Med det sagt hade det inte varit fel att ha följande två toppformationer, förutsatt att det är möjligt:
Sörensen - Miller - Guter
Saviano - Johner - Kalus
Det ni!

Det skulle smaka mumma med dom kedjorna.Metal Machine skrev:Fast sen står det ju klart att en spelare till ska in. Kanske två om insamlingen går bra. På sätt och vis kan jag tycka att det hade varit bättre att ändå, trots insamlingen, ta in en spelare och därmed få någon av riktigt hög klass. Då hade vi fått ihop två galet vassa kedjor.
Med det sagt hade det inte varit fel att ha följande två toppformationer, förutsatt att det är möjligt:
Sörensen - Miller - Guter
Saviano - Johner - Kalus
Det ni!
Vad är hans styrkor och svagheter??Metal Machine skrev:Håller med DifAlot. Känslan är att vi kan få någon bättre för de pengarna. Adam Miller?
Vi behöver en stabil 2 vägs center som är bra åt bägge håll..Metal Machine skrev:Det skulle förmodligen ge oss AS på förhand starkaste forwards, som helhet. Inte dåligt med tanke på hur negativa vi alla var för inte alls länge sedan. SSK har väl dock 2-3 att fylla på med, men å andra sidan har de än så länge 1 forward som jag skulle byta mot ett av våra 4 toppnamn - Fleury. Blir han skadad ser det tufft ut för SSK. Tyvärr har de en målvakt som kan spika igen och det är, än så länge, det enda som imponerar på mig i deras lagbygge.
Edit: Vet inget om Miller. Det är en ren EP-scoutad produkt. Går dock inte att snacka bort att han var Trojas bästa forward det året, från att han kom in i laget. Lirade ihop med nuvarande Malmö-spelaren Mattias Persson och f.d. Luleå-spelaren Sami Sandell.
Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Ja, jag vet. Känns som klippt och skuren för att ersätta Otto. Har bara en dålig magkänsla kring honom.-daniel- skrev:Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Sen är det naturligtvis en balansgång, Jocke får knappast kosta för mycket. Jag skulle känna mig ganska trygg med honom bland top 6 forwards i vårt nuvarande lag, men är skeptisk till att vi har pengarna som krävs...
Är väl mest kvinnor som jobbar där?SirDIFalot skrev:
Edit: För övrigt. Finns det någon härinne som jobbar på Bokcompaniet i Väsby? Jag var nämligen inne i butiken när du öppet pratade med din kollega om Steve Saviano och detta forum
Ja, det är väl kanske inte så konstigt att du är skeptisk till gamlingar då vi har en historia att ta hem folk som "vill avrunda i DIF" och gör mindre nytta än en röd rundningsbar kon...SirDIFalot skrev:Ja, jag vet. Känns som klippt och skuren för att ersätta Otto. Har bara en dålig magkänsla kring honom.-daniel- skrev:Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Sen är det naturligtvis en balansgång, Jocke får knappast kosta för mycket. Jag skulle känna mig ganska trygg med honom bland top 6 forwards i vårt nuvarande lag, men är skeptisk till att vi har pengarna som krävs...
-daniel- skrev:Ja, det är väl kanske inte så konstigt att du är skeptisk till gamlingar då vi har en historia att ta hem folk som "vill avrunda i DIF" och gör mindre nytta än en röd rundningsbar kon...SirDIFalot skrev:Ja, jag vet. Känns som klippt och skuren för att ersätta Otto. Har bara en dålig magkänsla kring honom.-daniel- skrev:Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Jag är inte heller helt övertygad om hans förträfflighet, men känns ändå som en rätt "säker investering" jämfört med många andra. Litar inte riktigt på Challes förmåga till scouting så tar vi in någon okänd amerikan / kanadick så skulle det bli en ren EP-värvning. Tycker inte riktigt vi har råd att chansa i det läge vi befinner oss i, nog mest det jag menar.
Japp, det är jag.SirDIFalot skrev:Ja, jag vet. Känns som klippt och skuren för att ersätta Otto. Har bara en dålig magkänsla kring honom.-daniel- skrev:Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Edit: För övrigt. Finns det någon härinne som jobbar på Bokcompaniet i Väsby? Jag var nämligen inne i butiken när du öppet pratade med din kollega om Steve Saviano och detta forum
Fegis, varför inte fråga på plats?SirDIFalot skrev:Ja, jag vet. Känns som klippt och skuren för att ersätta Otto. Har bara en dålig magkänsla kring honom.-daniel- skrev:Fast grejen är ju den att med Joakim Eriksson får man en logisk efterföljare till Ottosson. Man vet liksom vad man får för pengarna, till skillnad mot att tokchansa på någon amerikan / kanadensare / tjeck som ingen har koll på.SirDIFalot skrev:Min känsla är att han skulle kosta mer än han smakar. Fyllde precis 37 va? Är ärligt talar inte svinsugen på honom.robin975 skrev:Nu ryktas Joakim Eriksson till Södertälje. Han är släkt med Per Nygårds.
Där sprack det.
Varning för svammel.SirDIFalot skrev:Det vore oerhört intressant att veta hur mycket pengar som finns kvar i budgeten nu. En spelare kvar att signa. Vilken lönenivå kan vi lägga oss på? 40k? 60k? 100k? Jag har ingen aning.