pulverapa skrev:Många spelare i NHL är odraftade. Ärligt talat tycker jag de ofta har dålig koll på Europa. Till exempel nu i fallet Holm.
Ja för att 17 poäng i J20 betyder ju garanterat att man blir NHL stjärna. Holm är en late bloomer, det finns ju en del sådana. Det var ju egentligen först förra året han verkligen klev fram, och det på Allsvensk nivå. Så att säga att NHL scouterna har dålig koll på Europa för att Holm inte blev draftad, det är ju då att ta i.
I början av säsongen var det inte många härinne som tyckte väl om Holm heller. Det var ju rätt ofta debatten gick "Vilka ska spela så både holm och lennhammer kan sitta på läktaren?"
Fan vad det vände för honom när Zabel kom in dock.
Challe är rätt slug. Gör sig av med kostnaden med Bäckli och kanske tom fick lite stålar för honom för att senare kunna signa Nyman så gott som gratis(annars är han fan puckad). Pengar vi istället kan lägga på att få en riktig bra center som sista värvning!
Att betala 1kr i månaden för Nyman skulle ju inte sitta helt fel. Bara han inte fuckar upp för oss som han gjorde för MIF (kan inte hela den historien)
SebGla skrev:Att betala 1kr i månaden för Nyman skulle ju inte sitta helt fel. Bara han inte fuckar upp för oss som han gjorde för MIF (kan inte hela den historien)
Det är nog lite svårare i en roll som assisterande.
SebGla skrev:Att betala 1kr i månaden för Nyman skulle ju inte sitta helt fel. Bara han inte fuckar upp för oss som han gjorde för MIF (kan inte hela den historien)
Absolut. Men har han gjort det en gång så vet man ju inte hur han tänker när han värvas till en klubb. Dock så lyckades han ju i kebabträsket, så vi får ju hoppas att (om han är klar) han gör ett grymt jobb med backarna. Vilket jag inte skulle tvivla på att han kan göra.
Jag känner så här, kan vi få in en assisterande tränare gratis som dessutom har tidigare meriter är jag för det så länge Zabel känner att han kan jobba med honom. Om Nyman bär upp en lön på 55.000 och detta kan läggas på annat så är det ju perfekt.
Tror inte man kommer välja ett sådant upplägg, faktiskt. Man är säkert rädd att Malmö skall dra i gång någon krånglig rättsprocess om det här och kommer istället välja att betala en marknadsmässig lön till Nyman (som förvisso förmodligen är relativt låg).
Stefan Nyman hoppas jag att slippa se.
Han nämner man i samma andetag som kaos,fiasko,girighet,bedrägeri osv.
Han har ställt till det i allt för många klubbar.
Nej,fram med någon ung hungrig tränare som tex Zabel handplockar och känner sig trygg med.
Helldre hämta en tränare från lägre division än Stefan Nyman.
Angående trotjänare så tror jag att David Lidström kan bli en sådan
Samt Markus Ljungh.
Dom två kommer inte att bli tillräckligt bra för att göra väsen av sig och dra till KHL eller liknande.
Sen har dom familjerna i Västerås på behagligt avstånd.Och dom verkar trivas bra när man pratar med dom.
Angående Nyman så är det märkligt att alla klagar på han men ingen kommer med något konkret vad dom menar är felet.
Att dra upp historier från tiden i Malmö o Leksand är ju inte ens rättvist då bägge klubbarna hade problem som knappast Stefan Nyman kan lastas för det visar väl om inte det mål som han nu senast vann mot Malmö.
Bägge klubbarna har ju senaste 15 åren haft klubbledningar som varit rena rama cirkusen och det är som sagt knappast Nyman fel.
Som tränare är Nyman en rak o hård tränare och tror att det är precis vad DIF behöver och desutom så är han ju just handplockad av Zabel
Nu är ju inget klart/bekräftat men jag tänker då stötta Nyman
Det negativa jag hört från ssk kontakter angående Nyman är att han vägrade släppa fram juniorer. Man kunde leda en match med 5-1 (tror jag de sa) men han lät ändå junisarna nöta bänk.
Visserligen tog han väl upp ssk i elitserien och det är väl det resultatet man vill ha. Tanken är väl också att han (eller den som blir ass) ska sköta det defensiva arbetet och där har jag hört att han verkligen är bra (tror även galenhöken nämnt detta). Zabel ska ha huvudansvaret i båset och den ass som kommer in kommer, oavsett vem, inte kunna sätta DIF i en ekonomisk knipa (de får våra valda i styrelsen sköta i så fall).
Jepe skrev:Det negativa jag hört från ssk kontakter angående Nyman är att han vägrade släppa fram juniorer. Man kunde leda en match med 5-1 (tror jag de sa) men han lät ändå junisarna nöta bänk.
Visserligen tog han väl upp ssk i elitserien och det är väl det resultatet man vill ha. Tanken är väl också att han (eller den som blir ass) ska sköta det defensiva arbetet och där har jag hört att han verkligen är bra (tror även galenhöken nämnt detta). Zabel ska ha huvudansvaret i båset och den ass som kommer in kommer, oavsett vem, inte kunna sätta DIF i en ekonomisk knipa (de får våra valda i styrelsen sköta i så fall).