Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Sam är väl ganska stor och tuff ändå? Nog för att han ofta går bort sig, men inte är han vek i alla fall? Arnesson och Holm är också ganska stora och fysiska (inte i nivå med Printz, men ändå). Tycker det ser rätt bra ut, men visst hade det inte skadat med en riktigt bra defensiv back till.
-
- Säsongskort: Ja
Tyvärr är det lite Magnus Johansson (LHC) i Holm. Vågar inte gå in först i närkampen och ta tacklingen för att komma ut med pucken. Slår iväg en del blindpuckar tyvärr just för att han är rädd att ta en tackling. Hoppas han mognat och inte fegar ur i år. Printz vore inte helt fel, gillar hans open ice hitsMetal Machine skrev:Sam är väl ganska stor och tuff ändå? Nog för att han ofta går bort sig, men inte är han vek i alla fall? Arnesson och Holm är också ganska stora och fysiska (inte i nivå med Printz, men ändå). Tycker det ser rätt bra ut, men visst hade det inte skadat med en riktigt bra defensiv back till.
Mycket negativ diskussion om våra kontrakterade backar . Dom har för lite rutin , dom kan inte passa ,dom föjer inte med i anfallen ,dom skjuter för lite ,dom väger för lite och dom var allmänt dåliga hela förra säsongen .skoa skrev:Ja stabila backar var länge sedan vi hade;( bara massa juniorer som väger 70 kg;) en 100 kg och 2 meters bjässe de ni;)
Jag tror så här att nu när Nyman är med och styr ,så kommer vi att få se ett helt annat försvars spel från många av dom .
Han kommer att peka med hela armen om det inte blir som han har tänkt sig och det tycker jag är bra .
Får hoppas att han har hunnit scoutat lite om dom backar vi har idag och sett vilket kompetens var och en har . Lidström har han koll på för enligt rykten ville han ha honom till Malmö när han gick till oss . Han nog rätt bra koll på Lofqvist också ! Timmy P egenskaper känner han troligen till också .
Jag tror den farbrorn kommer att bli bra för dessa pojkar .
Diskussionen om David Printz ? Har inte han haft ett bästa datum ?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Är helt övertygad om att Printz inte skulle göra bort sig i ett HA-lag, även i ett med målet att gå upp.
Jag måste ändå erkänna att jag ibland ändå uppskattar det här beteendet hos juniorbackar. Rutinerade spelare vet när de kan gå in först och komma ut med pucken, de yngre har nog inte lika bra koll..KYLERKYLER skrev:Tyvärr är det lite Magnus Johansson (LHC) i Holm. Vågar inte gå in först i närkampen och ta tacklingen för att komma ut med pucken. Slår iväg en del blindpuckar tyvärr just för att han är rädd att ta en tackling. Hoppas han mognat och inte fegar ur i år. Printz vore inte helt fel, gillar hans open ice hitsMetal Machine skrev:Sam är väl ganska stor och tuff ändå? Nog för att han ofta går bort sig, men inte är han vek i alla fall? Arnesson och Holm är också ganska stora och fysiska (inte i nivå med Printz, men ändå). Tycker det ser rätt bra ut, men visst hade det inte skadat med en riktigt bra defensiv back till.
Om man hårddrar det, och säger att det finns två typer av utgångspunkter för junisbackar: Passiv och Aggressiv. (Backen Lagom som alltid tar rätt beslut är i mitt exempel begränsat till de mer rutinerade spelarna)
När Passiv tar felbeslut resulterar det i att motståndaren snabbt får kontroll och kan söka spelvägar.
När Aggresiv tar felbeslut resulterar det i en öppen gata bakåt.
Jag inbillar mig att den passiva backen släpper till fans mycket färre farliga målchanser än den aggresiva, även om båda såklart kommer bli bortspelade (men på olika sätt). Sen vill man såklart se utvecklingen där man tar kliv mot backen Lagom, men på väg dit ser jag mycket hellre att backen utvecklas från passiv.
Du är med oss överallt, Stefan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med tanke på att han var vår i särklass bästa back 11/12 bör hans kvalitéer räcka gott och väl till vår nuvarande top 6.Göran skrev: Diskussionen om David Printz ? Har inte han haft ett bästa datum ?
Säg den glädje som varar
David Printz vore en våt dröm, men är helt övertygad om att det även kommer att stanna vid just det, en dröm. Han är på tok för bra för att lira i HA!
"@callefo: Pratade precis med en ev DIF spelare. En jag utnämnde för några veckor sen som en kille för oss. Nu är det på g. #hoppas #DIFHockey"
Vilka har han pratat om?
"@callefo: Pratade precis med en ev DIF spelare. En jag utnämnde för några veckor sen som en kille för oss. Nu är det på g. #hoppas #DIFHockey"
Vilka har han pratat om?
-
Jag bläddrade mer än en månad bakåt i hans Twitter utan att se att han nämner en enda spelare.
Jag har kollat igenom alla hans tweets men det framgår inte vem han har pratat om..han vägrar säga vem. Personligen hoppas jag på en stabil back, Printz.
- SirDIFalot
Jag säger såhär. Sänk förväntningarna på det nya ryktet.
Framför allt om ni spekulerar om David Printz eller något av den kalibern.
Men det är en spelare jag gillar och som man hellre har i sitt lag än i motståndarnas.
Men det är en spelare jag gillar och som man hellre har i sitt lag än i motståndarnas.
Expert.
Svensk? Back? Ge oss lite att jobba med!SirDIFalot skrev:Jag säger såhär. Sänk förväntningarna på det nya ryktet.

-
- SirDIFalot
Det är absolut inget som är klart. Så det är kanske bäst att det inte läcker ut.
Expert.