Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Rätta mig gärna om jag har fel
Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
Alltid Oavsett.
Han får gärna dra över pölen och skippa sillstryparna, skulle kännas grymt mycket bättre.MarcusDaze skrev:Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Alltid Oavsett.
De draftade kan väl skriva på tills typ 15 juli tror jag det är. Sen kommer Arnesson ändå inte dra nu i sommar. Inte en chans!18DIF91 skrev:Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Man får väl ersättning för de 3 senaste säsongerna eller liknande, så spelar han en säsong för Frölunda så borde vi fortfarande få 2/3 av ersättningen.MarcusDaze skrev:Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Har inte heller superkoll på hur det fungerar men har för mig att det är ett sådant upplägg.
Nä, blir lite knepigt för oss då att försöka hitta en ny back med så kort varsel.mb81 skrev:De draftade kan väl skriva på tills typ 15 juli tror jag det är. Sen kommer Arnesson ändå inte dra nu i sommar. Inte en chans!18DIF91 skrev:Vad gäller Arnesson, han har väl kontrakt för denna säsongen ut i allafall, så han kan väl inte sticka över pölen förrän tidigast nästa säsong?
Alltid Oavsett.
stämmer 3eller fyra sista säsongerna dom får pengarna och det gäller när han skriver på för NHL klubben. Så om wennberg skriver på i sommar för att bli utlånad får vi alla pengarna.-daniel- skrev:Man får väl ersättning för de 3 senaste säsongerna eller liknande, så spelar han en säsong för Frölunda så borde vi fortfarande få 2/3 av ersättningen.MarcusDaze skrev:Om jag har fattat allt rätt så får DIF pengar om Wennberg åker över redan nästa säsong men lirar han i Frölunda en säsong och sen åker över så får dom pengar.AndersR skrev:Vad gäller med Alexander Wennberg får Djurgårn pengarna då han går till NHL ? eller hur är det
Har inte heller superkoll på hur det fungerar men har för mig att det är ett sådant upplägg.
-
Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
Kunde han väl lika gärna stannat i Djurgårn och gjort?Túrin Turambar skrev:Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.

Alltid Oavsett.
Liknande har vi väl hört förr. Jacob Josefsson, Daniel Larsson osv, många som skulle stanna men som drog när de fick ett för bra erbjudande.Túrin Turambar skrev:Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
"Nu är ett avtal för de kommande fyra plus tre åren på sin plats och nu får klubbarna 240 000 dollar per spelare för de första tio spelarna och därefter 325 000 för varje spelare därefter." /Hockeysverige
Det är 240 k dollar delat på fyra säsonger, alltså 60 k dollar för varje säsong. Om Wennberg skriver kontrakt då får vi alltså 60 k gånger 3 säsonger, och Boo IF får för en säsong. 180 k dollar är idag drygt 1,2 miljoner.
Med andra ord typ massor när vi ligger i Hockeyallsvenskan. Får vi pengarna direkt? Det är för fan 10 % av spelarbudgeten.
Om jag har skrivit/räknat något galet, hojta till.
Nej jag tror vi får dem i slutet av säsongen, som vi fick förra säsongen också.Mattebo skrev:Liknande har vi väl hört förr. Jacob Josefsson, Daniel Larsson osv, många som skulle stanna men som drog när de fick ett för bra erbjudande.Túrin Turambar skrev:Wennberg sa i en intervju med Sportbladet att han tänker stanna ett år i Elitserien och bygga på sig muskler.
"Nu är ett avtal för de kommande fyra plus tre åren på sin plats och nu får klubbarna 240 000 dollar per spelare för de första tio spelarna och därefter 325 000 för varje spelare därefter." /Hockeysverige
Det är 240 k dollar delat på fyra säsonger, alltså 60 k dollar för varje säsong. Om Wennberg skriver kontrakt då får vi alltså 60 k gånger 3 säsonger, och Boo IF får för en säsong. 180 k dollar är idag drygt 1,2 miljoner.
Med andra ord typ massor när vi ligger i Hockeyallsvenskan. Får vi pengarna direkt? Det är för fan 10 % av spelarbudgeten.
Om jag har skrivit/räknat något galet, hojta till.
- SirDIFalot
Vi får hoppas Wennberg signar med Columbus i sommar. Sedan bara lånas ut till Frölunda.
Expert.
Rätt skönt för Boo att casha in 60 000 dollar, om han nu signar i sommar.
För vår del spelar det väl ingen roll om han signar nu eller nästa sommar. Det handlar väl bara om cash flow för vår del? Pengarna får vi förr eller senare.
För vår del spelar det väl ingen roll om han signar nu eller nästa sommar. Det handlar väl bara om cash flow för vår del? Pengarna får vi förr eller senare.
Jag ser hellre att Boo IF får pengarna än att äckliga fisklunda får dem.