Linkan, Ferna, Bengan och Jimmie till Tre Kronor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Linkan, Ferna, Bengan och Jimmie till Tre Kronor

Inlägg av Bladman »

Tycker det är jävligt skoj med så många spelare i Tre Kronor.
Är extra glad för Linkan, är inte säker men det var väl ett tag han spelade i Tre Kronor.

Fyll på med gratulationer!

Edit: Ja, vi får verkligen hoppas att spelarna håller och att de inte blir helt sönderspelade!
Senast redigerad av Bladman den 2007-02-10 17:51:17, redigerad totalt 4 gång.
Djurgår'n tills jag dör!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kul för killarna, men piss för Djugården. De kommer blir slitna av flera tuffa matcher på kort tid.,

Säg sen att Linkan går sönder. ja, då är vi i kvalserien.

Skulle sen Bengan göra bra ifrån sig kan vi helt glömma honom till nästa säsong. Då är han i Nordamerika.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Visst kul för grabbarna, grattis till det, MEN,

Det är inte bra för DIF, såg någonstans att Linkan skulle ta sig en funderare om han blev uttagen ( som han nu blev ), då han tyckte att det kanske inte skulle passa in just nu, då DIF har så mycket viktiga matcher framför sig.

Tänk om, han skulle bli skadad.......

Jag är så trött på dessa C-tuneringar, nu när elitserien är så viktig VARJE omgång, då kommer ett menlöst avbrott för Lsd-games eller vad det nu heter?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

jensa öhling skrev:Kul för killarna, men piss för Djugården. De kommer blir slitna av flera tuffa matcher på kort tid.,

Skulle sen Bengan göra bra ifrån sig kan vi helt glömma honom till nästa säsong. Då är han i Nordamerika.
Håller med i allt du säger.

Vi får väl hoppas att ingen går sönder och att Mora börjar förlora igen..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte alls lyckat att alla 4 blir uttagna. Bara att hoppas att Bremberg gör slag i saken och tacker nej. Med tanke på detsätt som han blivit behnadlad av landslaget förut vore det inte mer än rätt.Hade jag varit i Brembers kläder hade jag krävt plats i VM-truppen för att ens överväga spel i LG-games. Jag menar varför skall en kille som är så pass gammal som Linkan är behöva "kvalspela" för att ta en plats. Det borde räcka med att se på vad han presterar i elitserien i mitt tycke. Bremberg borde vara gjuten i VM och därmed vore det bättre både för honom och för framtiden om han fic vila.

Att Bengan kommer med är inte mycket att säga om. Killen är med för att se och lära och det äer fasen så mycket bättre att han lirar i STHLM jämfört med i Moskva.

Fernholms och Ölvestads uttagningar är jag mer tveksam till. Tror inte någon av dessa spelare blir aktuella för VM då det kommer profs med i bilden, allra minst Fernholm, och jag anser inte att DIF under rådande omständigheter skall släppa spelare till ett meningslös landslagsturnering då de knappast är med för att se och lära utan mest är med för att bredda en trupp så landslaget kan tjäna mer stålar.

Varför måste man avslutningsvis ha så många landslagsturneringar? Kunde man inte minska ner dessa rejält och sedan köra VM bara vart annat år? Då hade man haft ett stort mästerskap vartannat år vilket är lagom, som det är nu är det helt enkelt för mycket, framför allt då alla meningslösa turneringar som man borde stryka helt och ersätta med en eller annan landskamp istället.

Bara att be till gudarna att ingen av våra spelare tappar form eller blir skadad under denna turnering. Går Bremberg sönder ja då är det kvalserien nästa i expressfart!

Ser precis att Mora dessutom vann borta mot Frölunda, INTE bra! Antagligen det sämsta som kunde hända i denna omgång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag får noja! Exakt som ni säger - om Linkan blir skadad så kan vi glömma slutspel. Fernholm är en stor del av vår stabila defensiv, och "Bengan" är lagets målspruta.

Positivt

* Spelar de bra så lär de komma tillbaka med mycket självförtroende som förhoppningsvis smittar av sig.

Negativt:

* Ev. skador
* En lagkapten tillsynes grovjobbare, en lysande försvarsklippa, tidernas speluppläggare och en ung målspruta som är slitna blir ju förståeligt snäppet sämre med täta matcher.
* Må inga talangscouter vara på plats! Vi vill ha Hörnqvist kvar åtminståne 1 år till.

Detta är inget bra för DIF. Kul för grabbarna dock. Hoppas Bremberg stannar hemma.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ritterwand skrev:
jensa öhling skrev:Kul för killarna, men piss för Djugården. De kommer blir slitna av flera tuffa matcher på kort tid.,

Håller med i allt du säger.

Vi får väl hoppas att ingen går sönder och att Mora börjar förlora igen..
Precis, min första tanke.
Detta var förmodligen det sämsta som kunde hända för Djurgårdens slutspurt.
Skitkul för killarna givetvis, men detta kan vara den avgörande faktorn som drar ner DIF i kvalserien.

Lägg märke till att jag sa "Kan vara".
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Å andra sidan är de vältränade, profissionella elitspelare som ska tåla sånt här. Jönsson spelar varenda skitturnering men han spelar lika bra ändå när han börjar lira igen.
Säg den glädje som varar
KapZ

Inlägg av KapZ »

Djurgården har mest spelare i landslaget. Såg det nu. tufft :D

Dock inget bra, skit turnering eller vad de nu ska spela. Risk för skador tyvärr.. precis som ni redan sagt.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Borde starta namninsamling för att få "Linkan" att tacka nej..

Som det ser ut nu är vi med en hysteriskt bra #23 ändå ett bottenlag med uppenbar risk för kvalspel.

Enligt mina matematiska beräkningar bör då detta innebära följande:

Sliten #23 = Kvalserien
Skadad #23 = Vi åker ur Elitserien
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

DIF_Soldier skrev: * Må inga talangscouter vara på plats! Vi vill ha Hörnqvist kvar åtminståne 1 år till.
Det där tåget har gått för länge sen. Hörnqvist draftades förrförra sommaren och du kan vara säker på att Nashville har full koll på vad deras spelare har för sig, oavsett var de befinner sig.

Faktum är att Nashville enligt de nya reglerna MÅSTE signa Hörnqvist till sommaren om de ska få behålla rättigheterna till honom. Alltså kan vi räkna med att han försvinner..
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ritterwand// de måste signa honom, men de måste inte plocka över honom. de kan signa honom och låta honom lira ett år på lån hos oss.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Skulle jag va Bengan skulle jag vänta ett år tills man fått lite mer kött på benen. Allt fler åker över när de är för unga och hamnar i farmarlaget.
Säg den glädje som varar
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

ska jag vara ärlig e jag grymt glad att dom e uttagna, ska dit med vårat hockeygymnasium förmodligen och få träffa spelare och ledare i från svenska laget och tjeckiska :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vad värre är är att andra bottenkonkurrenter kan ligga och slipa under turneringen då de har med 0-1 spelare per lag.

ni kan ju gissa vilka lag som kommer ha fräschast spelare, DIF som saknat 4 dominanta spelare eller ett lag som inte haft något slitage alls?
Skriv svar