Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Galenhöken har givetvis pratat med Nyman som i sin tur nekar..
http://mrmadhawk.se/2013/june/nyman-det ... ml#comment
http://mrmadhawk.se/2013/june/nyman-det ... ml#comment
2014-04-07, vad hände?
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Rykte = S. Bentivoglio! Han känns mer och mer intressant faktiskt.Metal Machine skrev:Finns det NÅGOT enda rykte som cirkulerar nu över huvud taget?
Men jag skulle gärna vilja se vad K. Starkov skulle göra i Djurgårdströjan! Han borde väl inte vara så dyr att värva hit?
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mig veterligen har det inte cirkulerat ett enda intressant rykte på det här forumet sedan den där LEGENDARISKA "Klasen é klar"-kvällen för 1,5 år sedan...Metal Machine skrev:Finns det NÅGOT enda rykte som cirkulerar nu över huvud taget? Ja, förutom Nyman eller vad han nu heter.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
@MrMadhawk: Nytt tips om Nyman till DIF nu. Och nu är det så bra, så jag säger så här. 80-20 att det blir DIF. Zabel vill verkligen ha honom. #DIFpuck
2014-04-07, vad hände?
Det är väl du som skapat det ryktet om jag inte missminner mig? Eller nån droppar ett namn, så skapar du ett rykte av det.Rocky3000 skrev:Rykte = S. Bentivoglio! Han känns mer och mer intressant faktiskt.Metal Machine skrev:Finns det NÅGOT enda rykte som cirkulerar nu över huvud taget?
Men jag skulle gärna vilja se vad K. Starkov skulle göra i Djurgårdströjan! Han borde väl inte vara så dyr att värva hit?
Är det om Höken säger att han är bra på defensiven (backarna) så är det väl typ, kanske, i värsta fall ok. Men då får han för allt i världen inte röra någon annan del i organisationen.Jepe skrev:@MrMadhawk: Nytt tips om Nyman till DIF nu. Och nu är det så bra, så jag säger så här. 80-20 att det blir DIF. Zabel vill verkligen ha honom. #DIFpuck
Det känns lite som om man skulle välkomna en pedofil till ett dagis och sätta honom i köket där han inte har direkt kontakt med barnen.
+1crike skrev:Är det om Höken säger att han är bra på defensiven (backarna) så är det väl typ, kanske, i värsta fall ok. Men då får han för allt i världen inte röra någon annan del i organisationen.Jepe skrev:@MrMadhawk: Nytt tips om Nyman till DIF nu. Och nu är det så bra, så jag säger så här. 80-20 att det blir DIF. Zabel vill verkligen ha honom. #DIFpuck
Det känns lite som om man skulle välkomna en pedofil till ett dagis och sätta honom i köket där han inte har direkt kontakt med barnen.
Japp, det var han som droppade namnet och försöker skapa ett rykte av det...Kungen skrev:Det är väl du som skapat det ryktet om jag inte missminner mig? Eller nån droppar ett namn, så skapar du ett rykte av det.Rocky3000 skrev:Rykte = S. Bentivoglio! Han känns mer och mer intressant faktiskt.Metal Machine skrev:Finns det NÅGOT enda rykte som cirkulerar nu över huvud taget?
Förstår vad du menar, och håller med men...crike skrev:Är det om Höken säger att han är bra på defensiven (backarna) så är det väl typ, kanske, i värsta fall ok. Men då får han för allt i världen inte röra någon annan del i organisationen.Jepe skrev:@MrMadhawk: Nytt tips om Nyman till DIF nu. Och nu är det så bra, så jag säger så här. 80-20 att det blir DIF. Zabel vill verkligen ha honom. #DIFpuck
... var snäll att inte använda pedofili som liknelse, även om det var humoristiskt. Inte när det handlar om idrott och ekonomi osv. Det är en egen bottenlös hemskhet. Jag kanske bara är känslig...
-
Vad skulle Starkov göra för nytta i DIF, menar du? Det är inte som han genom ett trollslag börjar tokproducera bara för att han tar på sig DIF-tröjan. Snarare har vi ju de senaste åren sett tidigare produktiva spelare gå ner sig hos oss. Starkov: för allt i världen - nej, tack!
Lugn, lägg inte någon energi på Starkov och Rocky3000. Världens lösaste spekulation.Metal Machine skrev:Vad skulle Starkov göra för nytta i DIF, menar du? Det är inte som han genom ett trollslag börjar tokproducera bara för att han tar på sig DIF-tröjan. Snarare har vi ju de senaste åren sett tidigare produktiva spelare gå ner sig hos oss. Starkov: för allt i världen - nej, tack!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
Men det finns ju inte ens någon logik i hans resonemang. Att han vill ha hit Crosby - fine. Men Starkov? Han är inte ens bra.litto skrev:Lugn, lägg inte någon energi på Starkov och Rocky3000. Världens lösaste spekulation.Metal Machine skrev:Vad skulle Starkov göra för nytta i DIF, menar du? Det är inte som han genom ett trollslag börjar tokproducera bara för att han tar på sig DIF-tröjan. Snarare har vi ju de senaste åren sett tidigare produktiva spelare gå ner sig hos oss. Starkov: för allt i världen - nej, tack!
Starkov ser jag som en oblommad talang, han är free agent listad, borde vara relativt billig värvning, som jag vill se bomma ut i Djurgården! Inte mer konstigt en så "Metal Machine". Kirill av någon vill nog visa alla kritiker och även sig själv att han är bättre en vad han har presterat hittills..Metal Machine skrev:Men det finns ju inte ens någon logik i hans resonemang. Att han vill ha hit Crosby - fine. Men Starkov? Han är inte ens bra.litto skrev:Lugn, lägg inte någon energi på Starkov och Rocky3000. Världens lösaste spekulation.Metal Machine skrev:Vad skulle Starkov göra för nytta i DIF, menar du? Det är inte som han genom ett trollslag börjar tokproducera bara för att han tar på sig DIF-tröjan. Snarare har vi ju de senaste åren sett tidigare produktiva spelare gå ner sig hos oss. Starkov: för allt i världen - nej, tack!
Vad vill du själv få in i Djurgården?
-
Vi har inte råd att chansa i detta läge. Jag vill ha in någon som inte bara "kanske" blommar ut, utan som "högst sannolikt" kommer att vara en produktiv spelare som kan göra skillnad offensivt. Med vår budget lär det bli en chansning oavsett vad, men det är ju skillnad på chansning och chansning.
Snackade med en polare som har god insyn i DIF att Challe är ute efter denna tjeckiska center: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28355
Helt klart ett intressant namn, men han lär väl kosta lite också, har vi råd?
Helt klart ett intressant namn, men han lär väl kosta lite också, har vi råd?