-daniel- skrev:
Det jag undrar mest över är ifall Challe själv har planer på att försvinna och att man tänker sig Nyman som assisterande tränare / sportchef?
Förhoppningsvis är det övre scenariot något som aldrig kommer ske.
Tycker DIF Hockey borde ha lärt sig vid detta laget hur otroligt o-bra det går att ha tränarroll kombinerad med sportchef. Starten på förra säsongen visade ju det klart och tydligt om något. Och skall vi dessutom få fason på vårat försvarsspel så krävs det 100% fokus på det med tanke på hur det såg ut senast.
Dogge till DIF NU. Han blir ju "free agent" nu, kanske han känner att han vill flytta hem och stadga sig. Han är ändå 33 bast. Han skulle ju dock knappast göra det för pengarna.
1962FenderStrat skrev:Dogge till DIF NU. Han blir ju "free agent" nu, kanske han känner att han vill flytta hem och stadga sig. Han är ändå 33 bast. Han skulle ju dock knappast göra det för pengarna.
Ska folk börja hoppas på det är det nog bäst att inte läsa den här tråden på ett par månader...
Men jag förstår. Många tror att inget NHL-lag vill ta i honom längre, han börjar bli alldeles för seg. Men å andra sidan tror jag att han känner att han har gjort "sin del för DIF" nu, som han lovade att spela för. Passade bra för honom att ta ett 20-tal matcher under en lockout och slippa spela en hel säsong här på halvtaskig motivation bara för att han "måste" med tanke på morfar etc etc. Jag har svårt att tro att han skulle vara tokmotiverad om han signade här på heltid.
Ska väl tilläggas att jag inte på något sätt har någon insyn, och jag slänger inte iväg någonting bara för att få uppmärksamhet. Jag tyckte det var intressant och folk får göra vad dem vill med informationen (om ni nu anser att det är information).
Jag själv anser att det verkar ganska otroligt och jag blir egentligen glad om det inte är så som jag tror.
Trevlig helg på er.
Intressant med Nymanryktet ...
Visst det har stormat kring hans namn senaste säsongerna då han agerat Sportchef men och andra sidan titta vilka klubbar han verkat i (Leksand o Malmö)
Då han var i SSK oavsett roll så har han varit en väldigt drivande person och speciellt i båset är han drivande o krävande.
Tar ingen hänsyn till allt strul som varit i Malmö o Leksand då jag värderar han som en kandidat till ass jobbet i DIF.
Blir intressant att se vem som kommer om det blir Nyman eller annat namn jagg hade ju annars gärna sett Nordmark .
Challes Sportchefsroll där undrar jag också hur Challe resonerar då han väl skrev ett 2 års kontrakt och det skulle ju betyda att detta är sista säsongen på det kontraktet.
François Bouchard till IK Oskarshamn intressant! Nu har de hittat en lekkamrat till Josh Soares, illa. När ska det komma något från oss? Förutom det att spelare tackar för sig? Aldrig verkar det som!.. Jävla skit silly!
Rocky3000 skrev:François Bouchard till IK Oskarshamn intressant! Nu har de hittat en lekkamrat till Josh Soares, illa. När ska det komma något från oss? Förutom det att spelare tackar för sig? Aldrig verkar det som!.. Jävla skit silly!
Du vet att du länkade till fel Bouchard va? Men det kanske var medvetet? Eftersom du länkade ex-Djurgårdaren.
Träffa Fredrik Wiegel(stavning?) i dag han säljer numera räkor i Kungshalen! Ruskigt trevlig och ödmjuk tog hans sig tid att prata om sin tid i DIF, kort beskrivet var han väll faktiskt utan bitterhet inte så jätte impad av Challe, att han själv inte höll köpte han men han sa att när det kom till L. Blomstrand, lagutagningar o spelar bemötande var han svår att förstå, vart också ofta helt galen när någon ifrågasatte honom. Han var också förundrad över vem som skulle göta poängen i DIF i åt nät så många poäng spelare lämnat. Själv hoppades jan på kontrakt med Huddinge. Som sagt en jävla trevlig snubbe synd bara att han inte var hetare på isen.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Sotarn skrev:Träffa Fredrik Wiegel(stavning?) i dag han säljer numera räkor i Kungshalen! Ruskigt trevlig och ödmjuk tog hans sig tid att prata om sin tid i DIF, kort beskrivet var han väll faktiskt utan bitterhet inte så jätte impad av Challe, att han själv inte höll köpte han men han sa att när det kom till L. Blomstrand, lagutagningar o spelar bemötande var han svår att förstå, vart också ofta helt galen när någon ifrågasatte honom. Han var också förundrad över vem som skulle göta poängen i DIF i åt nät så många poäng spelare lämnat. Själv hoppades jan på kontrakt med Huddinge. Som sagt en jävla trevlig snubbe synd bara att han inte var hetare på isen.
Vi har ju flera spelare som bör kunna spotta in en hel del poäng. Johner, Krüger och Sörensen borde väl alla ligga närmare 1p/match.
Sotarn skrev:Träffa Fredrik Wiegel(stavning?) i dag han säljer numera räkor i Kungshalen! Ruskigt trevlig och ödmjuk tog hans sig tid att prata om sin tid i DIF, kort beskrivet var han väll faktiskt utan bitterhet inte så jätte impad av Challe, att han själv inte höll köpte han men han sa att när det kom till L. Blomstrand, lagutagningar o spelar bemötande var han svår att förstå, vart också ofta helt galen när någon ifrågasatte honom. Han var också förundrad över vem som skulle göta poängen i DIF i åt nät så många poäng spelare lämnat. Själv hoppades jan på kontrakt med Huddinge. Som sagt en jävla trevlig snubbe synd bara att han inte var hetare på isen.
Vi har ju flera spelare som bör kunna spotta in en hel del poäng. Johner, Krüger och Sörensen borde väl alla ligga närmare 1p/match.
Ganska optimistiskt tänkt att Krüger skulle ligga på 1p/match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
I dagens trupp kan jag tänka mig att de ser Johner, Guter och Sörensen som är de tre som ska ligga i toppen av poängligan. Man förväntar sig säkert att Lofquist och Nisse på backen ska dundra in en hel del poäng också.
Huddinge kedjan med Ljungh som tillägg räknas väl ligga i ett mellanskikt likt Lidström förväntas ligga där bland backarna.
Riktigt optimistiskt tänk i så fall. Två forwardsplatser återstår att fylla, får hoppas att en hel del poäng kommer in där.
Vi har väl inte direkt någon spelare som man vågar hoppas gör en poäng per match. Spelare som Johner och Guter ska väl förhoppningsvis ligga strax under i alla fall.
Sörensen gjorde 0,5p/match förra säsongen! Är nöjd om han klarar att ligga på runt 35 denna säsong. Dumt att tro han ska kunna vinna poängligan vilket 1p/match innebär. Även fast det skulle vara fantastiskt! Får vi in en riktigt bra center som kan ligga på 40+ poäng så skulle vi iaf kunna ha två kedjor som kan ligga på runt 40 poäng vilket borde vara rätt bra.
Är inte ett dugg bekymrad över truppen just nu !
Lite bekymrad över tränar sidan måste jag tillstå med tanke på hur det såg ut under förra säsongen med inget eget tänk i speluppbyggnaden.
Ej heller inget större fokus på dom delarna som inte fungerade så bra tex: pp-spelet . Såg ett antal träningar och det lades inget större fokus på pp-spel vid dessa tillfällen.