Linkan, Ferna, Bengan och Jimmie till Tre Kronor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Linkan sa ju häromdagen att han kanske skulle tacka nej med tanke på djurgårdens tabelläge. Han skulle prata me B-Å och om han ingick i planerna för VM, skulle han förmodligen spela ändå..!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Linkan sa ju häromdagen att han kanske skulle tacka nej med tanke på djurgårdens tabelläge. Han skulle prata me B-Å och om han ingick i planerna för VM, skulle han förmodligen spela ändå..!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Man behöver väl inte spela i Tre Kronor för att bli skadad? Detta kan ju hända vilken match som helst. Tror att det är bra för DIF att fyra spelare är uttagna till LG hockeygames. Kanske en lite profilhöjning!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rocker skrev:Man behöver väl inte spela i Tre Kronor för att bli skadad? Detta kan ju hända vilken match som helst. Tror att det är bra för DIF att fyra spelare är uttagna till LG hockeygames. Kanske en lite profilhöjning!

Fel, fel, fel....

Linkan har spelat 42 av 44 matcher, det är alltså bara en tidsgfråga innan han åker på en smäll & blir borta några matcher.
Vore ju pissdålig tajming om det skulle hända i en icke-DIF match
"ploj-Kalle Anka-LG-Cup".

Tempot där är lite högre, lite fulare efterslängar, vilket ökar skaderisken betydligt.
Om man dessutom åker runt & försöker undvika skador, ja då brukar dom komma som ett brev på Posten.
(det vet alla som provat nån gång)

Unnar verkligen Bremberg spel i Tre Kronor.
Men mycket hellre då i några viktiga/riktiga matcher.

Denna turnering som brukar passera helt obemärkt förbi kommer nu bli en riktig nagelbitare :cry:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Skulle inte förvåna mig om Bremberg blir skadad under denna turnering precis som alla säger. Man kan ju bara hoppas att han tackar nej, precis som han sa att han kanske skulle göra.

Utan Bremberg är det slutspelat, vi hamnar inte i kvalserien utan Bremberg, Mora är alldeles för dåliga att gå om. Dessutom är det jämt som fan om slutspelsplatserna.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Jag blir förskräckt över att lagets 4 viktigaste spelare (i princip) är uttagna till en skitturnering, där de kan bli skadade.

Ja Jönsson är uttagen till varje turnering, men nu är han borta pga ljumskproblem. Bremberg är ju inte pur-ung heller precis.

Nej för fan skit i kronorna och stanna hemma och vila/träna lätt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det räcker bra med 2 landslags turneringar varje säsong..
Karjala cup och Lg-games
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Väldigt kul för grabbarna, men som de flesta säger rätt dåligt för DIF. Hoppas att Linkan tackar nej, faktiskt, även om det vore jävligt kul att se han och Bengan tillsammans i landslaget (möjligtvis tillsammans med Jimmie också).

En positiv del i det hela kan ju dock vara att dessa spelare får förnyat självförtroende som kan visa sig viktigt i de matcher som spelas före landslagsuppehållet.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Beträffande Sweden Hockey Games eller LG Games eller vad fasen det nu kallas:
Anders Feltenmark skrev:Om Jörgen Jönsson spelar alla landskamper nästa vecka komer han att tangera Jonas Bergqvists rekord på 272 landskamper på lördag mot Ryssland och sätter nytt rekord på söndagen mot Finland med 273 landskamper

Nästa gång Jörgen Jönsson gör mål eller assist i Tre Kronor kommer han att noteras för sin 100:e poäng i landslaget

Om Johan Davidsson spelar alla landskamper nästa vecka kommer han att göra sin 100:e landskamp på lördagen mot Ryssland
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Bautabröl skrev:Beträffande Sweden Hockey Games eller LG Games eller vad fasen det nu kallas:
Anders Feltenmark skrev:Om Jörgen Jönsson spelar alla landskamper nästa vecka komer han att tangera Jonas Bergqvists rekord på 272 landskamper på lördag mot Ryssland och sätter nytt rekord på söndagen mot Finland med 273 landskamper

Nästa gång Jörgen Jönsson gör mål eller assist i Tre Kronor kommer han att noteras för sin 100:e poäng i landslaget

Om Johan Davidsson spelar alla landskamper nästa vecka kommer han att göra sin 100:e landskamp på lördagen mot Ryssland

Och......?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bautabröl skrev:Beträffande Sweden Hockey Games eller LG Games eller vad fasen det nu kallas:

Och......?
Kan du inte läsa? Jag skrev:
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Vem f-n bryr sig om Jönsson och/eller Davidsson? Inte jag i alla fall....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

alla här verkar tycka att det är 100% negativt att Linkan och grabbarna är med i landslaget....kan inte säga att jag tycker det är riktigt lyckat heller i vår prikära situation med 10 matcher kvar för överlevnad i Elitserien men det finns en faktor till i det hela....

Landslaget = självförtroendeboost

att dra på sig landslagströjan (även om det är en pajasturnering) är det finaste som finns...representera sverige!...om inte det ger en självförtrodenkick så gör inget det.. så 100% negativt tror jag inte på...kanske 50-60% neg?;]..

hoppas för f-n att ingen av dom blir skadade nu!!:]
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Bautabröl skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Och......?
Kan du inte läsa? Jag skrev:
Jahaaaaah...

& själv kommer jag nästa måndag (om jag är frisk & hel) att nå upp till mitt 600:e mål i innebandyn.

Lika intressant ungefär.... :wink:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Ja lika mycket substans som i följande inlägg i matchtråden 13/2 2007:
Lee Harvey Oswald skrev:Han kanske hade spelat på 4-1 till BIF :wink:
Skriv svar