Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag köper det där rakt av. Det är väldigt likt hur jag tror att det där ska sluta också.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Luleå har 17 forwards kontrakterade och de släpper säkert hellre spelare till Asplöven än till J20, så jag tror man gör fel om man bara tittar på vilka spelare som finns på Asplövens rooster.

Ifjol spelade Mannberg, Berglund, Kukan, Oskarsson alla för Asplöven. Nu har Truchno värvats från Asplöven till Luleå men alla övriga finns kvar i Luleås trupp och kan säkert lånas ut igen, liksom Wallmark. Det var väl en ren luleåkedja inne på isen stundtals för Asplöven.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Challen

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Challen »

Tycker SSKs nya målvakt ska uppmärksammas, Niklas Lundström på lån från ajk. Förmodligen en av Sveriges största talanger. Förövrigt så knäckte han oss i derbyt för 2 år sen och såg allt annat än darrig ut.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Challen skrev:Tycker SSKs nya målvakt ska uppmärksammas, Niklas Lundström på lån från ajk. Förmodligen en av Sveriges största talanger. Förövrigt så knäckte han oss i derbyt för 2 år sen och såg allt annat än darrig ut.
Han är duktig, han höll ju nollan i jvm-finalen till exempel. Deras första mål går genom nätet och andra kassen tar solklart på handsken.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av johan_80 »

pulverapa skrev:
Challen skrev:Tycker SSKs nya målvakt ska uppmärksammas, Niklas Lundström på lån från ajk. Förmodligen en av Sveriges största talanger. Förövrigt så knäckte han oss i derbyt för 2 år sen och såg allt annat än darrig ut.
Han är duktig, han höll ju nollan i jvm-finalen till exempel. Deras första mål går genom nätet och andra kassen tar solklart på handsken.
inblånade målvakter är inte alltid bra, med tanke på gnaget hamnar i kvalet vad händer om ssk gör samma sak
Användarvisningsbild
Challen

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Challen »

pulverapa skrev:
Finalen var väl inte hans bästa match men att från början kliva in som andra målvakt till att peta förstamålvakten är ju rätt starkt. Han är jävligt bra på straffar också. Kan rädda många poäng om man har en sån målvakt
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nån som orkat kolla in dom andra lagen? Verkar vi ligga bra till på pappret?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Ja vi ligger just med Steve mycket bättre till :) tippar 3e plats

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Stocky skrev:Nån som orkat kolla in dom andra lagen? Verkar vi ligga bra till på pappret?
Tycker fortfarande att det är väldigt svårt att bedöma kvaliteten på Hockeyallsvensk nivå. Kan göra ett försök.

VIK - Har faktiskt täppt till bra i förlustluckorna. Satsat en del nordamerikanskt framåt, får se om det blir lyckat. Toppkandidat.

SSK - har i mina ögon helt klart försämrats. Tappat framtidsnamn på backen som Hjelm, Djuse, Lööv. Lilla Nylander är förlorad, förmodligen stora också. Okej målvaktssida. Förblir dock ett topplag, men ser inte så imponerande ut.

Malmö -Ser spännande ut och ser ut att fortsätta bygga på sin linje. Definitivt högre placering än förra säsongen.

BIK - Sönderplockade av Elitserien... eller ja SHL. Tycker inte att de lyckats fylla på med samma kvaliteter. Men pappret har aldrig spelat en match.

Rögle - helt okej allsvensk trupp. Kommer vara med i det hela. Står nog mycket med hur de kan komma igång efter degraderingen, men de har ju erfarenhet av sådant.

Timrå - Låg snittålder och satsar för att börja om. Lär inte lyckas första säsongen.

Vet inte var vi står, några spelare ska väl in lite överallt men tycker överlag att serien känns betydligt sämre än förra säsongen. Eftersom topplagen Leksand och Örebro gick upp kan vi ha goda möjligheter för en bra placering om både Timrå och Rögle har svåra degraderingsår. De som jag tycker ligger bättre än DIF på pappret är VIK, SSK. Sedan är det jämnt med Rögle, BIK och Malmö.

Vad överskattar/underskattar jag?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror också på VIK och MIF, men det känns också väldigt jämnt i toppen med flertalet lag som kan blanda sig samtidigt som det också finns ett antal "gjutna" bottenlag.

Vi kan mycket väl bli ett topp 3 lag OM vi får in rätt center samt får ordning på vårt PP-spel.

Annars måste väl målsättningen fortfarande vara topp 7 enligt mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias Carlsson kommer inte hemsöka oss i alla fall. Han har tvingats lägga av pga skadan han ådrog sig i DIF.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Tror också på VIK och MIF, men det känns också väldigt jämnt i toppen med flertalet lag som kan blanda sig samtidigt som det också finns ett antal "gjutna" bottenlag.

Vi kan mycket väl bli ett topp 3 lag OM vi får in rätt center samt får ordning på vårt PP-spel.

Annars måste väl målsättningen fortfarande vara topp 7 enligt mig.
En väldigt tajt serie kan man förvänta sig! Allsvenskan känns än mer än elitserien att de som klarar få in bäst importer samtidigt som deras unga får genombrott blir topplag. Tror verkligen vi kan vara ett lag för topp3. Tycker inte några andra lag har så imponerande trupper. Vik känns farliga på förhand men så jävla osäkert med alla importer. malmö har bra bredd på anfallssidan men känns ändå likvärdiga. bofors,oskarshamn,rögle,ssk,timrå mfl tycker jag känns sämre!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tog en titt på laguppställningarna i går och min slutsats är att jag inte skulle byta förutsättningar med något annat lag - än så länge.

- SSK har Fleury och en bra målvakt.
- Mora har bra anfallare, men om inte Kopitar/Ryan räcker lär det inte räcka den här gången heller.
- RBK och Timrå ser otillräckliga ut i samtliga avseenden. Medioker forwards-, back- och målvaktssida.
- BIK ser som vanligt slätstrukna ut, men brukar ju kunna gå rätt bra ändå, tyvärr. Med Björklund tillbaka kan man nog utmana ånyo.
- VSK minns jag dock inte så mycket av, men har för mig att jag var kritisk till deras backar.
- MIF har däremot ett intressant lag på alla punkter. Oförskämt bra forwards, bra målvakt och bra backar. De blir tuffa i år.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, KHK alltså, pungar ut 1.5 miljoner kronor till Nick Angell, som inte spelat på över ett år. Visst, kan bli jättebra, men det kan även bli flopp.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

IKO fortsätter imponera under Sillyn, Fredrik Styrman, med 173 elitseriematcher, nu klar.

Känns som att Oskarshamn åtminstone kommer till playoff, Söderström kan göra underverk med små medel.
Låst