Tack, vi har hört din åsikt nu minst 20 gånger. Vi fattar.Morwin skrev:Nej tack. Ingen motivation = Passisolerad skrev:Så den här spelaren som Challe pratade om för ett tag sen var så gott som klar är alltså Jimmie?
Vi behöver målskytt / duktig center.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Rätt skumt av Jimpa att hålla på och vela in i juni. Det är väl någon han vet skadar DIF rätt hårt, en nej i juni är ju inte samma sak som ett nej i april. Vet man fortfarande inte om man vill spela 11 juni så vettefan om man borde det...
Expert.
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
DIF_Soldier skrev:Tack, vi har hört din åsikt nu minst 20 gånger. Vi fattar.Morwin skrev:Nej tack. Ingen motivation = Passisolerad skrev:Så den här spelaren som Challe pratade om för ett tag sen var så gott som klar är alltså Jimmie?
Vi behöver målskytt / duktig center.
Du behöver inte läsa om det stör dig. Vi behöver inte Jimmie End of story
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Korrekt. Djurgårdshjälpen finansierar spelare utöver budget och Kalus(eller vem det nu blir) ska inte räknas in bland de två sista platserna.Heaty skrev:Så som jag uppfattat det så är väl de två forwardsplatserna som ska fyllas inräknade i budgeten och om Kalus finaniseras externt så finns två platser kvar i budgeten och truppen som man kan och ska fylla.Salas skrev:Det är lite oroande detta ändå. En plats öppen åt Jimmie, och Kalus försöker Djurgårdshjälpen fixa till laget. Är han utöver de två spelarna i så fall som man söker? Eller finns risken att vi ror både Jimmie och Kalus i hamn, men står där utan en center för en av de två första kedjorna?
Om det blir så vore det ren katastrof, för att uttrycka sig milt...
Vi behöver förstärka, och det hade varit rätt skönt att få centern klar snart. Visst går det väl att vänta, men det är svårt att ha full tillit till Challe efter fjolårets totalfiasko. Ju längre det drar ut på tiden, ju färre alternativ återstår.
Något säger mig att vi kommer stå där i september med tummen i röven och sakna en tongivande center i laget, som kommer innebära misslyckande för fjärde säsongen i följd. Djurgården Hockey verkar inte inse allvaret med att ha en bred centeruppsättning, och det fäller oss år efter år efter år. Man väntar ju bara på att trenden ska brytas, för innan dess lär vi knappast ta oss till elitserien.
Alltså så borde det vara en ganska bra chans att vi får Kalus, Ölvestad och en bra center?
Fast sån tur har vi väl aldrig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Förstår inte heller vad han väntar på, och tycker dessutom det känns "sådär" att hålla en plats öppen åt en spelare som har velat fram & tbax i ett kvartal.SirDIFalot skrev:Rätt skumt av Jimpa att hålla på och vela in i juni. Det är väl någon han vet skadar DIF rätt hårt, en nej i juni är ju inte samma sak som ett nej i april. Vet man fortfarande inte om man vill spela 11 juni så vettefan om man borde det...
I övrigt är det lite befriande att höra Challe bekräfta det åtminstone är två "toppspelare" som skall in, borde betyda att man inte varit tvungen att totalt omkullkasta sina tidigare planer pga ekonomin. Ett tag kändes det verkligen så...
Senast redigerad av -daniel- den 2013-06-11 20:41:00, redigerad totalt 1 gånger.
Vore nog lika bra om Ölvestad lade av. Tvekar man så länge som han gjort nu kan man inte vara dundersugen på att spela och dessutom behöver vi i alla fall enligt mig helt andra spelartyper in på de sista två platserna...
Jag är ingen expert, men den enda röda tråden i Challes värvningar verkar var att han satsar på tvåårskontrakt. Jag tror nog att Jimmies dilemma verkar vara om han har motivation i två år till...?
- SirDIFalot
Veteranerna som Jimmie, Honken, Timmy etc tar nog Challe hellre på ettårskontrakt.Varg skrev:Jag är ingen expert, men den enda röda tråden i Challes värvningar verkar var att han satsar på tvåårskontrakt. Jag tror nog att Jimmies dilemma verkar vara om han har motivation i två år till...?
Expert.
- SkönaDjurgårn
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Håller med om att det känns ytterst tveksamt att behålla en osugen Ölvestad. Sjukt vemodigt och en alldeles för tidig ålder för att sluta dock. Varför har han inte motivationen och energin? Han är ju semi-ung!
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Jag skulle nog gissa att han har väldig sargad kropp. Och sedan tror jag faktiskt det påverkar att Otto, Fimpen och Linkan lagt av. Samt övriga trotjänare senaste åren. Jimmie känner nog att han var en del av den eran och kanske inte hör hemma i "Det nya yngre Djurgården".SkönaDjurgårn skrev:Håller med om att det känns ytterst tveksamt att behålla en osugen Ölvestad. Sjukt vemodigt och en alldeles för tidig ålder för att sluta dock. Varför har han inte motivationen och energin? Han är ju semi-ung!
Expert.
Fortsätt satsa ungt! Fyll de två återstående platserna med dessa två:
Alex Saulnier och Allain Saulnier
- reservjesus
En fin motivering tack.Rocky3000 skrev:Fortsätt satsa ungt! Fyll de två återstående platserna med dessa två:
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
Hade varit intressant om inte båda hade kommit in och spelat för University of Moncton kommande året.Rocky3000 skrev:Fortsätt satsa ungt! Fyll de två återstående platserna med dessa två:
Expert.
Jag må vara naiv, men jag tror att Jimmies vara eller icke-vara är utöver de två forwards som ska in. Challe sade i intervjun att han hade en plats för Jimmie och senare sade han att det ska in två toppforwards. Det ena utesluter inte det andra, och inte tvärtom heller.
Men jag har en känsla av att Ölvestad står utanför de två forwardsplatserna, som givetvis kommer visa sig tokfel om en-två månader...
Men jag har en känsla av att Ölvestad står utanför de två forwardsplatserna, som givetvis kommer visa sig tokfel om en-två månader...
Kan de inte ta ett "sabbatsår" och göra en avstickare hit först?SirDIFalot skrev:Hade varit intressant om inte båda hade kommit in och spelat för University of Moncton kommande året.Rocky3000 skrev:Fortsätt satsa ungt! Fyll de två återstående platserna med dessa två:

Nu när vi sumpade chansen att värva tvillingarna Donati hit, körde jag på samma tema och hittade dessa lirare! Spel kemi och full fart framåt är en härlig melodi!reservjesus skrev: En fin motivering tack.