Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
MrMadHawk tror på Joakim Eriksson samt Stefan Nyman.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Mycket tankvärt och bra skrivet! Vi måste tillbaka, vi ger aldrig upp! Vi får räkna med hundår nu, men det vänder, när?, det vet jag inte, men det kommer....... nummer 17 alltså!18DIF91 skrev:Alltså, förstår inte detta tugget.skoa skrev:Ölvestad= den siste riktiga djurgårdaren....tyvärr är det då. Den siste kvar med riktigt hjärta för laget och klubben. Lär ta tid innan en sådan människa med samma vilja dyker upp i truppen igen. Måtte han bli kvar!!
Om vi fans envist skall hålla oss kvar vid att nu finns det inga "riktiga" Djurgårdare kvar i laget, så kommer vi fan aldrig få in några nya heller.
Dessutom, om inte det gamla gardet lagt av hade dröjt ännu längre för oss att börja forma ett nytt garde. Ölve, Otto, Fimpen, Bremberg, alla dessa var lika gröngölingar i DIF som många av våra juniorer är i dag. De dök lixom inte upp färdigDIF:ade, utan det var en process som tog sin lilla tid.
Vi kommer få ett nytt garde med Djurgårdspelare, men vi kanske borde ge dem chansen att bli det också?
Framför allt Eriksson skulle vara kanon att få in, verkligen en sån spelare vi behöver nu. Nyman tror jag skulle styra upp försvaret riktigt bra och som assisterande coach har jag svårt att se hur han märkbart skulle kunna göra något med klubbens ekonomi eller dylikt. Förutom att han ska ha lön dvs.robin975 skrev:MrMadHawk tror på Joakim Eriksson samt Stefan Nyman.
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Inte säker det heller då han kommer få runt 50000 i månaden från Malmö i skadeståndRix skrev:Framför allt Eriksson skulle vara kanon att få in, verkligen en sån spelare vi behöver nu. Nyman tror jag skulle styra upp försvaret riktigt bra och som assisterande coach har jag svårt att se hur han märkbart skulle kunna göra något med klubbens ekonomi eller dylikt. Förutom att han ska ha lön dvs.robin975 skrev:MrMadHawk tror på Joakim Eriksson samt Stefan Nyman.
Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Vad är det som händer? Är Joakim Eriksson och Petr Kalus de enda spelarna på marknaden som "ryktas" hit? Eller är någon av dem redan i praktiken klar för oss, nu när Jimmie har tackat för sig?
Om man kikar lite på silly-season vad som har hänt hittills, vad de andra lagen i HA har värvat in. Finns det två spelare jag verkligen hade velat sett i Djurgårdströjan, de är Josh Soares och Jordan Smotherman
Men, men man kan inte få allt, men jag ser fram emot detta: "Fansens spelare kommer att vara en eller flera spelare som stärker truppen utöver den ordinarie spelarbudgeten."
Om man kikar lite på silly-season vad som har hänt hittills, vad de andra lagen i HA har värvat in. Finns det två spelare jag verkligen hade velat sett i Djurgårdströjan, de är Josh Soares och Jordan Smotherman
Men, men man kan inte få allt, men jag ser fram emot detta: "Fansens spelare kommer att vara en eller flera spelare som stärker truppen utöver den ordinarie spelarbudgeten."
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
THIS!18DIF91 skrev:Alltså, förstår inte detta tugget.skoa skrev:Ölvestad= den siste riktiga djurgårdaren....tyvärr är det då. Den siste kvar med riktigt hjärta för laget och klubben. Lär ta tid innan en sådan människa med samma vilja dyker upp i truppen igen. Måtte han bli kvar!!
Om vi fans envist skall hålla oss kvar vid att nu finns det inga "riktiga" Djurgårdare kvar i laget, så kommer vi fan aldrig få in några nya heller.
Dessutom, om inte det gamla gardet lagt av hade dröjt ännu längre för oss att börja forma ett nytt garde. Ölve, Otto, Fimpen, Bremberg, alla dessa var lika gröngölingar i DIF som många av våra juniorer är i dag. De dök lixom inte upp färdigDIF:ade, utan det var en process som tog sin lilla tid.
Vi kommer få ett nytt garde med Djurgårdspelare, men vi kanske borde ge dem chansen att bli det också?
Visst, jag tror det kommer bli svårt att få en spelare att stanna i 10 år. NHL har ju fått en utmanare i KHL, och även om hockeyn inte är lika bra tjänar spelare där grova pengar. Och misslyckas man i NHL får de flesta ändå en chans där.
Eftersom hockeykarriären är relativt kort och 99% av alla proffs inte går på universitet är livet efter hockeyn svårt att planera. Vad ska man göra när man är 35-40 och bara har spelat hockey hela sitt vuxna liv?
Det nya gardet kommer bli spelare som fostrats i Djurgården och sedan tjänat pengar i NHL eller KHL och vill flytta hem, alternativt spelare som inte vill spela i öststaterna. Du har rätt i och med att det betyder att vi förmodligen inte kommer ha 25-26 åriga spelare som inte lyckats helt i nordamerika och kommer hem och spelar för oss.
Men sen är det det här med "riktiga" Djurgårdare. Är inte Bengan, Krüger, Yayo och Kronwall riktiga Djurgårdare för att de gick vidare och spelar i världens bästa liga?
- Yellowhand
Förra året var ambitionen tydlig, tillbaks till Elitserien direkt. I år har jag inte hört någon uttalad målsättning, har någon? Som det ser ut nu kan man lika gärna kasta in "MATTEBO" i förstafemman. Är han lika snabb på grillorna som i käften har vi en given kontringsspelare. Han är billig också bara han får ha med sig katten i båset!

Mattebo for president!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ställde samma fråga på informationsmötet för två veckor sedan då ingen på två timmars möte ens hade nämnt den sportsliga ambitionen. Challe svarade att "ambitionen är att gå upp dit Djurgården hör hemma, i Elitserien". Min känsla är däremot att man bakom kulisserna tar detta för ett mellanår, dock bara ren spekulation från min sida. Framförallt tycker jag att man pratar om att bygga ett Djurgården för framtiden snarare än att man tror sig ha stora möjligheter att gå upp i år.
Man har ett lag med unga spelare, ett lag som genomgår ett generationsskifte modell större. Att man inte går ut med att man vill komma topp3 är nog bara ett sätt att sänka pressen på spelarna. Förra säsongen hade vi många gamla och ES spelare, vi förväntades att iallafall vara med och slåss om ES platsen. I år har man plockat in ungt som man självklart hoppas ska blomma ut men helst slippa pressen och förväntningarna att dominera i serien. Att "bygga framtidens DIF" är inget annat än att utåt tona ner förväntningarna. Internt har man nog rätt så klara mål.
2014-04-07, vad hände?
- Yellowhand
Kanske går bättre då om man gläds åt segrar och inte deppar alltför mycket om man förlorar!
Mattebo for president!
Haha Yellowhand! Tyvärr är min skridskoåkning riktigt usel. Tror att katten i båset skulle vara en riktig påhejare, så grinig som han är.Yellowhand skrev:Förra året var ambitionen tydlig, tillbaks till Elitserien direkt. I år har jag inte hört någon uttalad målsättning, har någon? Som det ser ut nu kan man lika gärna kasta in "MATTEBO" i förstafemman. Är han lika snabb på grillorna som i käften har vi en given kontringsspelare. Han är billig också bara han får ha med sig katten i båset!![]()
Men jag håller med dig, målsättning borde sättas. Det kanske kommer framöver? Visserligen var Elitserien självklart målet förra säsongen, men tidigt sades den vara att komma topp 7, så att vi skulle ha chansen. Jag tycker att målsättningen borde vara att komma topp 7 i år. Det är realistiskt och ödmjukt. På så sätt är ju Elitserien (SHL) målet.
Fuck målsättningar inför säsongen. Den enda målsättningen som behövs är att nästa match ska vinnas.
Håller med Pezzz här, om vi inte pratar så mycket målsättningar och skit har vi en större chans att slippa bli favoriter.
Hm.. fast vi blir väl inte favoriter om vi sätter playoff som målsättning?Kentta skrev:Håller med Pezzz här, om vi inte pratar så mycket målsättningar och skit har vi en större chans att slippa bli favoriter.
Förvisso, tycker ändå att inte sätta någon målsättning är bättre, så slipper någon bli besviken. Bättre att ta det match för match.Mattebo skrev:Hm.. fast vi blir väl inte favoriter om vi sätter playoff som målsättning?Kentta skrev:Håller med Pezzz här, om vi inte pratar så mycket målsättningar och skit har vi en större chans att slippa bli favoriter.