Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/1 2007
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/1 2007
Ännu en riktig svår match på bortais. Men ni minns väl vad som hände sist när vi var i Karlstad? Jo, vi spelade över FBK och det gör vi gjärna om igen. Segern mot MoDo igår var riktigt skönt och viktigt. Det var skönt att se när dom inte viker sig när dom ligger under. Seger på tisdagen och vi härmed med i slutspelskriget!
DIF mot slutspel!
DIF mot slutspel!
Senast redigerad av Jordan den 2007-01-28 21:28:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
slutspel!
Hörrni. Jag har grublat och funderat över resultatet. Jag kom fram till att vid en seger mot färjestad på tisdag och en skellefteå förlust. Då är vi på slutspelsplats. Eftersom Linköping har en match mer spelad så spelar inte dem på tisdag. Men skellefteå spelar inte heller på tisdag så vid en seger på tisdag så är vi på slutspelsplats 

Tippar 3-3.
Färjestad är i en svacka och jag tror denna matchen blir ett steg i rätt riktning.
Däremot kan jag inte påstå att jag tycker att vi har någon vidare form nu, framförallt om man kikar på våra 3 senaste hemmamatcher. Även om det har blivit 4 pinnar mot HV, Brynäs och MoDo så imponerar spelet knappast. Framförallt har det krampat i minuterna 10-40. Mot MoDo hade vi flyt med oss, bra att vi utnyttjade det, men i andra perioden kunde det gått åt skogen.
Tror att mycket hänger på första perioden. Om vi spelar som i de fem senaste förstaperioderna (0-0, 0-1, 0-2, 2-2, 0-1) på bortaplan mot FBK tror jag inte att vi har en chans. Då bjuder vi in FBK i matchen...
Färjestad är i en svacka och jag tror denna matchen blir ett steg i rätt riktning.
Däremot kan jag inte påstå att jag tycker att vi har någon vidare form nu, framförallt om man kikar på våra 3 senaste hemmamatcher. Även om det har blivit 4 pinnar mot HV, Brynäs och MoDo så imponerar spelet knappast. Framförallt har det krampat i minuterna 10-40. Mot MoDo hade vi flyt med oss, bra att vi utnyttjade det, men i andra perioden kunde det gått åt skogen.
Tror att mycket hänger på första perioden. Om vi spelar som i de fem senaste förstaperioderna (0-0, 0-1, 0-2, 2-2, 0-1) på bortaplan mot FBK tror jag inte att vi har en chans. Då bjuder vi in FBK i matchen...
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
- Lee Harvey Oswald
- Remy Lebeau
Tror väl egentligen på förlust, men har ändå vissa förhoppningar av någon anledning.. FBKs skador antagligen..
Men när det gäller våra skador och laguppställning lär man väl inte få några besked.. uppdateringen kring detta moment är helt katastrofalt dålig.. förstår inte varför det kan vara så eftersatt med tanke på hur hög klass sidan håller i övrigt och att det ploppar upp en hel del andra nyheter, men framförallt med tanke på att det är just det som 90% av alla besökare är mest intresserade av.
Dessutom fanns det ju faktiskt en tid då laguppställningen var att finna på sidan redan vid lunchtid på matchdagen. Så ser det för övrigt ut på det flesta andra lags hemsidor..
Men när det gäller våra skador och laguppställning lär man väl inte få några besked.. uppdateringen kring detta moment är helt katastrofalt dålig.. förstår inte varför det kan vara så eftersatt med tanke på hur hög klass sidan håller i övrigt och att det ploppar upp en hel del andra nyheter, men framförallt med tanke på att det är just det som 90% av alla besökare är mest intresserade av.
Dessutom fanns det ju faktiskt en tid då laguppställningen var att finna på sidan redan vid lunchtid på matchdagen. Så ser det för övrigt ut på det flesta andra lags hemsidor..