Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Tre spelare är 30 år eller över i dagens trupp. Vi behöver mer rutin, så där hade Jocke Eriksson varit en perfekt värvning. Jag hoppas Challe löser honom.
Så nu klagas det på att vi har för FÅ 30+are. Förra säsongen hade vi för många. Hur många vill ni ha, exakt?
Jag skulle gärna ha en taggad Jimmie, självklart. Men det känns som att klagandet aldrig tar slut.
Jag skulle gärna ha en taggad Jimmie, självklart. Men det känns som att klagandet aldrig tar slut.
Fimpen, Ottosson, Bremberg och Ölvestad har försvunnit. Klart deras rutin måste ersättas i alla fall till viss del.Axel_K skrev:Så nu klagas det på att vi har för FÅ 30+are. Förra säsongen hade vi för många. Hur många vill ni ha, exakt?
Bäcklin bort ? Om nu så är fallet tycker jag att man skall snacka med Otto om en bås tjänst så man får mer och viktig rutin och en kille som har en behaglig och förstående relation till spelarna. Vi behöver mycket rutin i båset nu när dom gamla har gett upp för truppen ser lite tunn ut faktiskt .
Jo men vad jag menar är att den där rutinen inte var så bra förra säsongen, "gamlingarna" behövde ersättas med 25åringar typ.
-
Ungefär lika kul som att följa DIF nuförtiden. Helt orealistiskt nyförvärv hade det dock inte varit.elskaDIF skrev:Du var den 11311:e på den bollen, men var kul förut iaf.Metal Machine skrev:Men fattar ni inte? SPETS!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=35992
Vare nån som käka frukost med Challe eller?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hoppas verkligen att vi kan ta in Kalus! Vi behöver en som kan tagga igång publiken och laget lite, särskilt då Ölvestad nu antagligen lägger grillorna på hyllan. Kalus är ju ingen slö, tung brunkare som Hank eller Ahlén, utan en annan typ av fysisk spelare som bidrar till energi som sagt. Dessutom om vi nu inte har så hög budget för att ta in två riktigt tunga namn.
Sen vore det awesome om Otto, Ölvestad eller Fimpen (de två sista kanske är orimliga), kunde gå in som ass.
Sen vore det awesome om Otto, Ölvestad eller Fimpen (de två sista kanske är orimliga), kunde gå in som ass.

För att lägga mig i spekulerandet.
Jag hade nog hellre haft Ölve än Otto som ass. tränare, det för att jag vill ha någon "rivigare" i båset. Men vad vet jag.
Hellre Kalus än Calle G iaf så det kommer att komma ett bidrag från mig också.
Nu anser jag dock att det inte spelar så stor roll vilken spelare vi skramlar för, om Challe vill ha spelaren hade han kanske löst det ändå, nu kan det dock göras med pengar som går utanför budgeten. Det är bra för vår kära förening.
Jag hade nog hellre haft Ölve än Otto som ass. tränare, det för att jag vill ha någon "rivigare" i båset. Men vad vet jag.
Nu anser jag dock att det inte spelar så stor roll vilken spelare vi skramlar för, om Challe vill ha spelaren hade han kanske löst det ändå, nu kan det dock göras med pengar som går utanför budgeten. Det är bra för vår kära förening.
Som du säger. Om alternativet utan hjälp är Calle G och med hjälp Kalus så föredrar jag Kalus alla dagar i veckan.crike skrev:För att lägga mig i spekulerandet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
För att ta kål på en annan sak som dyker upp i silly då och då:
"@JimmyStalnacke: Fan, Donatis "nobbade" Sverige i år igen."
"@JimmyStalnacke: Fan, Donatis "nobbade" Sverige i år igen."
2014-04-07, vad hände?
Tyvärr Rocky3000
05/31/2013 Justin Donati (F) Vålerenga -> HC Innsbruck
05/31/2013 Tyler Donati (F) Vålerenga -> HC Innsbruck
05/31/2013 Justin Donati (F) Vålerenga -> HC Innsbruck
05/31/2013 Tyler Donati (F) Vålerenga -> HC Innsbruck
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
De tre spelarena är alla fysiskasensei skrev:
Jaha, vad sjukt. Jag ser inte riktigt samma likheter. Ahlén vill jag ha i en formation som spelar 0-0 mot motståndets bästa formation. Hank har inte i speeden eller passningsspelet som Kalus har.
Kalus skall däremot spela i våra ledande formationer och vinna puckar i offensiv zon, samtidigt som han kan tända laget med en tung propp då och då och skapa ytor och tveksamhet hos motståndaren.
Jag tror du tänker lite för "svenskt". Om man kan dela ut en tackling -- enligt dig -- så är man en viss typ av spelare. Så resoneras det nog bara i sverige, det är snarare ett krav internationellt och de som kommer undan utan att spela fysiskt i nordamerika är väldigt få.
Desvärre tror jag att det blir svårt att signa Kalus ens med extrapengar, det är ju bara att kolla på hans CV så ser man varför. Men det är ju en annan fråga.
Har begränsat spelsinne
Halvknackligt passningsspel
Ingen kan skjuta
Är viktiga rollspelare för laget
Det som skiljer dem åt är skridskoåkningen; Kalus är betydligt bättre på grillorna än de bägge andra, samt att han behärskar ovanstående moment något bättre än Hank & Ahlén.
Vad har det med se "svenskt" att göra? Är ju bara konstaterade av fakta.
Du är som vanligt helt förblindad över att en spelare faktiskt kan tacklas, och tror det är den enda viktiga egenskapen som krävs och förbiser allt annat som är "ganska" viktigt i hockey. But I'm not surprised.

De tre punkter som är fetmarkerade är ju din egna subjektiva bedömning, de kan jag inte bemöta med annat än att konstatera att Kalus trots allt gör mycket poäng, med en fördelning på ca 50/50 mellan poäng och mål.-daniel- skrev:De tre spelarena är alla fysiskasensei skrev:
Jaha, vad sjukt. Jag ser inte riktigt samma likheter. Ahlén vill jag ha i en formation som spelar 0-0 mot motståndets bästa formation. Hank har inte i speeden eller passningsspelet som Kalus har.
Kalus skall däremot spela i våra ledande formationer och vinna puckar i offensiv zon, samtidigt som han kan tända laget med en tung propp då och då och skapa ytor och tveksamhet hos motståndaren.
Jag tror du tänker lite för "svenskt". Om man kan dela ut en tackling -- enligt dig -- så är man en viss typ av spelare. Så resoneras det nog bara i sverige, det är snarare ett krav internationellt och de som kommer undan utan att spela fysiskt i nordamerika är väldigt få.
Desvärre tror jag att det blir svårt att signa Kalus ens med extrapengar, det är ju bara att kolla på hans CV så ser man varför. Men det är ju en annan fråga.
Har begränsat spelsinne
Halvknackligt passningsspel
Ingen kan skjuta
Är viktiga rollspelare för laget
Det som skiljer dem åt är skridskoåkningen; Kalus är betydligt bättre på grillorna än de bägge andra, samt att han behärskar ovanstående moment något bättre än Hank & Ahlén.
Vad har det med se "svenskt" att göra? Är ju bara konstaterade av fakta.
Du är som vanligt helt förblindad över att en spelare faktiskt kan tacklas, och tror det är den enda viktiga egenskapen som krävs och förbiser allt annat som är "ganska" viktigt i hockey. But I'm not surprised.
Dock har du en tendens att övervärdera spelare som elegant vickar på röven i en "spelfördelande roll" i PP. Ledsen, men jag blir inte lika imponerad av en spelare som helt oattackerad håller i pucken lite snyggt i pp.
En annan punkt som du ofta tar upp är "kreativitet". Även det är ytterst diffust och jag har heller aldrig hört en spelare säga att man har förlorat en match för man inte var tillräckligt kreativ.
Nej, det är de gamla hederliga sakerna som gör ett lag vinnande när det hettar till. Se NHL-slutspelet nu och låt dig inspireras (av spelartyper, säger jag i preventivt syfte så vi slipper "ähh jämför inte x med y").
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Aik ska presentera sin nya tränare kl 13 idag, så då får vi veta om det stämmer med Bäcklin eller inte....
2014-04-07, vad hände?