SirDIFalot skrev:Jag vet inte om glädjekalkyl räcker till Fricke
505 poäng varav alla forwards utan två gör 25 poäng. Då gör ändå dom sista två 15 respektive 20 poäng. (Ifjol gjorde laget 368 poäng).
Nu vet jag ju att du inte suttit och räknat exakta siffror, men tror du har räknat med två assist på mer eller mindre varje mål.
Nej jag menar inte att det är ett realistiskt utfall utan snarare en minimum målsättning för att få betyget bra efter säsongen för sin offensiva-leverans.
505 poäng varav alla forwards utan två gör 25 poäng. Då gör ändå dom sista två 15 respektive 20 poäng. (Ifjol gjorde laget 368 poäng).
Nu vet jag ju att du inte suttit och räknat exakta siffror, men tror du har räknat med två assist på mer eller mindre varje mål.
Nej jag menar inte att det är ett realistiskt utfall utan snarare en minimum målsättning för att få betyget bra efter säsongen för sin offensiva-leverans.
Vettefan. Spelare som Hank och Ahlén har jag noll poängkrav på. Jag tar hellre noll poäng från Hank om han spelar som han gjorde i Mora istället för att ta dom poängen han gjorde i DIF ifjol och samma spelmässiga form i övrigt.
Vettefan. Spelare som Hank och Ahlén har jag noll poängkrav på. Jag tar hellre noll poäng från Hank om han spelar som han gjorde i Mora istället för att ta dom poängen han gjorde i DIF ifjol och samma spelmässiga form i övrigt.
Gärna för mig. Samtidigt har båda vars 10 allsvenska kassar per säsong i sig.
Gärna för mig. Samtidigt har båda vars 10 allsvenska kassar per säsong i sig.
Japp, men det är nog svårt för alla att uppfylla det där. Några kommer få dåligt med istid och tuffa minuter och helt enkelt inte kunna leva upp till de siffrorna dom har i sig om de får en annan roll i laget.
SirDIFalot skrev:Jag skulle definitivt dela upp Jocke och Johner som känns som de enda två värda topp 6-centrarna.
Saviano-Johner-Sörensen (Har föreställt mig dom hela sommaren)
Krüger-Jocke-Guter (Playmaker, tvåvägscenter och målskytt)
Sundberg-Ljungh-Heinerö (Det som blir över från övriga kedjor)
Hank - Honken - Ahlén (Dock inte omöjligt att Ljungh eller Sundberg flyttas ner hit om de inte håller nivå och Honken fortsätter leverera)
Intressant andrakedja där. Challe har väl sagt att meningen är att huddingekedjan ska spela ihop, men att Zabel till slut får avgöra vad som blir bäst. Det här kan helt klart vara ett alternativ.
DIF_Soldier skrev:Med tanke på vår historia är det inte omöjligt att någon vi inte räknat med tar en plats. Syftar förstås på Kallin. Kanske även Lindberg.
Absolut. Jag tror Lindberg kommer spela de flesta matcherna. Kallin känns lite som nya Weigel tyvärr.
Personligen skulle jag lira Johner som forward och inte center typ detta:
Saviano - Ljungh - Johner
Guter - Jocke - Sörensen
Huddinge
Ahlen - Hank - Honk
Skall vi ha någon nytta av en spelare som Ljungh inbillar jag mig att han måste gå som center i en producerande kedja och varför inte låta honom spela med två killar från "over there". Detta ger dem dessutom möjlighet att lägga mesta krutet offensivt och Ljungh får tänka lite mer defensivt. Dessutom Ljungh var ju riktigt bra i VIK, dags att han får ut det även i DIF och med den omgivningen har han inget annat att skylla på om han inte lyckas.
Kedja två känns smart och välkomponerad enligt mig. Jocke är en smart center som tar defensivt ansvar samtidigt som han plocka till sig en del poäng. Guter och Sörensen får sedan chansen att blåsa på framåt.
Att Huddinge-killarna bör matchas tillsammans till en början känns gjutet enligt mig.
Även lina fyra känns helt rätt och jag skulle inte ha något emot om den matchades mot motståndarnas skarpaste offensiva lina heller.
Tror inte på Ljungh längre. Han fick ändå chansen bra många gånger i fin omgivning ifjol. Även när han lirade i fjärdekedjan och annat så fick han typ alltid centra vårt andra powerplay. Men visst. Ny säsong. Allt kan hända.
Tror dock mer på att peta in Krüger i bra omgivning i så fall. Tror han är bättre än övriga Huddinge-killar.
Jepe skrev:Hörde Mustasch - Double Nature i bilen idag, sjukt vilket sug jag fick efter hockeyn! KÖR IGÅNG!
Bara jag som uppskattat den här sommaren mycket mer än vanligt? Brukar vara ett extremt hockeysug enda från Juni och framåt men detta året så glömmer jag nästan bort att logga in på hemsidan här vissa dagar. Faktiskt skönt med lite semester från hockeyn som suger en väldig energi år efter år. Kanske speciellt för oss Djurgårdare!
Har inget med att jag är negativ att göra, bara skönt att släppa DIF Hockey helt för ett par månader. Utgår från att suget börjar komma där framåt slutet på Augusti/början på September...
Jepe skrev:Hörde Mustasch - Double Nature i bilen idag, sjukt vilket sug jag fick efter hockeyn! KÖR IGÅNG!
Bara jag som uppskattat den här sommaren mycket mer än vanligt? Brukar vara ett extremt hockeysug enda från Juni och framåt men detta året så glömmer jag nästan bort att logga in på hemsidan här vissa dagar. Faktiskt skönt med lite semester från hockeyn som suger en väldig energi år efter år. Kanske speciellt för oss Djurgårdare!
Har inget med att jag är negativ att göra, bara skönt att släppa DIF Hockey helt för ett par månader. Utgår från att suget börjar komma där framåt slutet på Augusti/början på September...
Personligen ser jag inte fram emot den här säsongen så jättemycket. Men hey -- laget har ju alla möjligheter att överraska mig positivt och säsongskorten är förstås plikttroget inköpta för länge sedan.
Jag går dock in här frekvent i något slags desperat hopp om att det skall finnas positiva nyheter om Kalus eller någon annan spelare som på något jävla sätt intresserar mig eller som jag tror kan bidra till framgång och avancemang. Men det har vart väldigt dåligt med det och nu känns det som det är färdigvärvat. Faan.
Jag är ledsen att säga det men årets DIF är på pappret det som jag vart minst sugen att se någonsin. Vi får hoppas att jag snabbt blir motbevisad när säsongen sätter igång.