Köpte biljett till JK-bussarna redan för några veckor sedan. Hela tiden har avresetiden varit 15:30. När jag sitterpå tåget mot Stadion inser jag att avresetiden helt oväntat flyttats till 14:30.
Alltså har bussarna precis avgått...
Är så jävla sur på mig själv, dels att jag inte bokade tåg upp som jag tänkte från början redan för tre månader sedan, och dels för att jag aldrig gav mig själv tillfälle eller kom ihåg att dubbelkolla i god tid tiden för avrsena.
Men vem anar att den korta resan ska påbörjas redan 4,5 h innan avspark?
Säker på att du inte bara minns fel? Kan inte minnas alls att det har varit 15:30 tidigare..
Jag hade i varje fall skrivit in 15:30 i min almanacka så då borde det kommit någonstans ifrån.
Alltså det känns ju lite märkligt att DIF Damer kommer spela på Stadion även i fortsättningen. Eller är det bara året ut eller vad? Trodde det inte skulle spelas fotboll mer överhuvudtaget efter söndagen...
Isabo skrev:Alltså det känns ju lite märkligt att DIF Damer kommer spela på Stadion även i fortsättningen. Eller är det bara året ut eller vad? Trodde det inte skulle spelas fotboll mer överhuvudtaget efter söndagen...
Damerna har inte fått tillåtelse at spela på Tele2, och nu när de åkte ur Damallsvenskan behöver de inte heller ha en arena som uppfyller Uefa:s krav.
Isabo skrev:Alltså det känns ju lite märkligt att DIF Damer kommer spela på Stadion även i fortsättningen. Eller är det bara året ut eller vad? Trodde det inte skulle spelas fotboll mer överhuvudtaget efter söndagen...
Damerna har inte fått tillåtelse at spela på Tele2, och nu när de åkte ur Damallsvenskan behöver de inte heller ha en arena som uppfyller Uefa:s krav.
Aha, det är så det ligger till. Jag visste att de inte fick spela på Östermalms IP när de spelade i Damallsvenskan, nu borde de få det när de åkte ur. Så det kommer att spelas fotboll på Stadion i fortsättningen då alltså, bara inte DIF herrar. Att de inte ska spela på Tele2 är ju ganska väntat i alla fall.
På väg till Hovet mitt i sommaren för att se fotboll. Känns riktigt knäppt. Undrar om man kommer vänja sig, eller om det blir som att gå in i Globen och hitta en gräsmatta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Med allra största sannolikhet, ja. Området lär vara rätt fett kameraövervakat och eftersom det är bajare det handlar om så agerade de berusade och omdömeslöst och kommer åka dit. Blir nog rätt feta straff på sånt där misstänker jag.
matchen kan komma att ställas in enligt polisen, då tycker jag att man ska flytta bajens match i superettan så den ligger efter vår match mot norrköping, dessa personer ska inte få vinna på ett så fegt försök.
Så att "Defenda Söderort" är enligt Bajen att bombhota sin nya arena och "Bajenland' bara för att vi ska ha ett testevent där? Genier. Älskar att de stör sig så otroligt myclet på att vi ska flytta till Tele2. Inställt nu...
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Personer som jag antar håller på bajen slängde just en molotov cocktail mot Globen Star (krog) som landade precis utanför. Minst 100 man (djurgårdare) började springa efter personerna som sprang mot gullmars. Hoppas några blev uppfångade.
Senast redigerad av pulverapa den 2013-06-27 17:01:34, redigerad totalt 1 gånger.