Otto & Mika
-
- Säsongskort: Ja
I de matcher jag sett tycker jag det finns hopp. Visst är vi inte något topplag men bättre än Brynäs och Tälje såg det ut att vara trots förluster. Nu har jag ju tippat DIF på 11plats men tror vi kan undvika kvalserien tack vare Lassila i målet och att laget lyckas spela ihop sig ju längre in på säsongen vi kommer.
-
Kämpa Otto!
Hoppas din sambo snart är på rätt spår och du kan återgå till ett normalt liv. ett liv där vi ser dig i Djurgårdens vackra dress på rinkarna runt om i landet.
bra gjort av Otto att gå ut och berätta vad det handlar om så spekulationerna slutar.
bra gjort av Otto att gå ut och berätta vad det handlar om så spekulationerna slutar.
Dif-kapten talar ut
Publicerad 6 oktober 2005 - 11:07
Uppdaterad 6 oktober 2005 - 11:10
Djurgårdens lagkapten Kristofer Ottosson har missat de första matcherna i elitserien "av familjeskäl". Nu förklarar han varför på Djurgårdens hemsida:
Hej alla djurgårdare,
Som ni säkert har märkt har jag inte varit med de tre senaste matcherna och kommer helller inte att vara med ikväll. Anledningen har varit privat/personlig, men nu känner vi för att berätta varför.
Min sambo har mått väldigt dåligt och gick för cirka en vecka sedan "in i väggen". Lika främmande som det är om man inte upplevt det, lika overkligt och påtagligt blir det då det händer.
Att "gå in i väggen" får förstås konsekvenser. Vi har två små barn och min sambo har fullt upp att komma tillbaka till en fungerande vardag. P.g.a. detta så behövs jag dygnet runt, dels som pappa, dels som stöd till min sambo. Därför är jag "hemma" på obestämd tid. Jag hoppas på stöd och förståelse från er alla.
Publicerad 6 oktober 2005 - 11:07
Uppdaterad 6 oktober 2005 - 11:10
Djurgårdens lagkapten Kristofer Ottosson har missat de första matcherna i elitserien "av familjeskäl". Nu förklarar han varför på Djurgårdens hemsida:
Hej alla djurgårdare,
Som ni säkert har märkt har jag inte varit med de tre senaste matcherna och kommer helller inte att vara med ikväll. Anledningen har varit privat/personlig, men nu känner vi för att berätta varför.
Min sambo har mått väldigt dåligt och gick för cirka en vecka sedan "in i väggen". Lika främmande som det är om man inte upplevt det, lika overkligt och påtagligt blir det då det händer.
Att "gå in i väggen" får förstås konsekvenser. Vi har två små barn och min sambo har fullt upp att komma tillbaka till en fungerande vardag. P.g.a. detta så behövs jag dygnet runt, dels som pappa, dels som stöd till min sambo. Därför är jag "hemma" på obestämd tid. Jag hoppas på stöd och förståelse från er alla.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
Otto
Ärligt talat, Ska Otto behöva gå ut på hemsidan och förklara sig för oss fans. Jag tycker att på den nivån DIF är så spelar de om de kan. Är spelarna inte med i laguppställningen så kan de inte spela, Och det får vi finna oss i. Spelarna ska INTE behöva gå ut så som Otto gjorde nu, Det finns ju något som heter privatliv
- Ritterwand
Re: Otto
Håller med.Håkan Westergren skrev:Ärligt talat, Ska Otto behöva gå ut på hemsidan och förklara sig för oss fans. Jag tycker att på den nivån DIF är så spelar de om de kan. Är spelarna inte med i laguppställningen så kan de inte spela, Och det får vi finna oss i. Spelarna ska INTE behöva gå ut så som Otto gjorde nu, Det finns ju något som heter privatliv
Hoppas det löser sig för Otto och hans familj.
Jag tycker "Otto" gör den enda rätta. Han visar hjärta mot klubben samt oss supportrar. Stort av honom, han växte i min ögon.Håkan Westergren skrev:Ärligt talat, Ska Otto behöva gå ut på hemsidan och förklara sig för oss fans. Jag tycker att på den nivån DIF är så spelar de om de kan. Är spelarna inte med i laguppställningen så kan de inte spela, Och det får vi finna oss i. Spelarna ska INTE behöva gå ut så som Otto gjorde nu, Det finns ju något som heter privatliv
..istället för att folk börjar spekulera
Jag vet vad hans fru går igenom, har själv gått i väggen. Är ensamstående med 2 barn, en grabb som spelar hockey och en dotter som rider och för få ihop det ekonomiskt så jobbar jag fulltid. Jag får trots det inte att gå ihop varken ekonomiskt eller tidsmässigt och jag "önskar" att jag hade en välbetalt kvinnlig hockey spelerska som kunde hjälpa mig, både "tidsmässigt" och ekonomiskt. Men sådana är det inte gott om om man säger så!
Fru Ottosson har tur som kan vara sjukskriven samtidigt som hon har sin man hemma på fulltid, rena lyxen och ja jag är avundssjuk. Jag vart också sjukskriven men hade alltså ingen lyxhustru eller något annan som hjälpte mig tyvärr, och barnen "sjukskrev" sig inte från sina aktiviteter. Jag hoppas fru Ottosson kryar på sig, ta den tiden du behöver och ta vara på den hjälp du får av din make. För den turen har inte många kan jag lova, att själv vara sjukskriven och även ha en make/maka dito!
Krya på Fru Ottosson och hoppas herr Ottosson blir hemma länge, jag tror mig veta att du mår pyton och samtidigt är jag ingen Djurgårdare så Otto får jätte gärna stanna hemma hos dig, länge!
Mvh Stefan
Fru Ottosson har tur som kan vara sjukskriven samtidigt som hon har sin man hemma på fulltid, rena lyxen och ja jag är avundssjuk. Jag vart också sjukskriven men hade alltså ingen lyxhustru eller något annan som hjälpte mig tyvärr, och barnen "sjukskrev" sig inte från sina aktiviteter. Jag hoppas fru Ottosson kryar på sig, ta den tiden du behöver och ta vara på den hjälp du får av din make. För den turen har inte många kan jag lova, att själv vara sjukskriven och även ha en make/maka dito!
Krya på Fru Ottosson och hoppas herr Ottosson blir hemma länge, jag tror mig veta att du mår pyton och samtidigt är jag ingen Djurgårdare så Otto får jätte gärna stanna hemma hos dig, länge!
Mvh Stefan
-
-
Absolut är det starkt att Otto går ut och berättar om det!Gårdare skrev:
Jag tycker "Otto" gör den enda rätta. Han visar hjärta mot klubben samt oss supportrar. Stort av honom, han växte i min ögon.
..istället för att folk börjar spekulera
MEN har vi med det att göra? Jag anser i alla fall att det INTE är ngons skyldighet att "skylta" med sina egna problem.
Och varför ska det spekuleras? Är det någon som tror att Otto inte VILL spela?????????