Skönt. En odräglig skåning som inte ens skåningarna står ut med är nog det sista vi behöver....SirDIFalot skrev:"Var Djurgården kom ifrån, det vet jag inte. Men det blir OHL. Vill Caps det så blir det så." MrMadhawk
Tror han har rätt. Burra är ju så grön så att han inte är redo att ta en framträdande roll i något lag på flera år. Varför skulle vi låna honom en säsong innan han drar vidare. No sense.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Hur många poäng gjorde Åberg?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
40 poäng. 12+28 på 52 matcher. Bästa poängplockaren i DIF sedan Mackan Nilson 09/10?Challen skrev:Hur många poäng gjorde Åberg?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och yngsta poängligavinnaren genom tiderna i DIF.Mattebo skrev:40 poäng. 12+28 på 52 matcher. Bästa poängplockaren i DIF sedan Mackan Nilson 09/10?Challen skrev:Hur många poäng gjorde Åberg?
Expert.
Samt att han har det bästa skottet genom tiderna i DIF!SirDIFalot skrev:Och yngsta poängligavinnaren genom tiderna i DIF.Mattebo skrev:40 poäng. 12+28 på 52 matcher. Bästa poängplockaren i DIF sedan Mackan Nilson 09/10?Challen skrev:Hur många poäng gjorde Åberg?
Han har ett typiskt NHL-skott.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det där lömska NHL-skottet, signifikativt för spelare av Mats Sundins kaliber.
Jag tror Stefan Nyman blir Djurgårdens assisterande tränare nästa säsong eftersom att man hugger på en Redhawks-junior.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Oj, den kändes lite långsökt.robin975 skrev:Jag tror Stefan Nyman blir Djurgårdens assisterande tränare nästa säsong eftersom att man hugger på en Redhawks-junior.
Många menar att vi tappat många poängspelare som tex Åberg Otto osv och att detta lag skulle vara sämre !
Visst har vi tappat poängspelare men vi har också fått poängspelare som tex Saviano vi har fått en BRA powerplayback Lofqvist något vi inte hade på hela förra säsongen plus att Nisse Andersson nu är med igen och nästan måste räknas som ett nyförvärv .
Övriga nya som Huddinge linan kan bli hur bra som helst och stämmer det att vi har klart med Jocke Eriksson så har vi täckt upp Ottos plats på bästa sätt .
Finns många faktorer som talar för detta lag mer än vad förra årets lag gjorde då var det panik och alla trodde Linkan o co skulle glida igenom detta bara på namnen och att man bar en DIF tröja nu kommer DIF mycket mer förberedda till denna säsong och tror detta är mycket mer ett LAG som komer växa ju länge säsongen lider ...finns jätte stor potential i detta lag
Visst har vi tappat poängspelare men vi har också fått poängspelare som tex Saviano vi har fått en BRA powerplayback Lofqvist något vi inte hade på hela förra säsongen plus att Nisse Andersson nu är med igen och nästan måste räknas som ett nyförvärv .
Övriga nya som Huddinge linan kan bli hur bra som helst och stämmer det att vi har klart med Jocke Eriksson så har vi täckt upp Ottos plats på bästa sätt .
Finns många faktorer som talar för detta lag mer än vad förra årets lag gjorde då var det panik och alla trodde Linkan o co skulle glida igenom detta bara på namnen och att man bar en DIF tröja nu kommer DIF mycket mer förberedda till denna säsong och tror detta är mycket mer ett LAG som komer växa ju länge säsongen lider ...finns jätte stor potential i detta lag
Ja det gjorde den, men vad ska vi med en forward till när vi behöver en center?pulverapa skrev:Oj, den kändes lite långsökt.robin975 skrev:Jag tror Stefan Nyman blir Djurgårdens assisterande tränare nästa säsong eftersom att man hugger på en Redhawks-junior.
Och varför just en från Malmö?
Nyman kanske har bra koll på honom?
Struntsamma, jag sa bara vad jag trodde.
VI ÄR TILLBAKA!!!
- reservjesus
Vad jag minns så sa Challe att det likaväl skulle kunna bli en forward. Men jag hoppas verkligen att det blir en center och då är inte Eriksson ett dumt val.robin975 skrev:Ja det gjorde den, men vad ska vi med en forward till när vi behöver en center?pulverapa skrev:Oj, den kändes lite långsökt.robin975 skrev:Jag tror Stefan Nyman blir Djurgårdens assisterande tränare nästa säsong eftersom att man hugger på en Redhawks-junior.
Och varför just en från Malmö?
Nyman kanske har bra koll på honom?
Struntsamma, jag sa bara vad jag trodde.
clowns to the left of me, jokers to the right
Hm... jag menar inte att vara otrevlig, men jag håller bara delvis med i logiken i inlägget.AndersR skrev:Många menar att vi tappat många poängspelare som tex Åberg Otto osv och att detta lag skulle vara sämre !
Av topp 4 poängplockare har DIF tappat 3. Av topp 6 - 4 st. Av väldigt starka poängspelare (över 30 pinnar), har DIF tappat Wennberg, Otto och Åberg. Bara Johner finns kvar. DIF har värvat en spelare som kommer upp i detta - Saviano. Här behövs det att den sista spelaren (Jocke E?) kommer upp dit samt Guter som har den potentialen. Sörensen har också det sett till sista halvan av säsongen. Så jag tror att spetsen är ganska lugn.
Alla trodde som du säger att Linkan och co skulle glänsa. Vad är skillnaden mot att vi tror på Huddingekedjan? Likadan ungefär. Eller förhoppningarna på Lofquist. Förra året hoppades vi på att Lidström skulle va grym i PP. Samma sak. Det finns jättemycket potential i detta lag, jag håller med. Men den förhoppningen är lika som med att vi trodde på rutinen förra året. Jag ser ärligt inte de många faktorerna som gör att detta lag är bättre än förra årets. Om vi bara ser till det positiva i år, eller det som kan bli bra, och väger det mot allt som gick dåligt förra säsongen... ja det säger ju ingenting.
Jag gillar att du ställer dig positivt till det hela. Men jag vill inte bara att du ska få ett slag i magen i hösten (om det nu går åt pipsvängen). Jag ställer mig försiktigt positiv till detta lag.
mer inte få ett slag i magen jag blir inte jätte förvånad om vi inte går lysande från start men över tid tror jag ändå på detta lag då det finns många som täcker alla sk poängspelare som vi tappat där är jag inte speciellt orolig utan det gäller att få i hop helheten så att detta blir ett fungerande LAG och det var vi inte på hela förra säsongen.
Sen hur långt det räcker det kan man bara spekulera kring serien är tuff liksom en ev kommande kvalserie så inget är givet -
Tror Tony Challe o co lärt sig massor av förra säsongen och det kommer vara ett stort plus jämfört med förra säsongen.
Visst Huddingelinan kan bli både fågel o fisk men det finns potential där o sen som du nämner Sörensen där har vi en som kommer växa ytterligare .
Sen hur långt det räcker det kan man bara spekulera kring serien är tuff liksom en ev kommande kvalserie så inget är givet -
Tror Tony Challe o co lärt sig massor av förra säsongen och det kommer vara ett stort plus jämfört med förra säsongen.
Visst Huddingelinan kan bli både fågel o fisk men det finns potential där o sen som du nämner Sörensen där har vi en som kommer växa ytterligare .
-
Ni som jämför Lidström och Lofquist - har ni sett dem spela? Lofquist kommer att sparka röv.