Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det här känns bra! En duktig center och vi är ett lag för topp4!
Så här skulle gärna mitt lag få se ut:
Saviano-Johner-Honken
Guter-Ny(Joakim Eriksson)-Sörensen
Huddinge
Hank-Ljungh-Ahlén
Så här skulle gärna mitt lag få se ut:
Saviano-Johner-Honken
Guter-Ny(Joakim Eriksson)-Sörensen
Huddinge
Hank-Ljungh-Ahlén
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med materialet vi har nu plus Kalus har vi ju det här:
Sörensen-Johner-Saviano
Kalus-Holmqvist-Guter
Heinerö-Krüger-Sundberg
Hank-Ljungh-Ahlén
Med en klasscenter till ser det rätt bra ut.
Sörensen-Johner-Saviano
Kalus-Holmqvist-Guter
Heinerö-Krüger-Sundberg
Hank-Ljungh-Ahlén
Med en klasscenter till ser det rätt bra ut.
Dock så kommer ju Saviano ta upp en plats i uppställningen vilket gör att det finns en plats kvar (tills truppen är full). Då ska vi ha in spets, inte Ölve. Ska det sedan in en till så är det ju Kalus, eller om Kalus tar den sista platsen, inte Ölve. Ölvestad blir ju då överflödig. Handlar inte om att hans roll är tagen, det handlar ju om att antalet platser är slut.-daniel- skrev:Ser inte kopplingen mellan värvningen av Saviano och Ölvestad? Överhuvudtaget inte samma speltyper.minalman skrev:Blir inte Ölvestad lite överflödig nu?
Men den bistra sanningen är att vi är i större behov av en smart center (typ Jocke Eriksson) än en spelartyp som Jimmie eller Kalus.
- Nummer19
Bra värvning Charles! Klassvärvning. En av de bästa värvningarna i HA denna silly enligt min mening.
Fixa Ölvestad nu, så tar vi ledigt i några veckor.
EDIT: " Jag har aldrig sett honom utan ett leende på läpparna. Han sprider fantastisk energi, är alltid glad och framför allt väldigt snäll och omtänksam mot alla. Han är alltid den som är först fram när någon gör ett misstag eller bli bänkad och klappar om och peppar. Han sprider ruskigt mycket energi, det är den delen av honom som jag uppskattar mest och är gladast för att få in i laget."
Verkar vara en jävligt bra snubbe att ha både på och utanför isen. Möcke bra!
Fixa Ölvestad nu, så tar vi ledigt i några veckor.
EDIT: " Jag har aldrig sett honom utan ett leende på läpparna. Han sprider fantastisk energi, är alltid glad och framför allt väldigt snäll och omtänksam mot alla. Han är alltid den som är först fram när någon gör ett misstag eller bli bänkad och klappar om och peppar. Han sprider ruskigt mycket energi, det är den delen av honom som jag uppskattar mest och är gladast för att få in i laget."
Verkar vara en jävligt bra snubbe att ha både på och utanför isen. Möcke bra!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Fyfan vilken skön värvning.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- Jim Morrison
Tja, alltså, vad ska man säga...
Går det ens att ta in honom nu? Jag älskar Jimmie, men går det ens?
När Sportbladet når Djurgårdsikonen är han fåordig
– Jag har ingen lust att kommentera någonting, säger 33-åringen.
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeydir ... ad-slutar/Ölvestad försäsongstränar inte med Djurgården och berättar att han ”håller i gång” på egen hand, att han inte tränar lika hårt som han gjort inför tidigare säsonger.
Går det ens att ta in honom nu? Jag älskar Jimmie, men går det ens?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Om man är så omotiverad att man inte tränar ordentligt mellan säsongen har man inte i något lag att göra. Bättre att sluta med respekten intakt istället för att göra en Linkan och suga ut mer pengar medan man gör en icke-säsong på 20 matcher.
Kanske är bra för den gamla kroppen att få återhämta sig lite. Men att han ska in i stället för en center på sista platsen verkar inte sannolikt. Tror Challe nog redan fått besked.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
En bekant kom med en intressant tanke angående Jimmie. Han kanske signar på för Haninge?
Dags att släppa Jimmie nu. Han lär knappast spela vidare, och om han gör det, vart ska han få plats? Han blir bara överflödig.
In med en förstacenter, typ Joakim Eriksson. Sen signar vi Kalus med Djurgårdshjälpens pengar. Då ser det bra ut.
Sörensen- Eriksson -Guter
Kalus - Johner -Saviano
Heinerö - Krüger - Sundberg
Hank - Holmqvist - Ahlén
Extraspelare: Ljungh och Kalin
Lofqvist - Pettersson
Lidström - Andersson
Holm - Arnesson
Falk
För att vara tippade i mitten av tabellen, så ser ju laget onekligen bra ut. Tror det kommer bli bra, men givetvis behövs en förstacenter då. Bara att hålla tummarna för Jocke Eriksson, tror han skulle hålla ruggigt hög nivå i allsvenskan i en bra lina.
In med en förstacenter, typ Joakim Eriksson. Sen signar vi Kalus med Djurgårdshjälpens pengar. Då ser det bra ut.
Kalus - Johner -Saviano
Hank - Holmqvist - Ahlén
Lofqvist - Pettersson
Lidström - Andersson
Holm - Arnesson
Falk
För att vara tippade i mitten av tabellen, så ser ju laget onekligen bra ut. Tror det kommer bli bra, men givetvis behövs en förstacenter då. Bara att hålla tummarna för Jocke Eriksson, tror han skulle hålla ruggigt hög nivå i allsvenskan i en bra lina.
Det där laget ser riktigt, riktigt spännande ut. Får Huddinge-boysen den utveckling alla hoppas på så kan vi utmana top 3 på allvar.Salas skrev:Dags att släppa Jimmie nu. Han lär knappast spela vidare, och om han gör det, vart ska han få plats? Han blir bara överflödig.
Kalus - Johner -Saviano
Hank - Holmqvist - Ahlén
Lofqvist - Pettersson
Lidström - Andersson
Holm - Arnesson
Falk
- John Terry
- Djurgården Hockey
Tycker verkligen inte Kalus är värd ansträngningen. Han är inte på långa vägar en topp sex-forward. Varför? Han har inte dom kvaliteterna helt enkelt. Han är en tredje- men kanske främst en fjärdelina-spelare oavsett division typ.
Tycker inte han är speciellt bra i närkampsspelet heller. Dålig grundteknik som gör att han inte vinner så många dueller som man kan tycka att en sån spelartyp ska göra.
Tycker inte han är speciellt bra i närkampsspelet heller. Dålig grundteknik som gör att han inte vinner så många dueller som man kan tycka att en sån spelartyp ska göra.
Nån mer än jag som har märkt att jensa öhling har skrivit in Joakim Eriksson på "rykten in" på första sidan? Men han har inte tagit bort Carl Gustafsson som redan är klar för en annan klubb?
Det där uppdaterade han idag, undrar om det ligger nån sanning i Joakim Eriksson ryktet ändå?
Det där uppdaterade han idag, undrar om det ligger nån sanning i Joakim Eriksson ryktet ändå?
VI ÄR TILLBAKA!!!
-
Jag har lite känslan av att anledningen till att Jimmie dröjer är att de vill sälja säsongskort utan att folk tappar motivationen av att även han slutar och sedan när de har gjort det kan Jimmie sluta till sist.
-
Bra kedjeformationer. Skriver under på allt det. När det gäller backarna skulle jag däremot vilja se Timmy/David, Holm/Lofquist samt Nisse/Arnesson.Salas skrev:Dags att släppa Jimmie nu. Han lär knappast spela vidare, och om han gör det, vart ska han få plats? Han blir bara överflödig.
Kalus - Johner -Saviano
Hank - Holmqvist - Ahlén
Lofqvist - Pettersson
Lidström - Andersson
Holm - Arnesson
Falk