Om du endast fick behålla en spelare i truppen...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Rix

Re: Om du endast fick behålla en spelare i truppen...

Inlägg av Rix »

Otto och Jimmie, nu spelar ju ingen av dem tyvärr. Men det är två stora tapp, framför allt Otto.

I nuvarande trupp skulle jag säga Sörenssen, kanonduktig spelare som kan ta riktigt stora kliv nästa säsong! :)
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Får väl ge mig in i detta då.

Holm säger jag.

Jag ser väldigt mycket potential i Holm, tycker han var en av de bättre i egen zon förra säsongen samtidigt som han faktiskt kan bidra lite framåt då och då även om det inte är det som jag ser som hans prio 1. Om 10-15 år vill jag att han är en av de där kultbärarna som folk säger är utrotningshotade.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Från förra året? Helt ärligt, Chet.

Han skulle behövt en rutinerad backup och den usla starten förstörde hans säsong eftersom han var tvungen att starta, vad, de sista 20-30 matcherna? Bra målvakt, fantastisk person.

Adam har blandat och gett och Johan Mattson fick ju lämna OHL vilket knappast är en fantastik målvaktsliga. USHL är en top tier junior liga i USA absolut, men den är knappast lika bra som CHL ligorna.

Det kan bli bra, det kan också bli well... inte så bra.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Lakrisal skrev:Från förra året? Helt ärligt, Chet.

Han skulle behövt en rutinerad backup och den usla starten förstörde hans säsong eftersom han var tvungen att starta, vad, de sista 20-30 matcherna? Bra målvakt, fantastisk person.

Adam har blandat och gett och Johan Mattson fick ju lämna OHL vilket knappast är en fantastik målvaktsliga. USHL är en top tier junior liga i USA absolut, men den är knappast lika bra som CHL ligorna.

Det kan bli bra, det kan också bli well... inte så bra.
Har inte Chet också blandat och gett isåfall? Klart hög högstanivå men allt för många dippar och usel när det väl gällde. Tveksam till Mattsson men Adam blir säkert en ok allsvensk målvakt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Chet var väl en av de som absolut vek ner sig mest när det gällde som mest. Tyvärr.

Men man är ju allt annat än trygg med målvaktssidan i år.
Expert.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Sörensen, han är på väg att bli att en ny Djurgårdsikon har jag på känn. Inte tillräckligt bra för NHL samt att jag tror han hellre spelar i DIF än tar några kronor till för att spela i SHL. Han verkar brinna för föreningen. Han kommer stanna i DIF länge.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja visst är det en chansning på målvaktssidan. Skulle inte alls förvåna mig om allt annat sitter som ett smäck den här säsongen, men att målvaktssituationen fäller oss.

Samtidigt tycker jag DIF gör rätt här; satsa på två (förmodligen) billiga målvakter som båda är utvecklingsbara istället för att bränna allt för mycket krut på den posten när vi har så skralt med pengar i övrigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Med facit i hand stod det väl mellan Chet eller Saviano, men DIF gillar ju att spela med en osäker målvaktssida varje år. Chet har visat vad han kan och skulle definitivt prestera i nästa KS.
Å andra sidan brukar målvaktssidan vara det minsta problemet trots att det är det mest debatterade ämnet varje år (utom denna silly faktiskt även om det garanterat är befogat igen).

Sörensen i all ära men jag måste säga Philip Holm. Hans tålamod kommer att göra honom gott och jag är helt säker på att han överglänst samtliga backar när säsongen nått sitt slut.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fast det där att Chet definitivt skulle prestera i nästa KS håller jag inte med om; han såg darrig ut i Playoffen senast. Sen är målvaktens spel naturligtvis en effekt av hur backsidan i övrigt fungerar (och vice versa), men det var ju inte så att Pickard höjde sig när det betydde som mest.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Från tidigare år: Kalus
I år: Johner!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
rikkard

Inlägg av rikkard »

Johner. Men för mig står dock alltid spelarna i skuggan av föreningen. Det är inte spelarna jag håller på utan laget. För mig är det viktigare hur de spelar än vem som spelar. Spelare kommer och går men klubben består.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

-daniel- skrev:Fast det där att Chet definitivt skulle prestera i nästa KS håller jag inte med om; han såg darrig ut i Playoffen senast. Sen är målvaktens spel naturligtvis en effekt av hur backsidan i övrigt fungerar (och vice versa), men det var ju inte så att Pickard höjde sig när det betydde som mest.
Vet situationer där man blev förbannad för att våra egna backar låg fel och skymde puck så målisen omöjligt kunde se skott. E.G. vet ja var inblandad i flera situationer man själv blev irriterad på och att man kände man kunde ha gjort det bättre själv och då är det inte ens korpnivå man själv lirar på, så bra att sillfiskarna tog honom. (Wennberg hade dom dock gärna fått hållt sina fiskstinkande fingrar ifrån).

Ontopic: Nu när Otto och Jimpa har slutat så känner inte jag att det är någon så där som är ovärderlig. Om man leker med tanken att vi går upp igen med nuvarande lag, visserligen svårt så här före säsong någon junis kan ju riktigt blomma ut etc.
Men tror ni vi skulle ha någon stomme som håller i Elitserien? ..SHL eller vad fan det heter.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Nils Andersson - grym blogg

Annars Sörensen
Bamsefar

Inlägg av Bamsefar »

Philip Holm, 100%.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade mycket gärna haft kvar Wennberg, tyngsta förlusten, tätt följd av Otto.

Från nuvarande trupp väljer jag Holm.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar