Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Heaty »

Hah! Äntligen blev nyman officiell.
"Dumt att såga någon som säkert bara vill hjälpa till" som gode MrMadHawk skrev.
AndersR

Inlägg av AndersR »

Ju mer jag läser Challes beskrivning till att man valde just Nyman så undrar jag om DIF ens ville ha kvar Bäcklin ..
Jag har tidigare misstänkt att man kommit fram till att saker inte funkade bra inom ledarsidan och därför ville ändra just där .
Menar Nyman ska fokusera på backspelet men man kan ju undra vad kunde Bäcklin om han inte kunde det ?
Mycket prat om att han är en så bra istränare men det är också det enda och tror att om det var hans styrka då kom Zabel i skymundan va gäller träning och där vill o ska nog Tony ha större roll kan jag tycka .
I båset kommer det inte saknas passion denna säsong och tror Nyman är mycket bra för DIF på alla sätt o vis då DIF behöver "hårda nypor" !
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AndersR skrev:Ju mer jag läser Challes beskrivning till att man valde just Nyman så undrar jag om DIF ens ville ha kvar Bäcklin ..
Jag har tidigare misstänkt att man kommit fram till att saker inte funkade bra inom ledarsidan och därför ville ändra just där .
Menar Nyman ska fokusera på backspelet men man kan ju undra vad kunde Bäcklin om han inte kunde det ?
Mycket prat om att han är en så bra istränare men det är också det enda och tror att om det var hans styrka då kom Zabel i skymundan va gäller träning och där vill o ska nog Tony ha större roll kan jag tycka .
I båset kommer det inte saknas passion denna säsong och tror Nyman är mycket bra för DIF på alla sätt o vis då DIF behöver "hårda nypor" !
En extrem efterhandskonstruktion från Djurgårdens sida, det är väl tämligen uppenbart?

Jag väljer dock i det här läget att lägga allt gammalt groll åt sidan och stötta Nyman fullt ut tills motsatsen bevisats. Kämpa.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bäcklin var säkert extremt dyr. Jag tror på Nyman.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mårten_ skrev:
ciirree skrev:
kaminor skrev: - Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)?
Såg nånstans att Douglas Murray fortfarande va klubblös!? 8) :D :D

Vore väl inte omöjligt väl? Får han inget NHL kontrakt är det väl hem till DIF? Inte vill han lira i AHL eller någon annan klubb i Europa? Frågan är hurvida dyr han är och vilken back som måste lämna. Men jag hade iaf tagit emot honom med öppna armar.
Han har sagt förut att han hellre spelar i DIF om inte NHL är aktuellt. Men dessvärre är truppen full och han är nog lite dyr, om inte han kan spela för en mindre peng och någon back lämnar förstås :)
AndersR

Inlägg av AndersR »

Hoppas alla stöttar att DIF tagit in Nyman det gör då jag som sagt !
Här kommer lite mer nytt med Nyman

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... .html#more
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att Bäcklin var dyr var väl en faktor. Han hade väl "ES ass-coach lön" eftersom han signades då. Men att de ville ha en mer defensivt inriktad coach som Zabels högra hand är nog en efterhandskonstruktion.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Man hoppades givetvis in i det sista att det inte skulle bli Nyman
Men nu är det bara att vara positiv och göra det bästa utav det.

Inte överdrivet långt kvar tills träningsmatcherna drar igång
Äntligen då dags för lite hockey.
Kände att jag blev taggad idag när jag tänkte på hockeysäsongen, hoppade upp och nickade två gånger i luften innan jag gick ut Och träffade två brudar. Kändes bra
mb81

Inlägg av mb81 »

Antar att han inte har speciellt hög lön eftersom malmö ändå betalar honom upp till 50000 kr i månaden och mer än så är han inte värd ju och om vi betalar honom är det ju som att ge pengar till en konkurrent så antar att han inte får någon lön fram tills han kontrakt med malmö går ut!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Heaty skrev:Fan vad jag vill att Stefan Nyman ska bli klar snart så jag kan få rätt mot alla jävla hån jag fick ta emot när jag kom ut med det. Det var dock inget sånt på forumet, här var det självklart bra ton som vanligt.
Men, men - Challe, håll tidtabellerna!
Ja det tog tid för det att bli officiellt.

Visst var det du som hade sett/hört något möte mellan Zabel och Nyman på någon middag eller liknande?
Rolv

Inlägg av Rolv »

Staten skrev:
Rolv skrev:Kan Printz bli ett tänkbart nyförvärv?
Nej. Truppen och backsidan är spikad nu.
Visst. Men den situationen är väl knappast skriven i sten. Är inte det till stor del till för att de ska ha en trupp att utgå ifrån, å något att räkna en budget på? Om ett intressant förvärv blir tillgänglig, som inte varit tillgänglig tidigare så måste ju truppen kunna förstärkas. Annars kan ju tex Djurgårdshjälpens fina jobb avslutas med en gång. Nu menar inte jag att de ska finansiera Printz, men att spelare som de räknar med ska förstärka truppen, plockas in även när truppen anses som full, är väl knappast ovanligt?
Tror inte att Printz kan sitta å vraka å välja bland erbjudanden, därav min fundering.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Henke_F skrev:
Heaty skrev:Fan vad jag vill att Stefan Nyman ska bli klar snart så jag kan få rätt mot alla jävla hån jag fick ta emot när jag kom ut med det. Det var dock inget sånt på forumet, här var det självklart bra ton som vanligt.
Men, men - Challe, håll tidtabellerna!
Ja det tog tid för det att bli officiellt.

Visst var det du som hade sett/hört något möte mellan Zabel och Nyman på någon middag eller liknande?
Jo precis, råkade vara på samma ställe som Tony och Stefan när de träffades.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Angående Nyman antar jag att det är pga ekonomiska skäl man väntat in i det sista för att ro fram papyruset. Nu kan vi rent tekniskt ha honom för 1kr i månaden fram till den 28:e juli 2014.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Boeman skrev:Man hoppades givetvis in i det sista att det inte skulle bli Nyman
Varför? Ska jag vara helt ärlig känns det rätt okej ändå. Får en bra känsla när jag läser intervjun av Marie Hallman. Han verkar vara en jävla bygga grupp-tränare, fruktansvärt viktigt. Har dessutom sjukt svårt för stå och rita snoppar i blocket-tränare á la Hardy. Bilden Nyman ger av sig själv är den som är framme direkt och rättar till om det är något som inte fungerar som träning.

Det ska dock tilläggas att jag aldrig lagt märke till Nyman som tränare utan enbart går på vad han säger i Marie-intervjun... Är det någon som har bättre koll får ni gärna slänga fram det!

Och Skåne-affären.. Det är ju fan Malmö vi snackar om, tror det är jävligt lätt att bli satt som syndabock där. Jag har absolut ingen insyn i vad som hände, så jag väljer att gå på vad rätten sagt.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:
Boeman skrev:Man hoppades givetvis in i det sista att det inte skulle bli Nyman
Varför? Ska jag vara helt ärlig känns det rätt okej ändå. Får en bra känsla när jag läser intervjun av Marie Hallman. Han verkar vara en jävla bygga grupp-tränare, fruktansvärt viktigt. Har dessutom sjukt svårt för stå och rita snoppar i blocket-tränare á la Hardy. Bilden Nyman ger av sig själv är den som är framme direkt och rättar till om det är något som inte fungerar som träning.

Det ska dock tilläggas att jag aldrig lagt märke till Nyman som tränare utan enbart går på vad han säger i Marie-intervjun... Är det någon som har bättre koll får ni gärna slänga fram det!

Och Skåne-affären.. Det är ju fan Malmö vi snackar om, tror det är jävligt lätt att bli satt som syndabock där. Jag har absolut ingen insyn i vad som hände, så jag väljer att gå på vad rätten sagt.
Från början grundades min högst personliga skepsis i faktumet att Nyman varit inblandad i minst två klubbars förfall, förvisso som sportchef. Så länge vi inte ger honom några befogenheter över ekonomiska medel känner jag mig hyfsat lugn. Dessutom lugnades jag ytterligare en smula när det bevisades att klubbordförande Qvarfordt i Malmö mer eller mindre ljög i varenda anklagelse mot honom i Redhawks-gate. Det jag dock kan oroa mig för är om Challe försvinner bort som sportchef att Nyman tar över, men dit är det förhoppningsvis långt.

Som tränare är han tämligen rak, det vet jag sen hans tid i SSK vilket nog kan vara rätt bra. Det är en man som kan ryta till när det behövs och det är väl inte helt fel. Det är dock en svår balansgång det där; kan tänka mig att osäkra backar kan känna sig ganska skrämda om de får en rejäl avhyvling. Challe själv exempelvis är ju inte den mest psykologiska i sin tränarroll (vad jag hört från flera håll) så det gäller ju att Tony & Nyman har en vettig dialog med spelarna och känner av när det är läge att som exempel höja rösten. Tror det är mycket positivt att ha en sån som Nyman när vi har Lofquist i laget, där kan det nog behövas lite tillrättavisningar om/när han fladdrar iväg alltför mycket (vilket nog Sam kan göra emellanåt, bekräftades om inte annat i den här intervjun med Fredrik Söderström i IKO: http://mrmadhawk.se/2013/july/sommarsna ... strom.html).

Anyway, vi får se hur det hela utvecklar sig.
Låst