Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Håller med om att det känns ytterst tveksamt att behålla en osugen Ölvestad. Sjukt vemodigt och en alldeles för tidig ålder för att sluta dock. Varför har han inte motivationen och energin? Han är ju semi-ung!
Jag skulle nog gissa att han har väldig sargad kropp. Och sedan tror jag faktiskt det påverkar att Otto, Fimpen och Linkan lagt av. Samt övriga trotjänare senaste åren. Jimmie känner nog att han var en del av den eran och kanske inte hör hemma i "Det nya yngre Djurgården".
Mmm, jag kan köpa att en sargad kropp (hockeyhumor hehe) ev. säger ifrån. Men om det andra är en anledning så känns det väldigt mesigt och blir förmodligen en grej han ångrar senare i livet. Han lever ju drömmen!
skoa

Inlägg av skoa »

Märker på detta lagbygge att planen inte är o gå upp i år till es.. Kanske en 5 års plan?
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
AndersR

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av AndersR »

Blir lite less allt detta klagande på Challe och att allt han gör är så fel ..
Visst mycket blev fel förra säsongen men det måste väl alla erkänna att det knappast bara kan vara Challes fel och desutom har ju Challe själv erkännt misstag dom gjorde förra säsongen.

Lätt att sitta o klaga på lagbyggen men samtidigt vet alla att vi inte har elitserieekonomi och om man ser på truppen vi har nu utan dom namn som kommer in så är den fullt godkännd i alla fall på förhand.

Sen är alla snabb att tycka att man ska värva alla möjliga utländska namn och att det skulle vara lösningen men ingen har ännu sagt positiva saker om att vi värvat div 1 bästa kedja "Huddinge kedjan" och den kan ju bli ett riktigt utropstecken den !

Sen Ölvestad ...förstår om han vill fundera säkert sliten i kroppen o vill veta att han har rätta motivationen och den är nog grymt viktig med hans spelstil som bygger på energi till 100%
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog det finns all rätt att föra fram kritik mot lagbyggandet denna förening stått för.

1. Oviljan att inse nödvändigheten i starka defensiva backar.

2. Inte inse behovet av bra centrar.

3. En gigantisk övertro till spelskickliga backar. ( Som inte kan försvara )

4. Mycket märkliga kontrakt där spelarna själva har haft möjlighet att kunna förlänga med extra år utan att klubben kunnat gå in och säga ett pip om det hela.

5. En uppenbar inavelstendens.

Dock skall det sägas att det blivit något bättre sedan Challe placerade sig bara på en stol istället för att vara både tränare och sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Håller med om att det känns ytterst tveksamt att behålla en osugen Ölvestad. Sjukt vemodigt och en alldeles för tidig ålder för att sluta dock. Varför har han inte motivationen och energin? Han är ju semi-ung!
Jag skulle nog gissa att han har väldig sargad kropp. Och sedan tror jag faktiskt det påverkar att Otto, Fimpen och Linkan lagt av. Samt övriga trotjänare senaste åren. Jimmie känner nog att han var en del av den eran och kanske inte hör hemma i "Det nya yngre Djurgården".
Mmm, jag kan köpa att en sargad kropp (hockeyhumor hehe) ev. säger ifrån. Men om det andra är en anledning så känns det väldigt mesigt och blir förmodligen en grej han ångrar senare i livet. Han lever ju drömmen!
Jag har hela tiden bestämt hävdat att det mestadels är en motivationsfråga pga den skrala ersättningen, står fortfarande fast vid det.

Hur roligt är det att lägga ner samma energi och tid på något när man får en bråkdel av vad man tjänade tidigare? Full förståelse att han är skeptisk till en fortsättning, men han borde ju samtidigt komma fram till ett beslut någongång. Challe borde i sin tur lämna en deadline.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdater

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag har hela tiden bestämt hävdat att det mestadels är en motivationsfråga pga den skrala ersättningen, står fortfarande fast vid det.

Hur roligt är det att lägga ner samma energi och tid på något när man får en bråkdel av vad man tjänade tidigare? Full förståelse att han är skeptisk till en fortsättning, men han borde ju samtidigt komma fram till ett beslut någongång. Challe borde i sin tur lämna en deadline.
Om så är fallet så tycker jag att han ska se det i ett större perspektiv. Han får en fet lön för att spela ishockey. Helt utan krav också vad det verkar, jag tycker att han varit hyfsat värdelös en längre tid.

Vad ska han göra annars, dra sig tillbaka och leva på miljonerna (som inte finns eller kommer räcka särskilt långt)? Jag fattar ingenting.

Tror ni risken finns att han byter till ett elitserielag? Det har jag absolut mer förståelse för än att han lägger av iaf. Allsvenskan är fett värdelös.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppd

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:

Om så är fallet så tycker jag att han ska se det i ett större perspektiv. Han får en fet lön för att spela ishockey. Helt utan krav också vad det verkar, jag tycker att han varit hyfsat värdelös en längre tid.

Vad ska han göra annars, dra sig tillbaka och leva på miljonerna (som inte finns eller kommer räcka särskilt långt)? Jag fattar ingenting.

Tror ni risken finns att han byter till ett elitserielag? Det har jag absolut mer förståelse för än att han lägger av iaf. Allsvenskan är fett värdelös.
Grejen är ju att han ganska troligt kan landa ett jobb som genererar mer pengar än att harva runt i ett Hockeyallsvenskt Djurgården, trots förmodad brist på utbildning. Man kommer långt med kontakter vilket förmodligen Jimmie har rättså gott om.

Dessutom tror jag faktiskt många underskattar den tid med jobb som proffs lägger ner på sitt yrke; mycket tid iväg från familjen på obekväma arbetstider, alltid träna och äta rätt osv osv (säger inte att jag tycker synd om professionella idrottsmän, extremt långt därifrån men samtidigt så måste man förstå att det ändå är en stor uppoffring - kanske framförallt när man liksom vant sig vid en nivå på bekvämligheter och lön. Att göra samma jobb för max en tredjedels ersättning, antagligen mindre, skulle inte jag själv vara ett dugg intresserad av).
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Angående Ölvestad undrar jag hur mycket han håller igång med träning och fys? Tycker Otto som kom in sent i laget (som dock tränade själv hemma) var lite trög i början av säsongen. Han är ju enda kvarvarande veteranen i laget om han vill fortsätta och hans närvaro och medverkan till team building hade varit guld värt för våra unga spelare redan nu.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Helvete vad mörkt det ser ut alltså. Jag orkar snart inte mer. För bara några år sedan stod vi och avnjöt SM-final på Hovet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag blir inte chockad om JÖ går till något ES-lag; han är inte speciellt gammal, har kvar snabbheten och har en tydlig profil och spelstil som kan vara en eftertraktad pusselbit som komplement i vilket lag som helst.

IMKN (In Med Kalus Nu)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

sensei skrev:Jag blir inte chockad om JÖ går till något ES-lag; han är inte speciellt gammal, har kvar snabbheten och har en tydlig profil och spelstil som kan vara en eftertraktad pusselbit som komplement i vilket lag som helst.

IMKN (In Med Kalus Nu)

Jag säger tvärtom, jag blir rejält chockad om Ölve går till ett ES-lag.
Tre anledningar.
Den ena är att jag inte tror han vill spela hockey i något annat lag än DIF.
Den andra som hänger lite ihop med den första är att jag inte tror han vill flytta från Sthlm (han hade ju inte gått till aih).
Samt så tycker jag inte att han höll ES-klass sin senaste säsong. Har svårt att se att något lag i ES tycker att dom inte kan hitta någon annan med samma stil som är yngre och bättre för samma peng och därför skulle välja att ragga på honom.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Om du har ett par-tre år kvar att tjäna bra pengar i en karriär så tror jag du kan leva med att pendla lite.

Aja, den som lever får se.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Tror att Örebro exempelvis skulle ha ett stort behov av en Ölvestad i hyfsad form, om inte annat bara för rutinen.

Men det lär inte hända.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Finns inte en elitserieklubb som säger nej till Jimmy. Det lovar jag.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Highwind skrev:Finns inte en elitserieklubb som säger nej till Jimmy. Det lovar jag.
Med tanke på hans spelstil, poängproduktion och extrema skadebekymmer så tror jag att många tvekar. Risken är uppenbar att man betalar för mer än vad man får. Eller... Du kommer att få betala mer än vad du får. Det tror jag ingen klubb vill. Ingen vill ha honom.
Låst