Jag vet att en del är skeptiska när man ser till Jockes ålder, men personligen så tycker jag nog detta var det bästa alternativet. Vi vet liksom vad vi får jämfört med någon chansvärvning av exempelvis en kanadensare.
Naturlig och klok center, långt ifrån flashig men jag hoppas han kommer bli viktig.
Välkommen!!!
Senast redigerad av -daniel- den 2013-07-22 10:31:32, redigerad totalt 1 gånger.
Så länge Jocke har motivationen uppe, vilket jag tror att han har, så kommer det här bli en kanonvärvning.
Hade Jocke inte kommit in hade vi definitivt saknat Otto för mycket från förra säsongen. Viktigt med en center med rutin i vårt unga lagbygge som dessutom kan lära sina centerkompanjoner det ena och det andra.
Får Adde Johansson-vibbar av det här och det lär väl förmodligen på hockeyns motsvarighet till Adde i höst.
Nu ska man inte dra för snabba slutsatser efter en match, men Jocke uppfyllde alla mina förväntningar och lite därtill idag.
Han tekar som en gud, och spelar otroligt rutinerat och enkelt hela tiden. Han kommer att bli otroligt viktig för oss under säsongen, en grundsten som måste vara hel om vi ska ha konkurrera i toppen av allsvenskan.
Salas skrev:Nu ska man inte dra för snabba slutsatser efter en match, men Jocke uppfyllde alla mina förväntningar och lite därtill idag.
Han tekar som en gud, och spelar otroligt rutinerat och enkelt hela tiden. Han kommer att bli otroligt viktig för oss under säsongen, en grundsten som måste vara hel om vi ska ha konkurrera i toppen av allsvenskan.
Fantastisk värvning av Challe!
Baserat på matchen igår kan jag bara hålla med. Trygg och stabil, lugnade ner spelet när övriga stressade. Kan ha missat någon men jag tror inte han förlorade en enda tekning riktigt klart, var mer "halvtorskar" de han missade.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”