Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
litto
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av litto »

Skulle vara en sjukt rolig värvning och hans namn kommer garanterat kunna sälja 1000 mer säsongkort egen hand haha.

Well, man kan alltid drömma.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad jag mår dåligt när jag tittar på vår trupp. Det finns ett gäng andra lag som på förhand känns betydligt mer intressant. Västerås har fyra transatlantvärvningar längst fram och Jonas Fransson i mål till exempel...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Fan vad jag mår dåligt när jag tittar på vår trupp. Det finns ett gäng andra lag som på förhand känns betydligt mer intressant. Västerås har fyra transatlantvärvningar längst fram och Jonas Fransson i mål till exempel...
Ja, vi behöver två bra sista forwards (räknar inte in Kalus) om vi skall kunna konkurrera på allvar om en top3 placering. Tyvärr lär vi förmodligen knappast ha några pengar att lägga på några vettiga sista forwardsposter så den kommande säsongen blir med rätt hög sannolikhet en mellansäsong, där vi får slåss om en top 7 placering och hoppas på mirakel...

Det går bra nu.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Personligen gillar jag att vi inte kommer vara en av favoriterna i år.
Dom uteblivna Fiaskorubrikerna och den minskande pressen gör att vi kan slå helt i underläge.

Det är bara kolla dom senaste två åren när vi varit "favoriter" och se vad som uträttats då.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Personligen gillar jag att vi inte kommer vara en av favoriterna i år.
Dom uteblivna Fiaskorubrikerna och den minskande pressen gör att vi kan slå helt i underläge.

Det är bara kolla dom senaste två åren när vi varit "favoriter" och se vad som uträttats då.
Klart det är bra att slå ur underläge. Men såklart man hellre har en bra trupp än en dålig. Oavsett om vi är favoriter eller inte så är ju ändå KRAVEN lika hög från sponsorer, ledning, fansen och så vidare. Det kommer ju aldrig vara okej att DIF inte tar sig till kvalserien.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Fan vad jag mår dåligt när jag tittar på vår trupp. Det finns ett gäng andra lag som på förhand känns betydligt mer intressant. Västerås har fyra transatlantvärvningar längst fram och Jonas Fransson i mål till exempel...
Ja, vi behöver två bra sista forwards (räknar inte in Kalus) om vi skall kunna konkurrera på allvar om en top3 placering. Tyvärr lär vi förmodligen knappast ha några pengar att lägga på några vettiga sista forwardsposter så den kommande säsongen blir med rätt hög sannolikhet en mellansäsong, där vi får slåss om en top 7 placering och hoppas på mirakel...

Det går bra nu.
Det är bara att ställa in sig på det sistnämnda du säger. Själv så är jag inte så deppad över det. Hellre att vi bygger för framtiden och får en vettig chans att gå upp om någon säsong - än att vara med halvnära och främst satsa rublerna på utländska spelare. De säsonger dessa spelarna slår fel kan bli ödesdigra. Bättre att satsa på att utveckla egen spets.

Men ja absolut, vi behöver mer spets. Vi har tillräckligt med potentiella framtidsspelare. Att bli ett kontinuerligt playofflag är viktigt - det är även en start.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Personligen gillar jag att vi inte kommer vara en av favoriterna i år.

Självfallet, och jag håller med dig om det. Men hur mycket underdogs vi än tänkbart kommer bli (vilket till att börja med inte riktigt kommer hända; DIF i Hockeyallsvenskan kommer aldrig vara underdogs. Däremot en klart mindre favoritstämpel) så är jag skeptisk till att laget som det ser ut nu räcker till.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:

Det går bra nu.
Det är bara att ställa in sig på det sistnämnda du säger. Själv så är jag inte så deppad över det. Hellre att vi bygger för framtiden och får en vettig chans att gå upp om någon säsong - än att vara med halvnära och främst satsa rublerna på utländska spelare. De säsonger dessa spelarna slår fel kan bli ödesdigra. Bättre att satsa på att utveckla egen spets.

Men ja absolut, vi behöver mer spets. Vi har tillräckligt med potentiella framtidsspelare. Att bli ett kontinuerligt playofflag är viktigt - det är även en start.
Ja, jag tycker också just det tänket känns OK men sen är man ju skeptisk till att vi kommer få behålla våra unga spelare som det förhoppningsvis går bra för. Vet inte hur pass vattentäta kontrakt utan klausuler för ES osv man kan tänkas skriva, men låt oss säga så här: jag litar inte ett endaste dugg på att Challe har lyckats på den punkten.
mb81

Inlägg av mb81 »

Alltså vi har väl högst spelarbudget i hela serien nu när örebro och leksand gått upp trots att vi fått dra ner som fan inför denna säsong! Mao räknar jag med att vår trupp ska vara bra mycket bättre än vik och bofors tex! Räknar med att det kommer in en center som SKA göra 40+ poäng!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Alltså vi har väl högst spelarbudget i hela serien nu när örebro och leksand gått upp trots att vi fått dra ner som fan inför denna säsong! Mao räknar jag med att vår trupp ska vara bra mycket bättre än vik och bofors tex! Räknar med att det kommer in en center som SKA göra 40+ poäng!
Vet inte hur många gånger vi skall behöva dra det här, men automatiska förlängningar på spelarkontrakt som Timmy P, Lidström, Johner och förmodligen också Hank kostar oss betydligt mer än den nivån spelarna håller - vilket gör att en rätt stor del av spelarbudgeten försvann på studs.

Vi hade en helt annan budget förra säsongen där man inte riktigt anpassade kostymen efter den rådande serien utan hoppades på en direktåterkomst till ES, vilket gör att kontrakten på ovannämnda spelare förmodligen är betydligt dyrare än vad de hade varit i andra HA-klubbar...

Tror helt enkelt att pengakistan är nästintill helt tom nu, därför var man tvingad att släppa Bäcklin för att åtminstone kunna planera för något slags nyförvärv framöver. :|
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Kan folk sluta säga och kalla det för "inavelspolicy". Är sånt kappvändande trams att hålla på surra om det nu när man hyllade och var stolt över att alla stockholmare i laget våren 2010.

Kan inte folk förstå att det är spelarnas och ledarnas personlighet och kunnande som är avgörande för hur det går, inte vilken moderklubb du har. Alltså kan man välja mellan två likvärdiga spelare (mentalt och fysiskt) så finns det ingen anledningen att inte välja stockholmaren.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Men ofta väljs ju stockholmaren före mer kompetenta spelare, upplever jag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Min kritik beträffande inavel har mest med tränare och styrelse att göra även om den också till viss del gäller spelare.

I övrigt har Daniel antagligen helt rätt i sitt inlägg ovan. De spelare som hade möjlighet att på egen hand förlänga sina kontrakt har med mycket stor sannolikhet på tok för bra betalt sett till prestation
Rix

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Min kritik beträffande inavel har mest med tränare och styrelse att göra även om den också till viss del gäller spelare.

I övrigt har Daniel antagligen helt rätt i sitt inlägg ovan. De spelare som hade möjlighet att på egen hand förlänga sina kontrakt har med mycket stor sannolikhet på tok för bra betalt sett till prestation
Angående spelarna är ni inne på rätt spår. Vi har 3-4 spelare som antagligen lyfter alldeles för hög lön sett till prestation. Jag tror att vi kommer få nöja oss med två på pappret "sämre" spelare än vad vi vill, jag skulle gärna ta in en första center som låg runt 40-50 poäng och en bra forward till. Men vi lär få in en center som kanske ligger runt 30-40 poäng Max och en hyfsad forward på AS nivå.
Göran

Inlägg av Göran »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:Alltså vi har väl högst spelarbudget i hela serien nu när örebro och leksand gått upp trots att vi fått dra ner som fan inför denna säsong! Mao räknar jag med att vår trupp ska vara bra mycket bättre än vik och bofors tex! Räknar med att det kommer in en center som SKA göra 40+ poäng!
Vet inte hur många gånger vi skall behöva dra det här, men automatiska förlängningar på spelarkontrakt som Timmy P, Lidström, Johner och förmodligen också Hank kostar oss betydligt mer än den nivån spelarna håller - vilket gör att en rätt stor del av spelarbudgeten försvann på studs.

Vi hade en helt annan budget förra säsongen där man inte riktigt anpassade kostymen efter den rådande serien utan hoppades på en direktåterkomst till ES, vilket gör att kontrakten på ovannämnda spelare förmodligen är betydligt dyrare än vad de hade varit i andra HA-klubbar...

Tror helt enkelt att pengakistan är nästintill helt tom nu, därför var man tvingad att släppa Bäcklin för att åtminstone kunna planera för något slags nyförvärv framöver. :|
Daniel :
Vad tror du att Zabel kostar då ? Tycker du att han uppfyllde alla kraven som vi har på en tränare för att hålla till på övre delen i serien ?
Det finns mycket man kan fundera över i DIF , men inte hänger ekonomin bara på dessa killars kontrakt . Dessutom är det inte så att dom själva kan bestämma om dom vill stanna , utan det är den diskusion mellan sportchefen och spelaren där man kommer fram till den bästa lösningen . Dom spelare som du nämner kan ju ha gått ner i lön ? Det har vi ingen aning om ? Dom ekonomiska följderna som nu har kommit i fatt oss har varit med under ett antal år .
Nu tycker jag att vi ser framåt och jag hoppas att dessa spelare som har kontrakt i år visar oss att vi har fel i våran bedömning om deras kvaliteér .
Låst