Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Nu närmar vi oss slutet av månaden och varken Assisterande tränare (som skulle presenteras i veckan för typ 2 veckor sen) eller forwarden som i princip var klar (som skulle presenteras i mitten av månaden) har presenterats än. Detta är pinsamt. Om man inte tänker gå ut med någonting är det lika bra att hålla käften från början. Skärpning.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det är bara jag som nämnt dem i samma inlägg, så att dua går bra, även om ni låter fint och hövligt. =)Metal Machine skrev:Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.
Nä, jag jämförde dem inte spelmässigt. Jämförde förväntningarna på dem inför en säsong, precis som hela inlägget.
Jag tror dock som dig, att han blir en bra pp-back. Men det trodde jag om Lidas också inför förra. Det är min poäng.
-
Fler som har gjort den liknelsen.Mattebo skrev:Det är bara jag som nämnt dem i samma inlägg, så att dua går bra, även om ni låter fint och hövligt. =)Metal Machine skrev:Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.
Nä, jag jämförde dem inte spelmässigt. Jämförde förväntningarna på dem inför en säsong, precis som hela inlägget.
Jag tror dock som dig, att han blir en bra pp-back. Men det trodde jag om Lidas också inför förra. Det är min poäng.
Aha all right. Har du eller någon annan minne av Lofquists spel? Jag har för mig att någon skrev att han var lite labil bakåt. Men å andra sidan var vår pp-back stundtals Erkan förra säsongen, så ett lyft blir det oavsett. Men ändå, någon som har sett honom och minns?Metal Machine skrev:Fler som har gjort den liknelsen.Mattebo skrev:Det är bara jag som nämnt dem i samma inlägg, så att dua går bra, även om ni låter fint och hövligt. =)Metal Machine skrev:Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.
Vad jag har hört är han riktigt bra offensiv och följer gärna med i anfallet, men bakåt är han inte den bästa, behöver spela med någon duktig defensiv back. Tror faktiskt Timmy skulle passa bra med han, tidigare har Timmy spelat som en säker plus minus 0 back, om han får spela med en offensiv back så tror jag han kan spela mer sitt spel. Istället för att försöka göra allt som förra säsongen.Mattebo skrev:Aha all right. Har du eller någon annan minne av Lofquists spel? Jag har för mig att någon skrev att han var lite labil bakåt. Men å andra sidan var vår pp-back stundtals Erkan förra säsongen, så ett lyft blir det oavsett. Men ändå, någon som har sett honom och minns?Metal Machine skrev:Fler som har gjort den liknelsen.Mattebo skrev:Det är bara jag som nämnt dem i samma inlägg, så att dua går bra, även om ni låter fint och hövligt. =)Metal Machine skrev:Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.
Fler som har gjort den liknelsen.[/quoteMetal Machine skrev:Mattebo skrev:Det är bara jag som nämnt dem i samma inlägg, så att dua går bra, även om ni låter fint och hövligt. =)Metal Machine skrev:Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.
Att jämföra Lidström och Lofquist känns bara löjligt .Lofquist fick mycket pp-spel i Oskarshamn , men var katastrofal i defensiven . Katastrofal var även Lidström i många matcher ,men han visade på slutet att han tillhör dom bättre i allsvenskan . Han fick lite för mycket skit förra året mitt i säsongen , där egentligen Timmy P skulle ha haft en del av det . När man läser sommarenkäterna så kan man se att Lidström verkar vara den som har tränat bäst under sommaren och det kan kanske ge något extra det här året .
Nils Andersson tycker jag att vi skall ge en ärlig chans att visa vad han går för efter skadan .
Dom andra backarna Holm ,Arnesson etc.. vet vi att dom håller väldigt hög klass .
Jag är inte ett dugg bekymrad över försvaret som det ser ut idag , men osvuret är bäst .
Mest bekymrad är jag över tränar situationen (ass /huvud tränaren) men det har jag redan haft åsikter om tidigare så det släpper jag nu .
Tog du i så att du sket på dig nu?Göran skrev: Att jämföra Lidström och Lofquist känns bara löjligt .Lofquist fick mycket pp-spel i Oskarshamn , men var katastrofal i defensiven . Katastrofal var även Lidström i många matcher ,men han visade på slutet att han tillhör dom bättre i allsvenskan . Han fick lite för mycket skit förra året mitt i säsongen , där egentligen Timmy P skulle ha haft en del av det . När man läser sommarenkäterna så kan man se att Lidström verkar vara den som har tränat bäst under sommaren och det kan kanske ge något extra det här året .
Nils Andersson tycker jag att vi skall ge en ärlig chans att visa vad han går för efter skadan .
Dom andra backarna Holm ,Arnesson etc.. vet vi att dom håller väldigt hög klass .
Jag är inte ett dugg bekymrad över försvaret som det ser ut idag , men osvuret är bäst .
Mest bekymrad är jag över tränar situationen (ass /huvud tränaren) men det har jag redan haft åsikter om tidigare så det släpper jag nu .

Jag undrar vem som kommer bli nästa års hatobjekt, jag gissar Timmy.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror målvakterna. Trots att de förmodligen kommer leverera OK siffror kommer vi inte vara lika bortskämda med bra målvaktsspel som de senaste åren.Alexander skrev:Jag undrar vem som kommer bli nästa års hatobjekt, jag gissar Timmy.
Annars tror jag att både Sam och Nils kan få lite skit för sin defensiv.
Expert.
- Remy Lebeau
Vet inte om Lofquist är katastrofal i defensiven, någon säkerhetsrisk i stil med Boumedienne/Klubertanz är han inte. Han räddade väl upp mycket misstag han gjorde på egen hand, och 17 +/- är svårt att snacka bort då det inte påverkas i PP.
Vi får väl se hur det blir i slutändan, men hans känns betydligt mer stabil än övriga PP-backar som vi haft på senare år.
Vi får väl se hur det blir i slutändan, men hans känns betydligt mer stabil än övriga PP-backar som vi haft på senare år.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jadu det får tiden allt utvisa. Ahlén för sin extremt taskiga bollkänsla och spelförståelse? Timmy för sitt skakiga markeringsspel? Någon av Huddingekillarna för sin brist på rutin och smartness? Nån av Sam och Nisse för sitt vågade spel?Alexander skrev:Jag undrar vem som kommer bli nästa års hatobjekt, jag gissar Timmy.
En sak är åtminstone säker, ingen kommer vara lika brutalt dum-dålig som Erik Gustafsson...
- SirDIFalot
Chocken: Jock lyckas klippa in ännu ett inlägg om Erik Gustafsson!Manijock skrev:Jadu det får tiden allt utvisa. Ahlén för sin extremt taskiga bollkänsla och spelförståelse? Timmy för sitt skakiga markeringsspel? Någon av Huddingekillarna för sin brist på rutin och smartness? Nån av Sam och Nisse för sitt vågade spel?Alexander skrev:Jag undrar vem som kommer bli nästa års hatobjekt, jag gissar Timmy.
En sak är åtminstone säker, ingen kommer vara lika brutalt dum-dålig som Erik Gustafsson...
Expert.
Jag tror att Falk eller Arnesson blir hackkycklingar. Folk har tyvärr en tendens att hacka på dem yngre backarna i DIF, trots att de äldre gardet har varit riktigt usla de senaste 2 säsonger.
Senast redigerad av Rix den 2013-07-19 16:45:53, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Ja det är sant. Arnesson borde bli årets Claesson eller Gustafsson. En back som tvingas ta för stor roll för tidigt pga att äldre spelare inte levererar på förväntad nivå.Rix skrev:Jag tror att Falk eller Arnesson blir hackkycklingar. Folk har tyvärr en tendens att hacka på dem yngre backarna i DIF, trots att de äldre gardet har varit riktigt usla de senaste 3 säsonger.
Expert.
Exakt, tråkigt nog lär det bli så.SirDIFalot skrev:Ja det är sant. Arnesson borde bli årets Claesson eller Gustafsson. En back som tvingas ta för stor roll för tidigt pga att äldre spelare inte levererar på förväntad nivå.Rix skrev:Jag tror att Falk eller Arnesson blir hackkycklingar. Folk har tyvärr en tendens att hacka på dem yngre backarna i DIF, trots att de äldre gardet har varit riktigt usla de senaste 3 säsonger.