Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
ourz
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19

Inlägg av ourz »

Stort tack för alla insatser, Jimmie. Du är DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

<3
DIF!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jimmie <3

(no homo)

Jag förstår dock inte varför han lägger av, blott 33 år gammal, det är ju ingen ålder. Jag är övertygad om att den finansiella biten spelar trots att Jimmie hävdar att de inte "ens pratat kronor och ören".
Om man tjänar 1/3 mot vad man gjorde för några år sen går det inte att vara lika motiverad.

Alfie förlängde precis, och han är född 1972, men jag tror inte han skulle fortsatt och spela om han inte fick NHL-kontrakt.

Just nu känns det bara tomt. Kommer inte bli lika kul att gå på Hovet längre. :(
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lycka till i livet, Jimmie. Tack för allt.

Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Min fru frågade vad det var med mig när jag kollade på videon..jag var nära tårar :(
Inte gråtit sedan barnsben men jag lär ta med mig några näsdukar för det kommer inte vara torrt vid avtacket :(
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

King Jimmie! Hockeyn blev just nu lite tråkigare, nu när man fick veta att du tackar för dig. Det gör jävligt ont att man inte får se dig i Djurgårdströjan mer! Tack för alla fina år!
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tack för alla år i DIF!

Efter att både du och Otto lämnat finns inga ikoner kvar.
Hoppas ni hunnit visa den rätta vägen så att vi får se några nya snart.

Lycka till med ditt fortsatta liv!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
MGC

Inlägg av MGC »

Kommer att sakna din förmåga att tända laget.
Tack för allt du har gjort i DIF och lycka till i livet!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Högdalen skrev:Min fru frågade vad det var med mig när jag kollade på videon..jag var nära tårar :(
Inte gråtit sedan barnsben men jag lär ta med mig några näsdukar för det kommer inte vara torrt vid avtacket :(
Videon kom ju ut väldigt hastigt efter att dom gick ut officiellt med att Jimmie slutar, hade dom slängt ihop den i förebyggande syfte nån månad innan? Känns som det var helt klart att han slutar redan i Mars och alla man pratat med har antytt det så jag undrar varför officiella beslutet drog ut på tiden?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

1962FenderStrat skrev: Jag förstår dock inte varför han lägger av, blott 33 år gammal, det är ju ingen ålder. Jag är övertygad om att den finansiella biten spelar trots att Jimmie hävdar att de inte "ens pratat kronor och ören".
Om man tjänar 1/3 mot vad man gjorde för några år sen går det inte att vara lika motiverad.

Alfie förlängde precis, och han är född 1972, men jag tror inte han skulle fortsatt och spela om han inte fick NHL-kontrakt.
Olika spelartyper. Tänk på att Jimmy är en riktig power-forward som smäller på ordentligt, det tär rätt ordentligt på kroppen.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

BaronVonDif skrev:
Högdalen skrev:Min fru frågade vad det var med mig när jag kollade på videon..jag var nära tårar :(
Videon kom ju ut väldigt hastigt efter att dom gick ut officiellt med att Jimmie slutar, hade dom slängt ihop den i förebyggande syfte nån månad innan? Känns som det var helt klart att han slutar redan i Mars och alla man pratat med har antytt det så jag undrar varför officiella beslutet drog ut på tiden?

Ja han hade ju sagt till Challe att han ska sluta men Challe sa att vi väntar lite, fundera ett tag till innan vi stänger dörren.
Jimmie som fystränare i DIF hade vart nåt 8) Träna upp Kalus sen så han får lite mer muskler :D
Rix

Inlägg av Rix »

BaronVonDif skrev:
Jag tror faktiskt Jimmie var rätt öppen med Challe att han tänkte sluta, han sa ju även till Challe & DIF att bygga ett lag och inte vänta på honom. Men Challe kände väl att när vi hade tappat så otroligt mycket rutin & laghjärta så kunde han vänta in Jimmies beslut länge.
Tråkigt att Jimmie la ner, hoppas han får fortsätta i DIF på något sätt, kanske hjälpa till med fysen för yngre spelare i J18-J20. Han om någon vet exakt vad som krävs för att klara Elitserie/Hockeyallsvenskt spel och jag tror han skulle gilla en sådan roll väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Jimmie has left the building :(::::::
Kom precis hem efter semestern och möts av detta...Tung start på veckan men ändå lite väntat Jimmie har inte haft den totala energin som han måste ha och behöver för att vara den gudabenådade fighter han alltid är ute på isen...
Tack för allt Jimmie...Glömmer aldrig tröja 19 på isen och många backar hos motståndarna drar en suck av lättnad att slippa manglas sönder o samman mot sargen... :roll:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Tack Jimmie, saknar ord...
skoa

Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19

Inlägg av skoa »

Det var den siste riktiga djurgårdaren som lämnade oss;((( har nog inte varigt så här knäckt sedan vi åkte ur es;( Jimmy!!!! Du skall veta att du har visat vägen mer än en gång!! Din plats går aldrig o fylla oavsett vad dom skaffar!!
Måtte du finna lycka vart än du gör i livet. Stora lyckönskningar till dig. Det är du värd! Hoppas att du alltid tänker på oss du lämnar. Nu vet jag inte hur detta skall sluta...... Tårarna rinner ut med mina kinder......
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Skriv svar