Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Peter Nolander! Osexigare back får man leta efter, förvånar mig inte när de gäller Dif dock.
Tro på nått helt annat.
Tro på nått helt annat.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Vi vet alltså att det handlar om en defensiv back som kanske är en hårt arbetande tuffing, attitydspelare, möjligen retsticka (utifrån Twitter- och forumkommentarer om att "attityden är DIF" och "hellre i ditt lag än i det andra laget"). Vi kan nog också säga att det troligen är en svensk kille (i och med att Twitterkillen pratade med honom häromdagen - det är inte säkert, men troligt) som har någon typ av associering med något lag vi inte gillar (AIK? LIF? FBK? eftersom Joel Lillbroända är känslomässigt tveksam.)
Det är dock ingen profilvärvning rent spelmässigt utan ett stabilt val som vissa verkar gilla och andra tycka är sådär, baserat på SirDifalots kommentarer att vi ska sänka förväntningarna från Printz, Calle Fo:s att det blir skitbra för DIF och Joel Lillbroändas att det blir ok spelmässigt.
Var landar vi då?
Defensiv back
Hårding/resticka
Attityd
Ok spelmässigt
Kontroversiell tidigare lagtillhörighet
Troligen svensk
Förslag? Nolander blir i alla fall inte min första association. Jag får dock inte upp någon annan i huvudet sådär direkt.
Det är dock ingen profilvärvning rent spelmässigt utan ett stabilt val som vissa verkar gilla och andra tycka är sådär, baserat på SirDifalots kommentarer att vi ska sänka förväntningarna från Printz, Calle Fo:s att det blir skitbra för DIF och Joel Lillbroändas att det blir ok spelmässigt.
Var landar vi då?
Defensiv back
Hårding/resticka
Attityd
Ok spelmässigt
Troligen svensk
Förslag? Nolander blir i alla fall inte min första association. Jag får dock inte upp någon annan i huvudet sådär direkt.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Bra resonerat, allt ovan stämmer ganska braTúrin Turambar skrev:Vi vet alltså att det handlar om en defensiv back som kanske är en hårt arbetande tuffing, attitydspelare, möjligen retsticka (utifrån Twitter- och forumkommentarer om att "attityden är DIF" och "hellre i ditt lag än i det andra laget"). Vi kan nog också säga att det troligen är en svensk kille (i och med att Twitterkillen pratade med honom häromdagen - det är inte säkert, men troligt) som har någon typ av associering med något lag vi inte gillar (AIK? LIF? FBK? eftersom Joel Lillbroända är känslomässigt tveksam.)
Var landar vi då?
Defensiv back
Hårding/resticka
Attityd
Ok spelmässigt
Troligen svensk

-
Jag får upp Stefan Lassen i huvet, men förstår inte vad vi skulle med honom till. Kan sen verkligen inte komma på någon annan än Peter, även om inte allting pekar på honom.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Orpik?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Victory is sweetest when you've known defeat.
Jag tippar på att det är Nils Bäckström. Som var junis i Djurgården. Kom till gnaget efter Timrå-floppen och sade direkt att "det kändes som att komma hem".
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2277
http://www.hockeysverige.se/article/140 ... kommit-hem
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2277
http://www.hockeysverige.se/article/140 ... kommit-hem
Jag lägger min slant på någon av följande:
Jean Luc Grand-Pierre
Kevin Hecquefeuille
Mads Bødker
Richard Demén Willaume
Lars Jonsson
Sanny Lindström
Pierre Johnsson
Alexander Bonsaksen
Josef Boom Boom
Jean Luc Grand-Pierre
Kevin Hecquefeuille
Mads Bødker
Richard Demén Willaume
Lars Jonsson
Sanny Lindström
Pierre Johnsson
Alexander Bonsaksen
Josef Boom Boom
Senast redigerad av Mårten_ den 2013-08-03 11:53:34, redigerad totalt 1 gånger.
Har jag missat något är en ny spelare på väg in?
-
- Säsongskort: Ja
Det har ryktats från insatta källor om att Djurgården förhandlar med en defensiv back.
Det kan i alla fall inte vara André Mattsson som någon föreslog, för han la av efter säsongen 09/10.
I min spekulation på förra sidan ingick ju tanken att spelaren var svensk och om bekräftandet som gavs på att spekulationen i stort sett stämde inkluderade att jag gissade rätt på nationaliteten så kan vi ju utesluta alla ickesvenska gissningar.
Det kan i alla fall inte vara André Mattsson som någon föreslog, för han la av efter säsongen 09/10.
I min spekulation på förra sidan ingick ju tanken att spelaren var svensk och om bekräftandet som gavs på att spekulationen i stort sett stämde inkluderade att jag gissade rätt på nationaliteten så kan vi ju utesluta alla ickesvenska gissningar.
- diftobbe89
Konstig blandning på den där listan. Lägger min slant på att det inte är någon av dom!Mårten_ skrev:Jag lägger min slant på någon av följande:
Jean Luc Grand-Pierre
Kevin Hecquefeuille
Mads Bødker
Richard Demén Willaume
Lars Jonsson
Sanny Lindström
Pierre Johnsson
Alexander Bonsaksen
Josef Boom Boom
Spela fult
-
Vet inte mycket om Greger Hanson, men gjorde bra ifrån sig i DIF J20, och har även producerat bra i NCAA. Kan inte vara speciellt dyr. Beskrivningen på honom låter som något vi behöver på forwardsidan:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Klubbtekniken är det inget fel på, men ser ut som han skulle kunna bli snabbare på rören.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Klubbtekniken är det inget fel på, men ser ut som han skulle kunna bli snabbare på rören.
Senast redigerad av 1962FenderStrat den 2013-08-03 13:37:51, redigerad totalt 1 gånger.
Man vet ju aldrig med Challe.diftobbe89 skrev:Konstig blandning på den där listan. Lägger min slant på att det inte är någon av dom!Mårten_ skrev:Jag lägger min slant på någon av följande:
Jean Luc Grand-Pierre
Kevin Hecquefeuille
Mads Bødker
Richard Demén Willaume
Lars Jonsson
Sanny Lindström
Pierre Johnsson
Alexander Bonsaksen
Josef Boom Boom

Daniel Tjärnqvist?