John Terry skrev:Tycker verkligen inte Kalus är värd ansträngningen. Han är inte på långa vägar en topp sex-forward. Varför? Han har inte dom kvaliteterna helt enkelt. Han är en tredje- men kanske främst en fjärdelina-spelare oavsett division typ.
Tycker inte han är speciellt bra i närkampsspelet heller. Dålig grundteknik som gör att han inte vinner så många dueller som man kan tycka att en sån spelartyp ska göra.
Oh please. Han är kanske den mest kompletta spelaren som ens har diskuterats här och samtidigt är realistisk. Han kan spela fysiskt och göra poäng, lika många som Sörensen faktiskt.
Sen har han i alla fall ett närkampsspel, till skillnad mot en drös spelare i laget som kommer undan med att titta på och peta.
Att sen gnälla på grundtekniken hos en spelare som har gjort byten och poäng i NHL känns märkligt. Det är kanske grundtekniken hos de spelare som inte ens är i närheten av det som istället skall ifrågasättas?
Sorry. Men jag tror de flesta sluta läsa efter att du kallade honom "Den mest kompletta spelaren som diskuterats här"
Snälla sluta endast titta på det fysiska elementet av spelet.
John Terry skrev:Tycker verkligen inte Kalus är värd ansträngningen. Han är inte på långa vägar en topp sex-forward. Varför? Han har inte dom kvaliteterna helt enkelt. Han är en tredje- men kanske främst en fjärdelina-spelare oavsett division typ.
Tycker inte han är speciellt bra i närkampsspelet heller. Dålig grundteknik som gör att han inte vinner så många dueller som man kan tycka att en sån spelartyp ska göra.
Oh please. Han är kanske den mest kompletta spelaren som ens har diskuterats här och samtidigt är realistisk. Han kan spela fysiskt och göra poäng, lika många som Sörensen faktiskt.
Sen har han i alla fall ett närkampsspel, till skillnad mot en drös spelare i laget som kommer undan med att titta på och peta.
Att sen gnälla på grundtekniken hos en spelare som har gjort byten och poäng i NHL känns märkligt. Det är kanske grundtekniken hos de spelare som inte ens är i närheten av det som istället skall ifrågasättas?
För att vara en spelare som spelar och kan spela fysiskt, för det kan han absolut, så vinner han inte tillräckligt många närkamper/sargdueller helt enkelt. Visst han smäller på och har sig, och sprider energi. Men kika på hur han tar sig an dueller vid sargen så märker du brister. Hank the Tank har snarlika brister.
Lika många som Sörensen sa du? Ja, poängsnittet var det samma, men tror inte Kalus inte gör fler n 20 poäng på en hel säsong.
Jag gillar Kalus, men tycker inte han ska prioriteras nu det inte alls är en spelare laget är i behov av mest nu då läget är att det är EN spelare som ska in.
Kall-El skrev:
..Vad vi absolut inte behöver är en halvtränad Ölvestad som i slutet på juli bestämmer sig för att vilja spela en säsong till.
Blir på ett sätt lite förbannad när folk kläcker ur sig sånt där och att sånt kan dra till Solna. (Ja, till helvetet rent sagt)!
Har Jimmie bestämt sig för att lägga av (utan att vi får veta) så kanske träningen har blivit lidande men annars så är han nog så proffessionell att han håller i och säkerligen skulle toppa testerna som vanligt.
Bara för att skriva något så fyller faktiskt Joakim Eriksson 37 år idag. Hans födelsedagspresent är nog att signa på för Djurgården snart förhoppningsvis.
Tror som tusan att en spelare som inte tränat 100% utan bara hållit igång inte är i fysiskt optimalt slag. När det sedan rör sig om en spelare av Ölvestads typ blir ju effekterna dessutom än värre av detta. Ölvestad måste ha sin fysik på topp för att kunna prestera. En viss skillnad på den spelartypen och t ex Ottosson som lever på helt andra kvalitéer som spelare. Med tanke då på att det tog Otto ganska många veckor att "hitta formen" vågar jag inte ens tänka på hur lång tid det skulle ta för Ölvestad.
Metal Machine skrev:Helt jävla uppenbart att Honken har bäst musiksmak i laget i alla fall. De andra kör mainstream-spåret rakt igenom. Honken borde utses till lagkapten. Han är officiellt kung från och med nu.
Dock så är det ju Gistedts flickvän som sjunger i den gruppen. Borde ju bojkottas då, speciellt då han nu ska spela i Kronofogdens if
John Terry skrev:.......Jag gillar Kalus, men tycker inte han ska prioriteras nu det inte alls är en spelare laget är i behov av mest nu då läget är att det är EN spelare som ska in.
Den spelare som ska in är den som räknats in i budgeten som DIF har själva. Därtill tillkommer det som Djurgårdshjälpen skramlat ihop till Fansens spelare. Just nu samlas det till Kalus, och därför så skulle det (teoretiskt, om pengarna kommer in) kunna bli 2 spelare.
Metal Machine skrev:Helt jävla uppenbart att Honken har bäst musiksmak i laget i alla fall. De andra kör mainstream-spåret rakt igenom. Honken borde utses till lagkapten. Han är officiellt kung från och med nu.
Dock så är det ju Gistedts flickvän som sjunger i den gruppen. Borde ju bojkottas då, speciellt då han nu ska spela i Kronofogdens if
Det är ovidkommande i sammanhanget. Undrar dock vad hon ser i en liten fjant som honom. Han är ju dessutom flera år yngre. Men det är å andra sidan inte min ensak.
Sen är väl inte Amaranthe någon favorit, även om jag gillar låten som Honken rekommenderade, men jag tycker att det är lite befriande att någon sticker ut på den fronten i ett, musikmässigt, annars konformistiskt gäng. Inte sagt att Amaranthe är underground, men man får ju vara glad åt det lilla.
Det är som är jobbigt att vara supporter är att sitta och kolla in spelare och tänka, hoppas jag får se honom i Djurgården. Vi har ingen talan till Challe Berglund eller någonting. Det suger..
robin975 skrev:Det är som är jobbigt att vara supporter är att sitta och kolla in spelare och tänka, hoppas jag får se honom i Djurgården. Vi har ingen talan till Challe Berglund eller någonting. Det suger..
Vi är ju inte sportchefer heller. Helst av allt så vill jag att Challe ska få jobba i lugn och ro utan tryck från oss fans.
Johner är definitivt tillräckligt bra för att vara en av dem. Kanske bättre i en andra kedja dock, men med tanke på att han lär ha rätt hög lön och dessutom blev värvad av Challe som tilltänkt första center förra säsongen, innan Otto kom så blir han nog 1:a center i år. Vi behöver dock få in en till center som kan producera poäng och spela bra.
Ljungh och Sundberg är båda två duktiga unga spelare som kan ta stora steg i år, men lik förbannat kan de båda gå snett i utvecklingen och då står vi där med brallorna nere vid skorna.
Ölvestad kan vi nog glömma, tråkigt såklart. Jimmie är en personlig favorit, men han har väntat för länge med beslut och nu finns ingen rimlig plats till honom.
Johner är absolut en top 6 center i AS och med Honken vet man vad man får. Dock så tycker jag det känns ganska oroligt att vi ska sätta all vår tilltro i Sundberg och Ljungh. Duktiga spelare båda två men väldigt unga och man vet inte om dem är kapabla till att bära en 2:a kedja i 50 matcher plus KS.