Challe var en superspelare. Han passar inte som tränare och kommer nog inte göra det heller. Jag trodde dock att han skulle sköta sig utmärkt som sportchef men som det ser ut nu så får jag fel där med. Ekonomin är inte den bästa idag har så visst är det svårt att få till de lite bättre toppspelarna om man säger så, tycker dock laget är byggt fel och så har det varit lite år efter år nu! Men Challe som har så stort Djurgårdshjärta och själv stod i båset förra säsongen borde se vad svagheterna i laget satt. För mig var backarna det stora problemet och ännu svagare är det nu! Nog borde ekonomin kunna täckt upp till en stabilare back till. Nu ska inte jag sitta här och tro att laget framförallt backsidan är allt för dålig eftersom jag inte kollat nå match än. Fast namnen är ju inga som man inte direkt skriker av glädje åt. Man hade kunnat tagit upp 1-2 forwards från J20-laget och där av sparat en liten slant och plockat in nå hyfsat back till. Stora namn gör inte att lagen alltid blir bättre det är mer hunger och viljan att tävla samt att ta för sig som gör de små namnen stora men det måste vara rätt spelartyper med mera i ett lag och det tycker jag inte Challe lyckats med att få in de är lovande men sen? Det behövs säkerhet i ett lag också. Vi får väl se hur det här slutar.
pulverapa skrev:Vad Fredric Weigel säger väger inte mycket i debatten.
Han är väl allmänt känd som killen som hade så stor talang men slarvade bort den genom att leva ett oprofessionellt liv. Minns när jag satt framför hans polare på Hovet som snackade om honom och beklagade sig över hans osunda hockeyliv. Inget fel med att leva så tycker jag, men vill man bli hockeyspelare måste man lägga ner mer tid på det än vad man kanske tror. Därför tycker jag att just Weigel inte bör ha så mycket åsikter.
Däremot vad Ludwig Blomstrand har att säga är så klart av stor vikt då han efter att han lämnade oss (där han kanske inte fick chansen riktigt) fick en boost i karriären och var väl en stor bidragande orsak till att Almtuna klarade sig kvar.
Edit: Ja, han har väl till och med skrivit ett tvåvägs-kontrakt med Vancouver...
Fingertoppskänsla känns som en viktig egenskap för en sportchef. Nu sitter Ludwig Blomstrand där med ett tvåvägskontrakt i NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Enligt videon som postades med Challe så känner han absolut ingen stress att fylla dom två sista platserna. Han tycker att marknaden är stor i år och tänker inte kasta sig in i någonting bara för att kunna ha truppen klar.
Marknaden blir dock mindre för varje dag och så vitt jag förstår så är den ena platsen vikt åt Jimmie och den andra tog nyss Kalin? Så kan det väl för fan inte vara? Men det skulle inte förvåna mig alls. Sedan har vi ju Kalus från DIF-hjälpen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Enligt videon som postades med Challe så känner han absolut ingen stress att fylla dom två sista platserna. Han tycker att marknaden är stor i år och tänker inte kasta sig in i någonting bara för att kunna ha truppen klar.
Marknaden blir dock mindre för varje dag och så vitt jag förstår så är den ena platsen vikt åt Jimmie och den andra tog nyss Kalin? Så kan det väl för fan inte vara? Men det skulle inte förvåna mig alls. Sedan har vi ju Kalus från DIF-hjälpen...
Rätt värdelöst med andra ord.. om vi ska ha någon av de 2.
Wedd skrev:Challe säger precis som folk trott, håller en plats öppen för Jimmie som helt beroende på motivation väljer om det blir spel eller inte...
Dags att tacka nej till Jimmie. Tar det så här lång tid för honom att komma på om han har motivation eller inte så har han det antagligen inte. Oavsett vad han säger i ett senare skede på året. Dessutom tycker jag att han var en riktig besvikelse förra säsongen.
Jim Morrison skrev:Enligt videon som postades med Challe så känner han absolut ingen stress att fylla dom två sista platserna. Han tycker att marknaden är stor i år och tänker inte kasta sig in i någonting bara för att kunna ha truppen klar.
Kalin är inte inräknad i de två. Fler juniorer lär skriva A-lagskontrakt den närmsta tiden också men de är också utanför de två forwardsplatser som ska fyllas.
Det är lite oroande detta ändå. En plats öppen åt Jimmie, och Kalus försöker Djurgårdshjälpen fixa till laget. Är han utöver de två spelarna i så fall som man söker? Eller finns risken att vi ror både Jimmie och Kalus i hamn, men står där utan en center för en av de två första kedjorna?
Om det blir så vore det ren katastrof, för att uttrycka sig milt...
Vi behöver förstärka, och det hade varit rätt skönt att få centern klar snart. Visst går det väl att vänta, men det är svårt att ha full tillit till Challe efter fjolårets totalfiasko. Ju längre det drar ut på tiden, ju färre alternativ återstår.
Något säger mig att vi kommer stå där i september med tummen i röven och sakna en tongivande center i laget, som kommer innebära misslyckande för fjärde säsongen i följd. Djurgården Hockey verkar inte inse allvaret med att ha en bred centeruppsättning, och det fäller oss år efter år efter år. Man väntar ju bara på att trenden ska brytas, för innan dess lär vi knappast ta oss till elitserien.
Salas skrev:Det är lite oroande detta ändå. En plats öppen åt Jimmie, och Kalus försöker Djurgårdshjälpen fixa till laget. Är han utöver de två spelarna i så fall som man söker? Eller finns risken att vi ror både Jimmie och Kalus i hamn, men står där utan en center för en av de två första kedjorna?
Vi behöver förstärka, och det hade varit rätt skönt att få centern klar snart. Visst går det väl att vänta, men det är svårt att ha full tillit till Challe efter fjolårets totalfiasko. Ju längre det drar ut på tiden, ju färre alternativ återstår.
Något säger mig att vi kommer stå där i september med tummen i röven och sakna en tongivande center i laget, som kommer innebära misslyckande för fjärde säsongen i följd. Djurgården Hockey verkar inte inse allvaret med att ha en bred centeruppsättning, och det fäller oss år efter år efter år. Man väntar ju bara på att trenden ska brytas, för innan dess lär vi knappast ta oss till elitserien.
Så som jag uppfattat det så är väl de två forwardsplatserna som ska fyllas inräknade i budgeten och om Kalus finaniseras externt så finns två platser kvar i budgeten och truppen som man kan och ska fylla.
Alltså så borde det vara en ganska bra chans att vi får Kalus, Ölvestad och en bra center?
Fast sån tur har vi väl aldrig.
Salas skrev:Det är lite oroande detta ändå. En plats öppen åt Jimmie, och Kalus försöker Djurgårdshjälpen fixa till laget. Är han utöver de två spelarna i så fall som man söker? Eller finns risken att vi ror både Jimmie och Kalus i hamn, men står där utan en center för en av de två första kedjorna?
Ganska sinnessjukt om vi inte tar in en förstecenter. Men det tror jag faktiskt är en av spelarna vi letar efter. Helst av allt skulle jag väldigt gärna skippa Jimmie också. Senaste gången vi hade en bred centeruppsättning blev det den jämnaste SM-finalen någonsin. Typ. Sedan bestämde man sig för att skippa det och idag är vi ett mittenlag i HA. Så som sagt, det vore sinnessjukt om vi inte tog in en förstecenter nu.
Och tack Jimmy Peterson för svar. Jag undrar bara, vad fan hände med den spelaren som det var "i princip klart med"?