Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AndersR

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av AndersR »

Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.

Rätta mig gärna om jag har fel
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

MarcusDaze skrev:
AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.

Han får gärna dra över pölen och skippa sillstryparna, skulle kännas grymt mycket bättre.
Alltid Oavsett.
mb81

Inlägg av mb81 »

18DIF91 skrev:Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
De draftade kan väl skriva på tills typ 15 juli tror jag det är. Sen kommer Arnesson ändå inte dra nu i sommar. Inte en chans!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

MarcusDaze skrev:

Man får väl ersättning för de 3 senaste säsongerna eller liknande, så spelar han en säsong för Frölunda så borde vi fortfarande få 2/3 av ersättningen.

Har inte heller superkoll på hur det fungerar men har för mig att det är ett sådant upplägg.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

mb81 skrev:
18DIF91 skrev:Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
De draftade kan väl skriva på tills typ 15 juli tror jag det är. Sen kommer Arnesson ändå inte dra nu i sommar. Inte en chans!
Nä, blir lite knepigt för oss då att försöka hitta en ny back med så kort varsel.
Alltid Oavsett.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

-daniel- skrev:
MarcusDaze skrev:

Man får väl ersättning för de 3 senaste säsongerna eller liknande, så spelar han en säsong för Frölunda så borde vi fortfarande få 2/3 av ersättningen.

Har inte heller superkoll på hur det fungerar men har för mig att det är ett sådant upplägg.
stämmer 3eller fyra sista säsongerna dom får pengarna och det gäller när han skriver på för NHL klubben. Så om wennberg skriver på i sommar för att bli utlånad får vi alla pengarna.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Túrin Turambar skrev:Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
Kunde han väl lika gärna stannat i Djurgårn och gjort? :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Túrin Turambar skrev:Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
Liknande har vi väl hört förr. Jacob Josefsson, Daniel Larsson osv, många som skulle stanna men som drog när de fick ett för bra erbjudande.

"Nu är ett avtal för de kommande fyra plus tre åren på sin plats och nu får klubbarna 240 000 dollar per spelare för de första tio spelarna och därefter 325 000 för varje spelare därefter." /Hockeysverige

Det är 240 k dollar delat på fyra säsonger, alltså 60 k dollar för varje säsong. Om Wennberg skriver kontrakt då får vi alltså 60 k gånger 3 säsonger, och Boo IF får för en säsong. 180 k dollar är idag drygt 1,2 miljoner.

Med andra ord typ massor när vi ligger i Hockeyallsvenskan. Får vi pengarna direkt? Det är för fan 10 % av spelarbudgeten.

Om jag har skrivit/räknat något galet, hojta till.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattebo skrev:
Liknande har vi väl hört förr. Jacob Josefsson, Daniel Larsson osv, många som skulle stanna men som drog när de fick ett för bra erbjudande.

"Nu är ett avtal för de kommande fyra plus tre åren på sin plats och nu får klubbarna 240 000 dollar per spelare för de första tio spelarna och därefter 325 000 för varje spelare därefter." /Hockeysverige

Det är 240 k dollar delat på fyra säsonger, alltså 60 k dollar för varje säsong. Om Wennberg skriver kontrakt då får vi alltså 60 k gånger 3 säsonger, och Boo IF får för en säsong. 180 k dollar är idag drygt 1,2 miljoner.

Med andra ord typ massor när vi ligger i Hockeyallsvenskan. Får vi pengarna direkt? Det är för fan 10 % av spelarbudgeten.

Om jag har skrivit/räknat något galet, hojta till.
Nej jag tror vi får dem i slutet av säsongen, som vi fick förra säsongen också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi får hoppas Wennberg signar med Columbus i sommar. Sedan bara lånas ut till Frölunda.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Rätt skönt för Boo att casha in 60 000 dollar, om han nu signar i sommar.

För vår del spelar det väl ingen roll om han signar nu eller nästa sommar. Det handlar väl bara om cash flow för vår del? Pengarna får vi förr eller senare.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag ser hellre att Boo IF får pengarna än att äckliga fisklunda får dem.
Låst