DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Tänkte dra en liten bedömning av första intrycket av Tele2 arena såhär några dagar efter:

Satt rätt långt ner på andra etaget.

Ta sig in gick rätt smidigt trots nästan 28000. Blev en del vandra till min sektion när man väl kom in men då fick man chansen att se runt lite. Toaletterna var helt ok, stort och luftigt och det blev aldrig nån kö.

Stolarna var riktigt bra, bra benutrymme men man sitter rätt tight med personerna bredvid. Från min plats såg man hela planen riktigt bra, gick runt lite för att kolla sikten från olika platser men kan inte säga att det finns nån "kass" plats på det etaget (kan vara bra att veta). Nackdelen med ena sidan är att man har solen rakt i ansiktet (konstant), vilket störde lite om man är känslig för starkt solljus (vi snackar långsidan som är B328 osv) men det är inget man ska klaga på när det gäller fotboll.

Långa köer till kioskerna och "pub" dock, bör kunna hålla flera kassor öppna. Men rätt rymligt att röra sig utanför om man inte står eller går mitt bland köerna.

Akustiken var helt ok, vid längre ramsor fanns det tendens till "mummel" men "kämpa Djurgården" var riktigt mäktigt bland annat. Som fotbollsarena så slår den Friends lätt, kändes nära till plan även fast man satt en bit ifrån. Det som är lite synd är att arenan känns opersonlig, mycket grått inne på arenan. Utsläppet funkade lite sådär, inte bara krockade man med Norrköpingssupportrarna när man gick ut utan det blev lite stopp fram till bron över till T-banan. Minus också till att det är konstgräs!

I det stora hela så är det en bra arena, blev faktiskt positivt överraskad. Även fast stadion är vår borg så har vi helt andra förutsättningar här. Att ha klacken på kortsidan blir grymt bra.
2014-04-07, vad hände?
20002001

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

I min mening så var framförallt första halvlek magisk. En av de bästa läktarinsatserna vi presterat på länge enligt mig.

Dags att börja haussa nästa match, femte augusti mot Helsingborg! En riktig tuff match som laget behöver allt stöd de kan få på. Ligg på polarna ordentligt, och bjud med den där kompisen som inte alltid går.

http://www.ticnet.se/event/dif-helsingb ... ter/276695

MOT 20 000!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001

Inlägg av 20002001 »

http://www.jarnkaminerna.se/2013/07/26/ ... 2-augusti/

Skriv upp er till Norrköping borta NU så ökar vi haussen!

Sch Sch Torvaldsson!
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Så jävla bra, läste precis att viaplay hädanefter ska köra Cmore:s allsvenska matcher.
Med andra ord slipper vi välja/betala ~900kr/mån för att följa både hockey och fotboll på tv :)
Staten

Inlägg av Staten »

Grymt jäkla bra! Köper direkt. 3-4 hetaste matcherna varje omgång borde innebära rätt mycket DIF.
HomeOfSvenTumba

DIF Fotboll

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Förstår ni om man bara kan köpa sportpaket på Viapöay eller behöver man köpa Film+Tv+Sport?
Jag ser ett mönster...
Rix

Inlägg av Rix »

HomeOfSvenTumba skrev:Förstår ni om man bara kan köpa sportpaket på Viapöay eller behöver man köpa Film+Tv+Sport?
Jag har Viaplay, haft det i snart 2 år. Såvitt jag vet kan man inte köpa endast Sport. Man måste köpa hela paket, tror det kostar 249 kr per månad nu. Helt klart värt det dock. HA med DIF hockey, PL, CL och NHL. Numera får man ju också ett par fotbolls matcher med DIF vilket är jävligt nice.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Förstår ni om man bara kan köpa sportpaket på Viapöay eller behöver man köpa Film+Tv+Sport?
Jag har Viaplay, haft det i snart 2 år. Såvitt jag vet kan man inte köpa endast Sport. Man måste köpa hela paket, tror det kostar 249 kr per månad nu. Helt klart värt det dock. HA med DIF hockey, PL, CL och NHL. Numera får man ju också ett par fotbolls matcher med DIF vilket är jävligt nice.
Japp tyvärr måste man köpa hela paketet för 249 kr/mån, synd eftersom Tv- och filmutbudet är ganska blekt i övrigt. Men det är klart värt det för all sport.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Sjöwall »

Jag betalar 149:- / månad för tv, film och sport. Har det gått upp så mycket i pris?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Har följt u-21 och lägre nyligen, och en ung kille, Brwa Pishdari, bara sprutar in mål! Han har gjort 4 mål på 135 minuter... Lovande talang? 2 var i senaste u-21 matchen.
Tror han är -95 eller -94.
Difiale

Inlägg av Difiale »

fel
Senast redigerad av Difiale den 2013-08-02 17:10:51, redigerad totalt 1 gånger.
20002001

Inlägg av 20002001 »

http://dif.se/2013/07/30/infor-dif-bkv-norrtalje/

Ahapp, då blir det en spontan eftermiddags utflykt till Norrtälje imorgon då.
Ta er dit om ni kan! Alltid kul att se DIF. Vi ses där!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Sådär då. Just hemkommen från världsmetropolen Rådmansö där jag sett DIF besegra BKV Norrtälje med 5-0 där alla målen gjordes i första halvlek. Målen gjordes av Broberg, Erton X2 och Godsway X2. Tyckte det fungerade bra med Chibsah och Tibbe på mitten och skönt att Erton får näta. Självklart var det klasskillnad mellan oss och serieledarna i division 3. Borde blivit mer än 5-0.

Matchen avbröts i minut 80 då en spelare i Norrtälje bröt benet vad det verkade. Ytterst olyckligt.

---

KÖP BILJETT TILL DIF-HELSINGBORG PÅ MÅNDAG!
Difiale

Inlägg av Difiale »

100 spänn i klacken eller 160 på aktiv sittplats.

Det har alla råd med, speciellt när matcherna är med två veckors mellanrum. Fortsätt stödja hela föreningen och sprid detta:

http://www.ticnet.se/event/dif-helsingb ... ter/276695
20002001

Inlägg av 20002001 »

GE MIG MÅNDAG! Så sjukt taggad på match.

11000 sålda nu. Bjud med polaren nu, kom igen nu!

Köp er biljett! Vi möter serieledarna- stödet behövs!
Skriv svar