Djurgårdshjälpen
Re: Djurgårdshjälpen
Tänker inte ge mig in i diskussionen om vilka spelartyper som är mest behövda i DIF, där har ni forumrävar mig by the balls..
Däremot har jag koll på vad som lockar pengar. Vad som får en söndagssupporter att slänga in några hundralappar, och vad som får samme söndagssupporter att köpa biljett. Ur ett marknadsföringsperspektiv är Kalus det i särklass bästa valet, alla kategorier. ALLA som såg Kalus i Djurgårdströjan förra säsongen minns honom och hur han slängde sig i plexiglaset mot klacken som en galning när han gjorde mål. Alla minns hur han käkade upp motståndarna och kickade igång både publik och lag i matchens första byte.
Personligen tror jag att han betyder mycket för laget, och jag tycker han är en ruskigt kompetent hockeyspelare, men det är framförallt hans publikfrieri som gör honom till ett perfekt val till fansens spelare. Om det är någon, utöver typ Ölvestad och Otto, som kan locka in pengar till kassan så är det Kalus. Det är också Kalus som kommer locka dessa bidragande fans till att köpa lösbiljetter i höst.
Hatten av Djurgårdshjälpen, riktigt bra jobbat. Jag skickar några hundralappar från studentkassan i Shanghai.
Däremot har jag koll på vad som lockar pengar. Vad som får en söndagssupporter att slänga in några hundralappar, och vad som får samme söndagssupporter att köpa biljett. Ur ett marknadsföringsperspektiv är Kalus det i särklass bästa valet, alla kategorier. ALLA som såg Kalus i Djurgårdströjan förra säsongen minns honom och hur han slängde sig i plexiglaset mot klacken som en galning när han gjorde mål. Alla minns hur han käkade upp motståndarna och kickade igång både publik och lag i matchens första byte.
Personligen tror jag att han betyder mycket för laget, och jag tycker han är en ruskigt kompetent hockeyspelare, men det är framförallt hans publikfrieri som gör honom till ett perfekt val till fansens spelare. Om det är någon, utöver typ Ölvestad och Otto, som kan locka in pengar till kassan så är det Kalus. Det är också Kalus som kommer locka dessa bidragande fans till att köpa lösbiljetter i höst.
Hatten av Djurgårdshjälpen, riktigt bra jobbat. Jag skickar några hundralappar från studentkassan i Shanghai.
Du är med oss överallt, Stefan.
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
dutti skrev:Tänker inte ge mig in i diskussionen om vilka spelartyper som är mest behövda i DIF, där har ni forumrävar mig by the balls..
Tack dutti! Både för bidraget och analysen!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Jag är helt inne på din linje, det har klagas hit o dit om hur menlösa vi varit i dueller man mot man.sensei skrev:Läser ni människor någonsin på innan ni postar?Morwin skrev:Fattar inte varför ni vill ha in Kalus? Visst han eldar på fansen etc, men han är verkligen inte den spelaren vi behöver. Vi ska ha folk som kan producera, ingen buffel
Spelaren i fråga gör ju lika många poäng som Sörensen, men bidrar med en jävla massa mer dessutom.
Fundera på hur stor del av matcherna som anses förloras för att det ena laget var svagare i närkamper och 1-mot-1-lägen? Ska vi dra till med 99.5%? En fråga till dig, om vi är överens om att siffran är hög, kan det då anses rimligt att vi satsar på spelare som faktiskt kan vinna närkamper?
Det är en gåta för mig att man inte kan uppskatta riviga spelare som kan spela fysiskt, då har man antingen en tung bakgrund i damhockey eller innebandy, eller så har man aldrig någonsin sett en NHL-match.
Här har vi en krigare som garanterat kommer att se till att väcka både lag o publik, med sin typ av spel.
Personligen så älskade jag det gamla gardet, då gjorde det jävligt ont att möta Djurgården.
I mina ögon har aldrig Djurgården varit något dutt lag, vi har oftast sätt till att motståndaren har haft jävligt ont efter varje närkamp.
Det är efter detta arv som vi har blivit det mest hatade laget i stugorna, det var därför som alla älskade att spöa oss, inte för att vi snirklade förbi dem i mitt zon.
Nej in med en jävla massa järnkaminer o fyll på med några fin lirare.
Vi måste ta tillbaka respekten på plan, därför anser jag att Kalus är en mycket bra lösning.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Man behöver inte säga så mycket mer om Kalus eventuellt till DIF nu, mer än att det är exakt samma sak som när Tjärnqvist signades som den sista forwarden 11/12. Hade gjort 17 mål säsongen innan och var helt okej. Men fy helvete vad fel spelartyp att ta in.
Nu är ju inte spiken i kistan dock. Kalus är inte här och framför allt ska en spelare till in efter honom. Blir den spelaren en kanoncenter som gör över 50 poäng, så.. visst. Då blir det enklare att leva med Kalus.
Nu är ju inte spiken i kistan dock. Kalus är inte här och framför allt ska en spelare till in efter honom. Blir den spelaren en kanoncenter som gör över 50 poäng, så.. visst. Då blir det enklare att leva med Kalus.
Expert.
Äsch, tror att kalus ändå kommer att bidra. Vi behöver lite järnkaminer i laget nu när hank har blivit from som ett lamm.SirDIFalot skrev:Man behöver inte säga så mycket mer om Kalus eventuellt till DIF nu, mer än att det är exakt samma sak som när Tjärnqvist signades som den sista forwarden 11/12. Hade gjort 17 mål säsongen innan och var helt okej. Men fy helvete vad fel spelartyp att ta in.
Är det så jävla lätt att bli en järnkamin nu för tiden?Örebroarn skrev:Äsch, tror att kalus ändå kommer att bidra. Vi behöver lite järnkaminer i laget nu när hank har blivit from som ett lamm.SirDIFalot skrev:Man behöver inte säga så mycket mer om Kalus eventuellt till DIF nu, mer än att det är exakt samma sak som när Tjärnqvist signades som den sista forwarden 11/12. Hade gjort 17 mål säsongen innan och var helt okej. Men fy helvete vad fel spelartyp att ta in.
Kalus har inte imponerat på mig, det är enkelt att åka omkring och spela "alibi" tufft i en grundserie för att sedan försvinna helt när det gäller som mest..
Ölvestad är inte alls den typen och han är en ÄKTA JÄRNKAMIN!
- SirDIFalot
Ölvestad är en mycket bättre hockeyspelare än Kalus. Men vill Ölvestad lägga av skulle jag väl på förhand känna att Kalus vore en OK ersättare som powerforward. Men skulle aldrig ta Kalus före Ölvestad. Och det har inte något att göra med att Jimmie är Jimmie. Det handlar bara om att Jimmie är en mycket bättre hockeyspelare.Caveman skrev:Är det så jävla lätt att bli en järnkamin nu för tiden?Örebroarn skrev:Äsch, tror att kalus ändå kommer att bidra. Vi behöver lite järnkaminer i laget nu när hank har blivit from som ett lamm.SirDIFalot skrev:Man behöver inte säga så mycket mer om Kalus eventuellt till DIF nu, mer än att det är exakt samma sak som när Tjärnqvist signades som den sista forwarden 11/12. Hade gjort 17 mål säsongen innan och var helt okej. Men fy helvete vad fel spelartyp att ta in.
Kalus har inte imponerat på mig, det är enkelt att åka omkring och spela "alibi" tufft i en grundserie för att sedan försvinna helt när det gäller som mest..
Expert.
Kalus är inte en järnkamin. Ännu. Ifall han är med i den trupp som tar oss upp till finrummet och senare fortsätter spela för oss, så kan han kanske bli i framtiden. Han har den mentalitet som krävs för att bli en järnkamin. En Mini-Jimmie, typ.
SirDIFalot skrev:Ölvestad är en mycket bättre hockeyspelare än Kalus. Men vill Ölvestad lägga av skulle jag väl på förhand känna att Kalus vore en OK ersättare som powerforward. Men skulle aldrig ta Kalus före Ölvestad. Och det har inte något att göra med att Jimmie är Jimmie. Det handlar bara om att Jimmie är en mycket bättre hockeyspelare.Caveman skrev:Är det så jävla lätt att bli en järnkamin nu för tiden?Örebroarn skrev:Äsch, tror att kalus ändå kommer att bidra. Vi behöver lite järnkaminer i laget nu när hank har blivit from som ett lamm.SirDIFalot skrev:Man behöver inte säga så mycket mer om Kalus eventuellt till DIF nu, mer än att det är exakt samma sak som när Tjärnqvist signades som den sista forwarden 11/12. Hade gjort 17 mål säsongen innan och var helt okej. Men fy helvete vad fel spelartyp att ta in.
Jag håller med, vill/kan inte Ölvestad motivera sig för ytterligare en säsong i Allsvenskan så finns det ingenting att säga om det.
Men inte lägger jag pengar för att kalus ska hit, jag blev inte så imponerad av hans hoppande i plexit, sedan så skulle jag ALDRIG kalla honom för en järnkamin.
Djurgårdshjälpen
Äh, vafan, in med Kalus, Ölvestad och Eriksson nu så man får frid i själen.
- SirDIFalot
Har insamligen fått sig en boost efter att det blev officiellt att det handlar om Kalus?
Expert.
Och helt seriöst hur mycket imponerar Ölvestad?
Ölvestad är en bra checking-spelare, men mer än så är det inte.
För att "definieras" som "powerforward" måste man helt enkelt bidra med mycket mer offensivt enligt mig. ( Dessutom tenderade Ölvestad att matchas "i bra omgivning" vilket borde underlättat poängplockande än mer. -1 i plusminusstatistiken är inte heller det imponerande. )
Ölvestad gjorde för övrigt hela 4 poäng mer än Kalus och spelade då 25 matcher mer under säsongen.
Högs personligen menar jag att Ölvestad och Kalus håller ungefär samma klass och gör ungefär samma nytta på isen.
Ingen av spelarna är oersättlig då det finns gott om just denna typ av spelare.
Laget DIF kommer antagligen förlora mycket mer spelmässigt på tappen av Otto och Fimpen då dessa var pålitliga centrar som dessutom kunde teka. Otto håvade dessutom in en hel del poäng kanske skall tilläggas.
Så snälla bedöm Ölvestad efter vad han faktiskt presterade förra säsongen, inget annat.
För att "definieras" som "powerforward" måste man helt enkelt bidra med mycket mer offensivt enligt mig. ( Dessutom tenderade Ölvestad att matchas "i bra omgivning" vilket borde underlättat poängplockande än mer. -1 i plusminusstatistiken är inte heller det imponerande. )
Ölvestad gjorde för övrigt hela 4 poäng mer än Kalus och spelade då 25 matcher mer under säsongen.
Högs personligen menar jag att Ölvestad och Kalus håller ungefär samma klass och gör ungefär samma nytta på isen.
Laget DIF kommer antagligen förlora mycket mer spelmässigt på tappen av Otto och Fimpen då dessa var pålitliga centrar som dessutom kunde teka. Otto håvade dessutom in en hel del poäng kanske skall tilläggas.
Så snälla bedöm Ölvestad efter vad han faktiskt presterade förra säsongen, inget annat.
Du får väl kolla på Ölvestads siffror när det gällde som mest, han bidrog med fysiskt spel plus att han gjorde poäng. Även allas favorit Otto har en ful ovana om att prestera som sämst när det är skarpt läge, det är saker som inte kan anklaga Jimmie för då han bara blir bättre och bättre ju mer matcherna betyder. Det är Fakta!Kall-El skrev:Och helt seriöst hur mycket imponerar Ölvestad?
http://www.imdb.com/title/tt2265116
- SirDIFalot
Ölvestad var väl vår näst bästa forward i egen zon. Hans -1 säger väl en hel del. Riktigt bra siffra för att ofta matchas i svåra defensiva situationer utan att ha gjort speciellt mycket poäng framåt.
Expert.
Ölvestad är en bra spelare med bra spelare runt sig. Hans klubbteknik är helt obefintlig vilket gör han till en oerhört begränsad forward när det ska vankas mål. Men att driva upp pucken, att "käka puck" i avgörande lägen och ge bra avslutsmöjligheter till sina kedjekamrater är han riktigt bra på.
I förhållande till nämnde Kalus så klarar Kalus av allt ovanstående plus göra mål och poäng. Kalus saknar dock farten men inte mycket mer.
I förhållande till nämnde Kalus så klarar Kalus av allt ovanstående plus göra mål och poäng. Kalus saknar dock farten men inte mycket mer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...