Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av android »

Staten skrev:
Tessan skrev:Hörde att Måns Kruger lagt på sig 8 kg muskler under försäsongen. Storebror Markus tar Stanley Cup-bucklan till Stockholm 12-13 augusti, till Hovet och Astrid Lindgrens barnsjukhus bl.a.
Det är väl rätt omöjligt utan illegala preparat att lägga på sig 8 kg muskler under en försäsong, eller ens under ett år?

(Menar givetvis inte att Måns tagit illegala preparat utan snarare att han förmodligen gått upp 8 kg både muskler och fett inräknat.)
Och vatten och annat. Såg någon bild på Sörensen där han ser betydligt större ut också. Kan ju i och för sig varit gynnsamma vinklar.
Född till sportchef.
Mårten_

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Mårten_ »

Analys Hockeyallsvenskan: Djurgårdens IF
http://blogg.st.nu/tikare/2013/07/27/an ... ardens-if/
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Att ge Hank högre betyg än Holm, Honken, Sörensen och Guter känns ... tveksamt. :/
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Den där känslan att kliva in på Hovet, mitt i sommaren, och få andas in luften, bli uppfylld av den svala temperaturen, få höra de ljuvligt klingande tonerna till skridskor som skär isen, puckar som dånar i plexiglasen, få se näten som rasslar, ivrigt försöka känna igen de gamla spelarna, lära sig rörelsemönstren för våra nya spelare, att helt enkelt få må bra när man är på den plats man känner sig som mest hemma på.

Nu är det dags.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

android skrev:
Staten skrev:
Tessan skrev:Hörde att Måns Kruger lagt på sig 8 kg muskler under försäsongen. Storebror Markus tar Stanley Cup-bucklan till Stockholm 12-13 augusti, till Hovet och Astrid Lindgrens barnsjukhus bl.a.
Det är väl rätt omöjligt utan illegala preparat att lägga på sig 8 kg muskler under en försäsong, eller ens under ett år?

(Menar givetvis inte att Måns tagit illegala preparat utan snarare att han förmodligen gått upp 8 kg både muskler och fett inräknat.)
Och vatten och annat. Såg någon bild på Sörensen där han ser betydligt större ut också. Kan ju i och för sig varit gynnsamma vinklar.
Han har säkert tagit protein gainers och kreatin.
Rix

Inlägg av Rix »

warrant skrev:
android skrev:
Staten skrev:

Exakt, om man tränar hårt vilket säkert både Sörensen och Kruger gjort, samt käkar rätt och trycker i sig kreatin och gainers så kan man gå upp väldigt fort, dock så av 8 kg Kruger har gått upp så är Max 1-2 kg rena muskler, om ens det. Kul att dem lägger på sig vikt, men hoppas bara dem inte tappar farten för mycket, tänker då främst på Sörensen.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Rix skrev:
warrant skrev:
android skrev:
Staten skrev:

Exakt, om man tränar hårt vilket säkert både Sörensen och Kruger gjort, samt käkar rätt och trycker i sig kreatin och gainers så kan man gå upp väldigt fort, dock så av 8 kg Kruger har gått upp så är Max 1-2 kg rena muskler, om ens det. Kul att dem lägger på sig vikt, men hoppas bara dem inte tappar farten för mycket, tänker då främst på Sörensen.
Han har nog även ätit mycket kyckling kött, fisk, ägg, keso och fullkornsrik mat.
Rix

Inlägg av Rix »

warrant skrev:
Han har nog även ätit mycket kyckling kött, fisk, ägg, keso och fullkornsrik mat.
Därav min kommentar "käkat rätt" ;)
Metal Machine

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Metal Machine »

pulverapa skrev:Den där känslan att kliva in på Hovet, mitt i sommaren, och få andas in luften, bli uppfylld av den svala temperaturen, få höra de ljuvligt klingande tonerna till skridskor som skär isen, puckar som dånar i plexiglasen, få se näten som rasslar, ivrigt försöka känna igen de gamla spelarna, lära sig rörelsemönstren för våra nya spelare, att helt enkelt få må bra när man är på den plats man känner sig som mest hemma på.

Nu är det dags.
Word, bro.
Rix

Inlägg av Rix »

Börjar bli dags för DIFhockey att uppmärksamma premiären i AS snart. Visst vi har ET matcher innan, men dem brukar ju inte locka överdrivet med folk. Men den riktiga säsongen börjar ju om 42 dagar, så relativt snart är det dags att hypa upp matchen. Upp mer barometer och liknande.
Här tycker jag att DIF Hockey har mycket att lära sig av fotbollen. Fotbollen är jävligt bra på att skapa tryck runt matcher och det lockar ju alltid folk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Ärligt talat... Jag hatar att säga detta men det känns lite som sista chansen att hänga med i den här Europacirkusen. Vi måste upp i år... På något sätt känns det väldigt viktigt att vara kvar i European Trophy och eventuella nya turneringar. För mig är det ett under att vi fick vara kvar i år. Det måste ha att göra med att vi investerade flera miljoner i projektet när det startade. Sista chansen. Ta den!
Kagen

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kagen »

pulverapa skrev:Ärligt talat... Jag hatar att säga detta men det känns lite som sista chansen att hänga med i den här Europacirkusen. Vi måste upp i år... På något sätt känns det väldigt viktigt att vara kvar i European Trophy och eventuella nya turneringar. För mig är det ett under att vi fick vara kvar i år. Det måste ha att göra med att vi investerade flera miljoner i projektet när det startade. Sista chansen. Ta den!
Det går ju att tänka sig flera varianter vad gäller ET om DIF inte går inom ett par säsonger. DIF är idag delägare i bolaget som driver ET, det innebär att DIF inte kommer sparkas ut ur bolaget utan vidare. Rent teoretiskt skulle DIF kunna kvarstå som delägare i bolaget men välja att stå utanför deltagande i turneringen / ligan. Det troligaste är nog att det sätts upp någon slags struktur där deltagande lag köper in sig i turneringen / ligan och de som lämnar densamma säljer sina andelar.

Det är väl så det fungerar i det inte helt obekanta bolaget Svenska Hockeyligan AB där DIF nyligen hade en post i styrelsen men lämnade den till Leksand / Örebro.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Här kan jag ha fel, men jag har för mig att MIF köptes ut ur ET för att sedan lämna en öppning för Luleå som köpte in sig istället.

Kort sagt; Vi har degat stålar och det ordentligt till den turneringen och då skall vi självfallet vara med i den också. Annars får nuvarande ET-klubbar köpa ut DIF för den summa pengar som vi investerat i turneringen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Hur kommer det sig att Nylanders inte vill stanna i SSK? Känns ju märkligt att de byter ifrån en Allsvensk klubb till en annan. Rögle och SSK är ju dessutom likvärdiga föreningar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Edin skrev:Hur kommer det sig att Nylanders inte vill stanna i SSK? Känns ju märkligt att de byter ifrån en Allsvensk klubb till en annan. Rögle och SSK är ju dessutom likvärdiga föreningar.
Kanske krävde mer än vad SSK hade råd att erbjuda?
Låst