Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:
AndersR skrev:Ja det börjar kännas lite underligt detta med ny assisterande ,Jag antar att det är Nyman och det har jag inget emot men jag hoppas det också kommer en förklaring till varför det drar ut så på tiden med att kunna presentera honom för det blir lite oproffsigt att först säga en sak att han inom kort presenteras och sen dröjer det vecka på vecka innan det sker
Kan det vara så att man avvaktar att domen i målet mot MIF ska vinna laga kraft?
Är inte det där redan avklarat?
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:
AndersR skrev:Ja det börjar kännas lite underligt detta med ny assisterande ,Jag antar att det är Nyman och det har jag inget emot men jag hoppas det också kommer en förklaring till varför det drar ut så på tiden med att kunna presentera honom för det blir lite oproffsigt att först säga en sak att han inom kort presenteras och sen dröjer det vecka på vecka innan det sker
Kan det vara så att man avvaktar att domen i målet mot MIF ska vinna laga kraft?
Förutsatt att Malmö inte överklagar tror jag det är klart, domen är ju klar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Malto skrev:
Men det är just det, en dom vinner laga kraft (i liknande ärenden) efter 3 veckor om jag minns min juridik korrekt. Malmö har alltså 3 veckor på sig att överklaga.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:
Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Malto skrev:
Men det är just det, en dom vinner laga kraft (i liknande ärenden) efter 3 veckor om jag minns min juridik korrekt. Malmö har alltså 3 veckor på sig att överklaga.
Stämmer bra det, Hovrätten fyra veckor och HD samma dag.. :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Den här säsongens Silly Season tar väl priset som den mest tråkiga på många, många år?

Visst, 11/12 värvade vi Almtorp och Carlsson. Men det var också mycket som var spännande då med Daniel Tjärnqvist. Victor Bartley-sagan och Kyles återkomst. Sen att allt gick åt helvete är väl en annan sak.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Den här säsongens Silly Season tar väl priset som den mest tråkiga på många, många år?

Visst, 11/12 värvade vi Almtorp och Carlsson. Men det var också mycket som var spännande då med Daniel Tjärnqvist. Victor Bartley-sagan och Kyles återkomst. Sen att allt gick åt helvete är väl en annan sak.
Håller med, hur tråkig som helst. Mest tråkiga besked om spelare som slutar. Över det väntade förlängningar. Bara två något sånär spektakulära värvningar egentligen, Saviano och Lofquist.
t00f

Inlägg av t00f »

Borde väl ändå ses som något positivt då vi de senaste säsongerna med all tillhörande "hajp" levererat långt från vad som förväntats?

Jag ser fram emot denna säsong med enorm entusiasm, något som jag inte känt på en längre tid och oavsett resultat så är ändå denna säsong mer spännande än någon tidigare! För en gångs skull slå ur ett relativt undre läge och briljera på ett sätt som bara Djurgården kan!

Nu kör vi!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

t00f skrev:Borde väl ändå ses som något positivt då vi de senaste säsongerna med all tillhörande "hajp" levererat långt från vad som förväntats?

Jag ser fram emot denna säsong med enorm entusiasm, något som jag inte känt på en längre tid och oavsett resultat så är ändå denna säsong mer spännande än någon tidigare! För en gångs skull slå ur ett relativt undre läge och briljera på ett sätt som bara Djurgården kan!

Jag delar dessvärre inte din entusiasm, känns snarare som att det kan komma att gå jävligt dåligt i år också.
Jag har förberett mig för det värsta, om man bortser från nedgradering dvs...
t00f

Inlägg av t00f »

Alexander skrev:
t00f skrev:Borde väl ändå ses som något positivt då vi de senaste säsongerna med all tillhörande "hajp" levererat långt från vad som förväntats?

Jag delar dessvärre inte din entusiasm, känns snarare som att det kan komma att gå jävligt dåligt i år också.
Jag har förberett mig för det värsta, om man bortser från nedgradering dvs...
Jag förstår givetvis de tankar som delas av många just nu. Däremot är jag inte inställd på ett upptåg denna säsong, utan ser framför mig en klart mer underhållande HA-säsong än vad vi såg förra säsongen (pga nedan givna anledning). Detta är inget som gör mig deprimerad, vilket säkerligen inte många delar med mig då de flesta anser att det är tillbaka till SHL som gäller.

Ser denna säsong som en start på något nytt, något unikt och framför allt något starkt. En trupp med vilja att prestera när det behövs vilket är något som kommer lägga en grund för de nästkommande 2-3 säsonger som kommer bli avgörande för en uppgradering till SHL. Något som behövs och något som är vitalt i mina ögon för att lyckas med just detta.

Det må vara "över-optemistiskt" eller snedriven bild av det lag vi har, men det är bara den känslan jag har och det är en enormt skön känsla. Jag hoppas att den håller i sig och ser som sagt fram emot en enormt spännande säsong men ett flertal mycket intressanta spelare.

Om inte annat så kan jag i alla fall glädja mig med att det enbart är ungefär 1 månad kvar till hockeysäsongen tar fart och bara det får armhåret att resa sig!

Ses på Hovet den 15e! :D
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Blir det något med Kalus eller vad händer med han?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIFRobbex skrev:Blir det något med Kalus eller vad händer med han?
http://www.djurgardshjalpen.com/
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jepe skrev:
Hur svarade det där på hans fråga?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Challen skrev:
Jepe skrev:
Att det helt beror på hur det går för djurgårdshjälpen. Kalus pengar kommer därifrån och står utanför budgeten. Hinner Djurgårdshjälpen samla ihop tillräckligt så spelar Kalus i DIF, hinner nån annan klubb före så gör han det ej. Räcker det?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
Challen skrev:
Jepe skrev:
Att det helt beror på hur det går för djurgårdshjälpen. Kalus pengar kommer därifrån och står utanför budgeten. Hinner Djurgårdshjälpen samla ihop tillräckligt så spelar Kalus i DIF, hinner nån annan klubb före så gör han det ej. Räcker det?
Jo. Men Kalus har inte nämnts en enda gång på Djurgårdshjälpens hemsida sedan 5 juni. Så många undrar nog hur det går. Hur mycket pengar har man fått in? Lite sånt.
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag själv har lite svårt att ge pengar till Djurgårdshjälpen när man inte har något mål för hur mycket man behöver för att få Kalus. Känner mig inte lika glatt inställd till "möjliga förstärkningar" senare in på säsongen.
Det är lite som när folk slänger in pengar i någon sorts kassa och en av personerna får i uppdrag att gå iväg och köpa presenten som sen alla får stå för och betala för, utan att de kanske anser att den presenten var den rätta att köpa.

Hade man haft en barometer med ett cirka pris på Kalus så skulle i alla fall jag vara mer motiverad till att se att dem pengarna gick till honom.
Som det är nu känns det lite surt om man samlar ihop pengar och sen får man veta "Nä, pengarna var inte ens i närheten, men nu får dessa 80k gå till en månadslön för det nya nyförvärvet"

Känns som att pengarna jag skulle ge skulle vara en större förlust för mig än vad dem skulle bidra till ett möjligt nyförvärv.
Låst