Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Hata bajen

Inlägg av Challen »

Korrekt.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Magnutz »

Challen skrev:Korrekt.
Dåså, då förstod jag dig rätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så tragiskt att det är Hammarby själva som hetsat sina supportrar till det här. Konstant påpekat att det är "deras arena" och kallar den bara för "Nya Söderstadion" och inte för dennas riktiga namn.

Deras officiella supportgrupp kan ju kalla deras uppmanar hur mycket ironi dom vill.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Som väntat så vågade ingen Bajare inställa sig i person, utan istället så slängde dom ner lite mjöl i en skokartong, tejpade fast en USB-kabel samt skrev "BÅMB!!!" på lådan och gick tillbaka till parken.

Dagar som igår är man bara så vansinnigt glad att farsan inte var knarkare.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:Så tragiskt att det är Hammarby själva som hetsat sina supportrar till det här. Konstant påpekat att det är "deras arena" och kallar den bara för "Nya Söderstadion" och inte för dennas riktiga namn.

Deras officiella supportgrupp kan ju kalla deras uppmanar hur mycket ironi dom vill.
Tragiskt att dem även i en text där bajen fans ska förklara sin ståndpunkt efter gårdagen fortsätter med "vår arena" "nya söderstadion" osv.
http://www.bajenfans.se/blog/2013/06/28 ... -gardagen/
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

"Förresten påminner Bajen inte rätt mycket om Al-Qaida?

Deras heliga färg är grön,
Bomber är deras metod,
Deras hjältar och martyrer dör oftast unga,
2001 var deras enda framgångsår,
Deras supportrar består främst av obildade bönder"

Normalt sett gillar jag inte Forum 1891, men idag är det roligt.
Magnutz

Sv: Hata bajen

Inlägg av Magnutz »

Så lågfungerande att jag mår illa. Om de verkligen tror arenan är deras är nog "halsduk runt penis" ett av deras minsta problem.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ju mer jag tänker på det här desto mer overkligt känns det. Det här måste vara rekord i huliganism hittills? En skarp bomb hittas och polisen söker igenom området i ett dygn (!) för att försäkra sig om att inga fler bomber finns (vilket det naturligtvis inte gör).

Nu hoppas jag att de fått tillräcklig tillfredsställelse och att de lägger ned stridsyxan. Ett fullskaligt krig känns inte särskilt lockande, även om det lutar åt att det kommer pågå hela säsongen. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det man kan konstatera efter PK:n är följande;

Det var bara ironiskt, så det är okej.
- Hammarbygubben som hette någonting med Z
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Alltså hur gamla är folket som sitter i styrelsen i bajen fans??? De verkar missförstå mediadebatten helt? Det handlar inte om att hammarby/bajen fans uppmanat någon att placera en bomb(!) vid arenan, utan snarare om att man skapar en hätsk stämning som till slut eskalerar.
Vår retorik må ha varit onödigt hård vid några ställen tidigare, men att beskylla Bajen Fans eller Hammarby IF för att ligga till grund för ett skarpt bombhot är inte bara befängt, det gränsar till förtal.
Laul beskriver det hela väldigt bra:
Bajen Fans har inte skapat den situation som uppstått, de är inte ansvariga för enskilda, kriminella brottslingars aktion men de har bidragit till en stämning där dårar kan känna sig sanktionerade att agera, uppmuntrade av den stora massan. De har hjälpt till att skapa en atmosfär där något sådant här är berättigat.
Även Dan Blomberg i JK har uttryckt sig väldigt bra i media idag:
– Tyvärr är det så att Hammarby från officiellt håll eldat på galningar, säger Djurgårdens supporterledare och nämner pressmeddelandet från Bajen Fans.
– De har inte försökt tona ner någonting. I stället har de markerat att Tele2 är ”deras” arena.
Användarvisningsbild
JohanPez

Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:Alltså hur gamla är folket som sitter i styrelsen i bajen fans??? De verkar missförstå mediadebatten helt? Det handlar inte om att hammarby/bajen fans uppmanat någon att placera en bomb(!) vid arenan, utan snarare om att man skapar en hätsk stämning som till slut eskalerar.
Vår retorik må ha varit onödigt hård vid några ställen tidigare, men att beskylla Bajen Fans eller Hammarby IF för att ligga till grund för ett skarpt bombhot är inte bara befängt, det gränsar till förtal.
Laul beskriver det hela väldigt bra:
Bajen Fans har inte skapat den situation som uppstått, de är inte ansvariga för enskilda, kriminella brottslingars aktion men de har bidragit till en stämning där dårar kan känna sig sanktionerade att agera, uppmuntrade av den stora massan. De har hjälpt till att skapa en atmosfär där något sådant här är berättigat.
Även Dan Blomberg i JK har uttryckt sig väldigt bra i media idag:
– Tyvärr är det så att Hammarby från officiellt håll eldat på galningar, säger Djurgårdens supporterledare och nämner pressmeddelandet från Bajen Fans.
– De har inte försökt tona ner någonting. I stället har de markerat att Tele2 är ”deras” arena.
Man får inte heller glömma hyllningarna från bajare gällande dådet. Jag har läst 15-20 kommentarer och endast 2-3st har avfärdat det hela..
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Seriöst, om det nu skall vara sånt tjafs om vem som inviger arenan först:

Använd eventet som DIF Fotboll hade till att låta hammarby skrapa ihop sitt eget veteranlag, öppna upp en del till av arenan för hammarbysupportrar, låt veteranlagen från DIF och hammarby inviga arenafanskapet tillsammans.

Och nej, jag gillar inte bajen för fem öre, men jag ogillar detta jävla våldsverkeri som sprider sig omkring stockholmsidrotten ännu mera. Så länge politikerna ser våra klubbar som stora jävla problem snarare än något positivt för Stockholm kommer vi aldrig kunna genomdriva några positiva förändringar. Detta gäller ALLA klubbar i Stockholm, oavsett om en klubb kanske sköter sig bättre än andra, politikerna kommer dra ALLA klubbar över SAMMA kam om inte något görs.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Hata bajen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag kan för mitt liv inte förstå varför det är så viktigt att få invigningen? Kunde inte bry mig mindre (men det är väl egentligen bara Bajen som bryr sig?).

Bara Bajen fortsätter att vara värdelösa och att vi spelar en serie högre upp så är jag nöjd - och så lär det ju förbli.
Stentuff

Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Stentuff »

SkönaDjurgårn skrev:Jag kan för mitt liv inte förstå varför det är så viktigt att få invigningen? Kunde inte bry mig mindre (men det är väl egentligen bara Bajen som bryr sig?).

Bara Bajen fortsätter att vara värdelösa och att vi spelar en serie högre upp så är jag nöjd - och så lär det ju förbli.
Verkligen! Förstår inte grejen med att vara först - riktig jävla 3-åringsmentalitet. Förvisso passar det bajen perfekt, men ändå.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Borde inte SGA och Stockholms stad kunna kräva att arenan i officiella sammanhang benämns endast Tele2 arena? Sådant borde väl ändå regleras? Jag gissar ju att Tele2 har slantat upp x antal miljoner just för det ändamålet?

Om sedan Bajenfans vill låtsas att en arena med 30 000 sittplatser har byggts enkom för ett fotbollslag i Superettan och att den egentligen heter Nya Söderstadion så är väl det finemang, även om jag själv har svårt att greppa logiken kring att något jag inte betalat för och inte äger är "mitt".
Skriv svar