Tackar och bockar till dig och alla som bidragit, har trillat in en del och då har vi endast gått ut via Twitter och här på forumet än så länge, tror inte Reinfeldt och HM Persson tittar in här allt för ofta.Lucky Luke skrev:En femhundring till Djurgårdshjälpen. Jag tror att Kalus blir kalas!![]()
En still undran bara - var fan är HM Persson och Reinfeldt med sina stora Djurgårdshjärtan nu?!
Djurgårdshjälpen
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lucky Luke
Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Ok visste jag inte. Skönt att höra.Nyberabb skrev:Stefan Persson är en av dom största medlemmar i dna, som bla finansierat flera större köp i fotbollenLucky Luke skrev:En femhundring till Djurgårdshjälpen. Jag tror att Kalus blir kalas!![]()
En still undran bara - var fan är HM Persson och Reinfeldt med sina stora Djurgårdshjärtan nu?!
Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2

Re: Djurgårdshjälpen
Fattar inte varför ni vill ha in Kalus? Visst han eldar på fansen etc, men han är verkligen inte den spelaren vi behöver. Vi ska ha folk som kan producera, ingen buffel 

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Antar att det är en kostnadsfråga också. En buffel är billigare än en sniper och för att målet ska vara realistiskt kanske man väljer att "nöja" sig med Kalus. De flesta gillade ju vad de såg av honom förra säsongen vilket också gör det lättare att få in bidrag då alla vet vad man får för pengarna.Morwin skrev:Fattar inte varför ni vill ha in Kalus? Visst han eldar på fansen etc, men han är verkligen inte den spelaren vi behöver. Vi ska ha folk som kan producera, ingen buffel
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Läser ni människor någonsin på innan ni postar?Morwin skrev:Fattar inte varför ni vill ha in Kalus? Visst han eldar på fansen etc, men han är verkligen inte den spelaren vi behöver. Vi ska ha folk som kan producera, ingen buffel
Spelaren i fråga gör ju lika många poäng som Sörensen, men bidrar med en jävla massa mer dessutom.
Fundera på hur stor del av matcherna som anses förloras för att det ena laget var svagare i närkamper och 1-mot-1-lägen? Ska vi dra till med 99.5%? En fråga till dig, om vi är överens om att siffran är hög, kan det då anses rimligt att vi satsar på spelare som faktiskt kan vinna närkamper?
Det är en gåta för mig att man inte kan uppskatta riviga spelare som kan spela fysiskt, då har man antingen en tung bakgrund i damhockey eller innebandy, eller så har man aldrig någonsin sett en NHL-match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Säsongskort: Ja
Om man inte fattar att Kalus verkligen är viktig för DIF bör man nog funderar på om man kan nått om hockey. Kommer lätt bidra till detta!
Djurgårdens IF
- BaronVonDif
Same old.. Samlar vi in till "Mr X" så vill man inte bidra för man inte vet vem man får, samlar man in till Kalus är det fel speltyp,samlar man till Saviano är han för dyr och samlar man till Jocke är han för gammal.Suck.Morwin skrev:Fattar inte varför ni vill ha in Kalus? Visst han eldar på fansen etc, men han är verkligen inte den spelaren vi behöver. Vi ska ha folk som kan producera, ingen buffel
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- diftobbe89
Kalus är given för helvete, tack för att det blev just den spelaren.
Kommer bidra med mycket fysiskt spel samt poäng, vad är problemet?
Kommer bidra med mycket fysiskt spel samt poäng, vad är problemet?
Spela fult
- -daniel-
Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Men jag förstår också att vi kanske inte har så mycket att välja på i nuläget, så från den synvinkeln är väl en insamling för att signa just honom helt OK.
Men jag förstår också att vi kanske inte har så mycket att välja på i nuläget, så från den synvinkeln är väl en insamling för att signa just honom helt OK.
Jamen vi har ju värvat 18 spelare med tveksam poängproduktion som även är tveksamma fysiskt, ska vi då lägga all "poängskuld" på en spelare som vi behöver av en massa andra anledningar?-daniel- skrev:Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Sen undrar jag hur stor produktion du tänker dig på din drömvärvning, pratar vi Crosbysiffror nu? Ca 30 poäng är ändå rejält godkänt för en snabb, orädd och fysisk forward i min värld.
- -daniel-
Vi har redan flera av Kalus spelartyp i laget, varför utöka med en till? Konstigt resonemang. Two wrongs don't make a right.sensei skrev:Jamen vi har ju värvat 18 spelare med tveksam poängproduktion som även är tveksamma fysiskt, ska vi då lägga all "poängskuld" på en spelare som vi behöver av en massa andra anledningar?-daniel- skrev:Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Sen undrar jag hur stor produktion du tänker dig på din drömvärvning, pratar vi Crosbysiffror nu? Ca 30 poäng är ändå rejält godkänt för en snabb, orädd och fysisk forward i min värld.
Jag vill framförallt ha en kreativ spelare till laget, det är löjligt tunnsått på den posten som det är nu. Du vet sådana spelare som kan hålla i puck, hitta spelvägar, fördela spelet. Det är nog viktigare än själva poängskörden.
Ehh? Vi har ju ingen av Kalus spelartyp i laget. Det är därför vi är så hopplöst chanslösa som det ser ut nu. Faktum är att jag aldrig någonsin har sett ett så vekt och chanslöst lag på pappret som inför denna säsong.-daniel- skrev:Vi har redan flera av Kalus spelartyp i laget, varför utöka med en till? Konstigt resonemang. Two wrongs don't make a right.sensei skrev:Jamen vi har ju värvat 18 spelare med tveksam poängproduktion som även är tveksamma fysiskt, ska vi då lägga all "poängskuld" på en spelare som vi behöver av en massa andra anledningar?-daniel- skrev:Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Jag vill framförallt ha en kreativ spelare till laget, det är löjligt tunnsått på den posten som det är nu. Du vet sådana spelare som kan hålla i puck, hitta spelvägar, fördela spelet. Det är nog viktigare än själva poängskörden.
Jag säger blankt nej till petande Linkan-typer nu, då ser jag hellre riviga forwards som Kalus och spelskickliga backar isåfall, som Sam, som kanske kan ta "Erik Karlsson-rollen" och spela offensivt och transportera puckar till offensiv zon med heta forwards på mål. Kalus är som klippt för detta. Orädd, oöm och målfarlig.
- -daniel-
Vi har Hank, vi har Ahlén som är PRECIS samma spelartyp. Du måste ha glömt dessa. Kalus är något bättre på alla punkter än bägge dessa, dock. Det räcker att ha två stycken brunkare som inte tillför något mer än energi i laget.sensei skrev:Ehh? Vi har ju ingen av Kalus spelartyp i laget. Det är därför vi är så hopplöst chanslösa som det ser ut nu. Faktum är att jag aldrig någonsin har sett ett så vekt och chanslöst lag på pappret som inför denna säsong.-daniel- skrev:sensei skrev:Jamen vi har ju värvat 18 spelare med tveksam poängproduktion som även är tveksamma fysiskt, ska vi då lägga all "poängskuld" på en spelare som vi behöver av en massa andra anledningar?-daniel- skrev:Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Vi har redan flera av Kalus spelartyp i laget, varför utöka med en till? Konstigt resonemang. Two wrongs don't make a right.
Jag säger blankt nej till petande Linkan-typer nu, då ser jag hellre riviga forwards som Kalus och spelskickliga backar isåfall, som Sam, som kanske kan ta "Erik Karlsson-rollen" och spela offensivt och transportera puckar till offensiv zon med heta forwards på mål. Kalus är som klippt för detta. Orädd, oöm och målfarlig.
"Petande Linkan-typer" vill jag inte heller ha, jag vill ha spelskickliga forwards som kan fördela spelet. Vi tappar vår i särklass bästa speluppläggare (Ottosson) och på toppen av det Wennberg och har inte ersatt någon av dessa, och kommer förmodligen ej heller att göra för att pengarna inte finns.
Jaha, vad sjukt. Jag ser inte riktigt samma likheter. Ahlén vill jag ha i en formation som spelar 0-0 mot motståndets bästa formation. Hank har inte i speeden eller passningsspelet som Kalus har.-daniel- skrev:Vi har Hank, vi har Ahlén som är PRECIS samma spelartyp. Du måste ha glömt dessa. Kalus är något bättre på alla punkter än bägge dessa, dock. Det räcker att ha två stycken brunkare som inte tillför något mer än energi i laget.sensei skrev:Ehh? Vi har ju ingen av Kalus spelartyp i laget. Det är därför vi är så hopplöst chanslösa som det ser ut nu. Faktum är att jag aldrig någonsin har sett ett så vekt och chanslöst lag på pappret som inför denna säsong.-daniel- skrev:sensei skrev:Jamen vi har ju värvat 18 spelare med tveksam poängproduktion som även är tveksamma fysiskt, ska vi då lägga all "poängskuld" på en spelare som vi behöver av en massa andra anledningar?-daniel- skrev:Jag hade gärna sett Kalus i laget om vi inte var i skriande behov av spelare som faktiskt kan göra skillnad poängmässigt i matcherna. Dessutom så blir jag personligen rätt irriterad på spelare som ger allt inför "fanatiska" hemmafans, men är fullständigt blek på bortaplan. Blir rätt löjligt.
Vi har redan flera av Kalus spelartyp i laget, varför utöka med en till? Konstigt resonemang. Two wrongs don't make a right.
"Petande Linkan-typer" vill jag inte heller ha, jag vill ha spelskickliga forwards som kan fördela spelet. Vi tappar vår i särklass bästa speluppläggare (Ottosson) och på toppen av det Wennberg och har inte ersatt någon av dessa, och kommer förmodligen ej heller att göra för att pengarna inte finns.
Kalus skall däremot spela i våra ledande formationer och vinna puckar i offensiv zon, samtidigt som han kan tända laget med en tung propp då och då och skapa ytor och tveksamhet hos motståndaren.
Jag tror du tänker lite för "svenskt". Om man kan dela ut en tackling -- enligt dig -- så är man en viss typ av spelare. Så resoneras det nog bara i sverige, det är snarare ett krav internationellt och de som kommer undan utan att spela fysiskt i nordamerika är väldigt få.
Desvärre tror jag att det blir svårt att signa Kalus ens med extrapengar, det är ju bara att kolla på hans CV så ser man varför. Men det är ju en annan fråga.
- -daniel-
Vi skall inte hijacka den här tråden mer utan fortsätter diskussionen i Sillytråden (vilket förvisso också är fel men då slipper vi förstöra Djurgårdshjälpens tråd).sensei skrev:
Jaha, vad sjukt. Jag ser inte riktigt samma likheter. Ahlén vill jag ha i en formation som spelar 0-0 mot motståndets bästa formation. Hank har inte i speeden eller passningsspelet som Kalus har.
Kalus skall däremot spela i våra ledande formationer och vinna puckar i offensiv zon, samtidigt som han kan tända laget med en tung propp då och då och skapa ytor och tveksamhet hos motståndaren.
Jag tror du tänker lite för "svenskt". Om man kan dela ut en tackling -- enligt dig -- så är man en viss typ av spelare. Så resoneras det nog bara i sverige, det är snarare ett krav internationellt och de som kommer undan utan att spela fysiskt i nordamerika är väldigt få.
Desvärre tror jag att det blir svårt att signa Kalus ens med extrapengar, det är ju bara att kolla på hans CV så ser man varför. Men det är ju en annan fråga.