är långt ifrån CL. Vi är väl inte ens topp 100 bästa lag i Europa längre...
DIF var 68:a senaste säsongen i Elitserien, lär väl vara ned ca 40 placeringar när den nya rankingen kommer om någon månad.
Det är klart att det vill till åtminstone en plats i Elitserien för att kunna göra anspråk på CL såsom det funderas nu.
Ack så fel du hade, plats 106 numer... 38 platser ned.

Hehe, jag kan ta den missen.
Jag tror det är viktigt att DIF tar dessa matcher som perfekta träningsmatcher där motståndarna verkligen går för att vinna och också få med sig målskillnad. Missförstå mig rätt nu men DIF är underdog i dessa matcher men även om det är tre mål i baken gäller det att visa att man kan hålla i spelet i 3x20 min.
Ifjol kändes det lite som att DIF gick hårt i ET och också tog en del fina skalper för att sedan inleda Allsvenskan med ett ganska stort mått av övermod vilket gjorde att hela föreningen kom snett när säsogen verkligen dragit igång.
Alltså är det bättre att låta de yngre killarna spela mycket i ET men ändå vara noga med hemjobbet och defensiven för det kommer behövas mot Västerås, Rögle, Timrå, SSK o.s.v. De äldre spelarna kan få matchas lite lugnare än om det vore dödsviktiga matcher, Steve Saviano och Henrik Eriksson vet ändå vad som gäller.
Möjligen lite viktigare med matcherna mot Brynäs eftersom de matcherna har lite mer signalvärde än en bortamatch mot HC CSOB Pojistovna Pardubice.