Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/2 2007

Inlägg av Rash »

Här kan vi snacka viktig match.
Efter segern mot Modo i lördags ligger vi bara 4 poäng efter fiskrensarna. Seger här och det kan bli ordentlig slutsspelskänning.

Kan vi ställa upp som vi gjorde i sista perioden mot Modo under den här matchen så plockar vi 3 poäng av Frölunda.
Inga ursäkter är godtagbara; det är ganska långt mellan hemmamatcherna nu så "abstinensen" hinner byggas upp, matcherna gäller någonting, vi på läktaren GÖR skillnad - när vi ställt upp med en stor sjungande klack plus en röststark sittplats så har vi alltid vunnit!

HELA bollen ska studsa på torsdag!
Lycka är att vara djurgårdare
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Räknar med att vi kammar noll mot Färjestad. Frölunda är inne i en bra trend och den trenden ska vi bryta. Men då krävs det att DIF inte tar en massa onödiga utvisningar och har ett bra PP framförallt. Sedan att de orkar lira hela matchen.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Frölundas "trend" är ingen trend.
Det är så här bra det laget ska spela & deras klättring i tabellen kommer att fortsätta, tro mig.

Det är inte "Fisk-rens-HC" som huvudkonkurenten för DIF om den sista slutspelsplatsen, det lär snarare bli LHC,SAIK & LHF.
Oavsett det så är detta givetvis en skitviktigt match, & oavsett om Frölunda är ett topplag eller ej så brukar dom av tradition ha svårt i Stockholm, iaf i grundserien.

Har tippat en sudden vinst för DIF, borde kunna gå vägen....
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag har också hela tiden "väntat" på frölunda.

Men vi brukar ta dom hemma i STHLM så också denna gång.
Varje match på hemmaplan så spelar DIF ut motståndet första 10 minuterna, detta gör dom utan att få in pucken, sen åker vi på en kontring & 0-1. DIF skulle oftas kunna ha en 3-0 ledning om man BARA tog till vara på alla chanser.

(Tror inte vi är chanslösa i Karlstad heller.....)
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Viktigt match som sagt och vändningen mot Modo tror jag var viktig för framtiden.

Det är nu det gäller att ta fram grunder som hårt jobb, inga onödiga utvisningar, bra jobb i box/powerplay och sist men inte minst ta till vara på chanserna.

Egentligen rätt fundamentala saker som alltid borde gälla men nu är det extra viktigt så vi kan vara med och kriga om slutspel ända till slutet.

Vad gäller matchen så tror jag det blir tätt men jag hoppas givetvis på seger, tips 3-2 och matchvinnare blir Dragan!!
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Matchen sänds på Canal + Sport :D
Djuuuuuuuuuuuuu
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

nils_3 skrev:Matchen sänds på Canal + Sport :D
Det spelar väl ingen roll!? Alla till Globen på torsdag!! :wink:
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

spiik skrev: Det spelar väl ingen roll!? Alla till Globen på torsdag!! :wink:
De gör det väl visst det? För oss som inte bor i stockholm?

Kul iaf att de visar DIF. Modo visades på web-tv, frölunda på c+ sport och skellefteå på web-tv!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

spiik skrev:
nils_3 skrev:Matchen sänds på Canal + Sport :D
Det spelar väl ingen roll!? Alla till Globen på torsdag!! :wink:

Jo, jag önskar att jag kunde komma! :cry: :wink:
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Lee Harvey Oswald skrev:Frölundas "trend" är ingen trend.
Det är så här bra det laget ska spela & deras klättring i tabellen kommer att fortsätta, tro mig.

Det är inte "Fisk-rens-HC" som huvudkonkurenten för DIF om den sista slutspelsplatsen, det lär snarare bli LHC,SAIK & LHF.
Oavsett det så är detta givetvis en skitviktigt match, & oavsett om Frölunda är ett topplag eller ej så brukar dom av tradition ha svårt i Stockholm, iaf i grundserien.

Har tippat en sudden vinst för DIF, borde kunna gå vägen....
Frölunda har vunnit ett par matcher i rad nu på slutet. Motståndarna har varit Malmö x2, Luleå, Skellefteå och Linköping. Inga topplag direkt. Jag tror inte att Frölunda är någon omöjlig uppgift att ha bakom sig i tabellen. Om laget skulle vara så bra som alla säger skulle de inte ha hamnat i den situation de nu befinner sig. Det har trots allt spelats över 40 matcher.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vill bara poängtera en sak.

Släpp fokus på spelet - tänk mer på er egen insats i klacken. Många sitter mest och klagar på spelarna istället för att ge dem en sjunde spelare!
Tom

Inlägg av Tom »

Vi i klacken måste visa spelarna att vi inte bara sjunger i medgång, har varit mycket så de två sista hemmamatcherna. Hoppas på bra uppslutning även utan 1/3 dels kort.

Vi ska till slutspel!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Opsss....tänk så fel man kan ha :oops:

Efter Frölundas hemmatorsk mot Mora är ju denna match om möjligt ännu viktigare.

Mora bara 4p efter nu :?

Blir inte riktigt klok på årets serie, precis när man tror sig kunna se vilket/vilka lag som ska klättra uppåt i tabellen så vänds allt upp&ner igen.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

ja, känns inte alls bra att Mora nu tagit två raka. Nu är de med på allvar igen. Kvalserien vill jag inte uppleva.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Härligt att Frölunda tappade mark, jag ser framåt och uppåt i tabellen, inte nedåt (hellst).

tar vi seger mot Frölunda och mot FBK imorgon (hoppas) så är vi ikapp och nosar på sjundeplatsen...! =)
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar