Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19
Känner sig småpatetisk och som en rejäl hockeytorsk när det sipprar fram en & annan tår ur ögonvrån när man tänker tillbaka på alla fantastiska Jimmie-minnen...
En bekant som var iväg på begravning (förvisso till en avlägsen bekant) fick just beskedet och utbrast spontant:
- Det här är klart sorgligare än begravningen!
Då har man satt avtryck i Djurgårdshjärtan.
En bekant som var iväg på begravning (förvisso till en avlägsen bekant) fick just beskedet och utbrast spontant:
- Det här är klart sorgligare än begravningen!
Då har man satt avtryck i Djurgårdshjärtan.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kändes lite väntat men shit vad det känns konstigt. Den sista "riktiga" järnkaminen slutar och DIF Hockey går in i en ny epok. Du är en av de största Jimmie och det hoppas jag att du vet. Du borde kommma på premiären då kommer du bli hyllad som den Djurgårds Kung du är.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Det här gör faktiskt ont på riktigt. Att det får mig, som vuxen man att bli rejält fuktig i ögat speglar det du har stått för och de känslor du har förmedlat genom åren. Du är värd all framgång och lycka. Jag är övertygad om att din inställning och attityd har smittat av sig på framtidens Djurgårdare och människor i stort.
Tack för alla fina stunder Jimmie!
Tack för alla fina stunder Jimmie!

Det känns som att jag har förlorat en vän. Tack för alla säsonger, alla matcher, alla tacklingar, all energi och alla känslor. Mer äkta järnkamin finns inte.
Hoppas lite på att Sörensen skall ta över Jimmies roll framöver.
Senast redigerad av brsk den 2013-06-27 12:42:50, redigerad totalt 1 gånger.
Tack Jimmie.
Det gör redan ont.
Sjukt hur saknad du kommer bli.
Tack för allt Jimmie och lycka till med vad du än tar dig för.
Sjukt hur saknad du kommer bli.
Tack för allt Jimmie och lycka till med vad du än tar dig för.
ad majorem DIF gloriam
- Nummer19
Fan vad jobbigt det var att se hyllningsvideon på hemsidan.
För mig är du Djurgården personifierad och en del av DIF dog idag. Kan leva med att Otto och gänget lägger av, men det här kommer ta lång tid att smälta. Du är en stor anledning till varför jag började hålla på DIF som grabb. Tack för alla dessa år. Tack för alla fina minnen.
Det har varit en fin resa.
För mig är du Djurgården personifierad och en del av DIF dog idag. Kan leva med att Otto och gänget lägger av, men det här kommer ta lång tid att smälta. Du är en stor anledning till varför jag började hålla på DIF som grabb. Tack för alla dessa år. Tack för alla fina minnen.
Det har varit en fin resa.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
Tack för allt Jimmie!!
Alla minnen, allt slit!
Alla minnen, allt slit!
AHHHHHHHHHHHHH. För fan Ölvestad. Vad är detta?
Tack för alla fina matcher och minnen. Du är en järnkamin.
Tack för alla fina matcher och minnen. Du är en järnkamin.
- SkönaDjurgårn
Sv: Tack för alla år Jimmie Ölvestad #19
Tack Jimpa, ord blir egentligen överflödiga här men jag kommer framförallt minnas energin och glädjen då du gjort mål. Det smittar av sig på alla i arenan, underbar känsla! Lycka till i framtiden.
Fyfan vilket pissbesked. Bedrövligt, tragiskt, vidrigt. För tidigt!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Även innan jag började följa Ishockey och idrott generellt så visste man vem Ölvestad var och vad han stod för. Även om han inte passade helt in i nya lagbygget så är han och kommer alltid vara Mr. DIF. Hoppas på att få se dig på läktaren i framtiden!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- minalman
Kommer sakna Ölve som länge varit en del av det bästa med Djurgården, så djävla mycket. Vad finns kvar nu? Men om inte stjärnorna lägger av får vi heller inga legender...
Skönt att han kan sluta någorlunda hel. Med hans rejäla spelstil kunde det i stället ha blivit en karriär som abrupt blev avslutad pga någon tråkig långstidsskada. Skönt att det inte blev så.
Lycka till nu Jimmie!
Skönt att han kan sluta någorlunda hel. Med hans rejäla spelstil kunde det i stället ha blivit en karriär som abrupt blev avslutad pga någon tråkig långstidsskada. Skönt att det inte blev så.
Lycka till nu Jimmie!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så. Jobbigt.
En riktig järnkamin lägger av. Fan också. Saknad redan!
Har vi någon riktig karaktär kvar nu? Känns så jävla tomt.
En riktig järnkamin lägger av. Fan också. Saknad redan!
Har vi någon riktig karaktär kvar nu? Känns så jävla tomt.