Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

DIFtomppa skrev:alltså en assisterande skulle va klar förra veckan och nu har det gått en vecka och inget har skett...

vad händer? har hela DIF organisationen dött ut?
Varför gång Challe har gått ut med en time table på något har det tagit sjukt mycket längre tid än vad han sagt. Bara vänja sig :)
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev:
Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
Sorgligt faktiskt. Har helt klart kapacitet att spela i ett helt okej Elitserielag om man ger honom en okej lina att lira i. Inte ett fläskbergsmedley med brunkare som knappt kan tugga i sig pannkakssmet för de stora gluggarna i käften. Missbrukades tyvärr friskt i DIF stora delar av sin tid här.

Tittar man på vårat nuvarande lag tar han absolut en topp 2-plats i våra kedjor förövrigt. Saviano, Johner, Sörensen och till viss del Guter är de enda som går före honom för närvarande.
Oavsett hur du försöker spinna det så står det inte ens allsvenska föreningar och rycker i honom. Till och med du måste väl ändå inse att det är en ledtråd att vi som har vart mer "moderat" inställda till Tim kanske ändå hade en poäng under alla dessa år.

Dock önskar jag honom givetvis lycka till i allt, han verkar vara en grym person.
Ni hade klart en poäng... Att han tyvärr spelade sämre när han väl fick chansen i en ledande kedja. Lite scenskräck, dock inget nytt i DIF då i stort sett alla de senaste säsongerna levererat LÅNGT under förväntan. Sen att han inte gör mål som många tjatar om, är ett argument taget ur en tolvårings intellekt. Ungefär som att klaga på Pickard för att han inte tvättar matchtröjor efter matcherna...

Min poäng är dock att han är en av de mest tekniskt talangfulla spelarna jag sett någonsin. Hans vändningar, hans trollerikonster med pucken och hans kungliga förmåga att undvika tacklingar, det är något som är få förunnat nuförtiden. Han är helt enkelt one of a kind, och det är det jag kommer sakna på Hovet i vinter.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:
Manijock skrev:
Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
Sorgligt faktiskt. Har helt klart kapacitet att spela i ett helt okej Elitserielag om man ger honom en okej lina att lira i. Inte ett fläskbergsmedley med brunkare som knappt kan tugga i sig pannkakssmet för de stora gluggarna i käften. Missbrukades tyvärr friskt i DIF stora delar av sin tid här.

Tittar man på vårat nuvarande lag tar han absolut en topp 2-plats i våra kedjor förövrigt. Saviano, Johner, Sörensen och till viss del Guter är de enda som går före honom för närvarande.
Oavsett hur du försöker spinna det så står det inte ens allsvenska föreningar och rycker i honom. Till och med du måste väl ändå inse att det är en ledtråd att vi som har vart mer "moderat" inställda till Tim kanske ändå hade en poäng under alla dessa år.

Dock önskar jag honom givetvis lycka till i allt, han verkar vara en grym person.
Tim har valt att sluta med hockey på elitnivå och köra vidare i en lägre division för att hålla kroppen i form, tyckte fimpen sa att han skulle plugga till nåt så att klubbar 'inte visar intresse' beror på att han inte gjort sig tillgänglig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
sensei skrev:
Manijock skrev:

Ni hade klart en poäng... Att han tyvärr spelade sämre när han väl fick chansen i en ledande kedja. Lite scenskräck, dock inget nytt i DIF då i stort sett alla de senaste säsongerna levererat LÅNGT under förväntan. Sen att han inte gör mål som många tjatar om, är ett argument taget ur en tolvårings intellekt. Ungefär som att klaga på Pickard för att han inte tvättar matchtröjor efter matcherna...

Min poäng är dock att han är en av de mest tekniskt talangfulla spelarna jag sett någonsin. Hans vändningar, hans trollerikonster med pucken och hans kungliga förmåga att undvika tacklingar, det är något som är få förunnat nuförtiden. Han är helt enkelt one of a kind, och det är det jag kommer sakna på Hovet i vinter.
Just det markerade tror jag verkligen sensei uppskattar. Här skall det inte undvikas tacklingar, utan man skall naturligtvis ta emot en tackling som en riktig man!! ;)

Tim gjorde en bra match någon gång då & då, kanske totalt 5-10st under sin DIF-karriär. I övrigt var han meningslös. Men ett alltid lika roligt ämne att diskutera härinne.
litto

Inlägg av litto »

Läste precis MrMadhawks sommarsnack med Morabacken Vikstrand och Jihde. Båda tror på Saviano som vinnare av poängligan 13/14. Känns ganska bra att vi har Saviano och Johner i laget nu.

Källa: http://mrmadhawk.se/
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

SirDIFalot skrev:
DIFtomppa skrev:alltså en assisterande skulle va klar förra veckan och nu har det gått en vecka och inget har skett...

vad händer? har hela DIF organisationen dött ut?
Varför gång Challe har gått ut med en time table på något har det tagit sjukt mycket längre tid än vad han sagt. Bara vänja sig :)
Det hade varit väldigt skönt om assisterande blir klar nu på måndag, så att Zabel och antagligen Nyman, kan snacka ihop sig och börja med allt vad gäller taktiskt upplägg. Det får ju inte bli så att försvarspelet blir lidande under de första träningspassen då upplägget för säsongen gås igenom.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Fan vad jag vill att Stefan Nyman ska bli klar snart så jag kan få rätt mot alla jävla hån jag fick ta emot när jag kom ut med det. Det var dock inget sånt på forumet, här var det självklart bra ton som vanligt.
Men, men - Challe, håll tidtabellerna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Fan vad jag vill att Stefan Nyman ska bli klar snart så jag kan få rätt mot alla jävla hån jag fick ta emot när jag kom ut med det. Det var dock inget sånt på forumet, här var det självklart bra ton som vanligt.
Men, men - Challe, håll tidtabellerna!
Även om det skiter sig nu så är det ju uppenbart att de har varit DIFs huvudspår enda sedan Bäcklin försvann. Du hade ju rätt.
Expert.
AndersR

Inlägg av AndersR »

Ja det börjar kännas lite underligt detta med ny assisterande ,Jag antar att det är Nyman och det har jag inget emot men jag hoppas det också kommer en förklaring till varför det drar ut så på tiden med att kunna presentera honom för det blir lite oproffsigt att först säga en sak att han inom kort presenteras och sen dröjer det vecka på vecka innan det sker
Viktory

Inlägg av Viktory »

Hört från kompis som känner Jocke Erikssons bror att Jocke tränat/kört fystester med DIF. Lär väl presenteras snart då.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

AndersR skrev:Ja det börjar kännas lite underligt detta med ny assisterande ,Jag antar att det är Nyman och det har jag inget emot men jag hoppas det också kommer en förklaring till varför det drar ut så på tiden med att kunna presentera honom för det blir lite oproffsigt att först säga en sak att han inom kort presenteras och sen dröjer det vecka på vecka innan det sker
Kan det vara att semestern på kansliet har kommit ivägen? Antar att dom ville vänta ut den där rättegången eller hur det var?
Viktory skrev:Hört från kompis som känner Jocke Erikssons bror att Jocke tränat/kört fystester med DIF. Lär väl presenteras snart då.
Låter som rätt troligt då.
Rix

Inlägg av Rix »

Viktory skrev:Hört från kompis som känner Jocke Erikssons bror att Jocke tränat/kört fystester med DIF. Lär väl presenteras snart då.
Hoppas det stämmer, Jocke är precis en sån vi behöver få in. Lite hög ålder kanske men vi behöver en center som är bra åt båda hållen.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Tror faktiskt både Nyman o Eriksson varit klara ett tag nu och kan då faktiskt inte förstå varför man håller på det, är det en önskan från dom med hopp om en lugnare sommarledighet( intervjuver mm)? Blir nästan lite löjligt när Challe säger att då och då kommer det presenteras och sedan händer inte ett skit,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Avgå Charles
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

AndersR skrev:Ja det börjar kännas lite underligt detta med ny assisterande ,Jag antar att det är Nyman och det har jag inget emot men jag hoppas det också kommer en förklaring till varför det drar ut så på tiden med att kunna presentera honom för det blir lite oproffsigt att först säga en sak att han inom kort presenteras och sen dröjer det vecka på vecka innan det sker
Kan det vara så att man avvaktar att domen i målet mot MIF ska vinna laga kraft?
Låst