Jag är en av de anonyma bidragsgivarna till Djurgårdshjälpen. Jag har fram till nu petat in 1900 spänn. Jag har i gengäld fått jäkligt snygga fotografier
När jag väljer att skicka in pengar på kontot låter jag också Djurgårdshjälpen förvalta de pengarna på bästa sätt tillsammans med DIF Hockey. Om man tror att man blir lurad,inte får "rätt" spelare eller har andra funderingar ja då ska man kanske inte vara med på just den biten(och märk väl att jag inte säger att man inte får ställa frågor eller tycka om saker och ting). Då kan man köpa säsongsplåt,handla i DIF-shopen och framförallt bli medlem. Hysta in cash och bli ständig medlem om du kan avvara de pengarna just nu eller varför inte ge bort medlemskap i present.
Jag väljer att inte köpa säsongsplåt utan kommer att köpa lösa biljetter även nästa säsong. Min tanke är att då ger jag mer pengar under säsongen än om jag hade köpt säsongskort nu.
Så tänker jag och så kommer jag att göra. Alla bidrar på något sätt oavsett om man kan skänka pengar eller inte. Att komma med bra ideér kostar inget men kan generera massor av pengar Vill hylla initiativen som frodas runt omkring nu och till Djurgårdshjälpen: Ni gör ett otroligt bra jobb!
Jag köpte Tre Kronor-tröjan med alla-utom-Sedin-autografer för tre och fem ovetande om vart pengarna skulle ta vägen, men Kalus är ett riktigt bra val!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kalus känns som ett bra val faktiskt. Vi kommer precis som alla andra klubbar drabbas av skador och sjukdomar under säsongen och då är det bra med en stor bredd.
minalman skrev:Jag köpte Tre Kronor-tröjan med alla-utom-Sedin-autografer för tre och fem ovetande om vart pengarna skulle ta vägen, men Kalus är ett riktigt bra val!
Tack för det!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
cCat skrev:Ska försöka klargöra lite gällande Kalus.
Vi i Djurgårdshjälpen har föreslagit för Challe och Kalus att vi kan tänka oss göra ett försök att göra Kalus till Fansens spelare 2013/14.
Vi har fått bekräftat från båda parter att ett stort intresse finns.
Vi kommer att fortsätta insamlingen och kampanjen till spelarbudgeten när vi landat Kalus.
Vi har fått en indikation på en viss kostnad som vi kan ha som mål, men vi vill inte sätta förväntningarna för högt hos vare sig oss eller bidragsgivare, så vi håller den summan internt så länge.
Om någon tycker att det är fel spelare, fine.
Om någon vill ha en summa för att kunna diskutera denna så får ni vänta.
Om någon inte vill bidra till Fansens spelare så är det frivilligt.
De som bidrar kommer garanterat att få se en sjukt laddad Kalus och kan sträcka på sig lite extra då de varit med och bidragit!
Jag måste säga att valet av spelare är jävligt intressant.
Ser bilder framför mig hur han förra säsongen slet och krigade.
Lek nu med tanken vad en sådan här spelare kan tänkas göra för laget o fansen, när han vet att det är vi supportrar som har sett till att han får möjligheten att spela för Djurgården.
Han kommer att kliva över lik i varenda match.
Vem vet det kanske kan bli hockeyns svar på Jan Tauer.(en utlänning som älskar Djurgården)
Vi i Djurgårdshjälpen har föreslagit för Challe och Kalus att vi kan tänka oss göra ett försök att göra Kalus till Fansens spelare 2013/14.
Vi kommer att fortsätta insamlingen och kampanjen till spelarbudgeten när vi landat Kalus.
Vi har fått en indikation på en viss kostnad som vi kan ha som mål, men vi vill inte sätta förväntningarna för högt hos vare sig oss eller bidragsgivare, så vi håller den summan internt så länge.
De som bidrar kommer garanterat att få se en sjukt laddad Kalus och kan sträcka på sig lite extra då de varit med och bidragit!
Lek nu med tanken vad en sådan här spelare kan tänkas göra för laget o fansen, när han vet att det är vi supportrar som har sett till att han får möjligheten att spela för Djurgården.
Vem vet det kanske kan bli hockeyns svar på Jan Tauer.(en utlänning som älskar Djurgården)
Hm, nog får man hoppas att Kalus är en bättre hockeyspelare än Tauer på att spela boll...
Hm, nog får man hoppas att Kalus är en bättre hockeyspelare än Tauer på att spela boll...
Absolut men hans hjärta för Djurgården går ju inte att ta miste på. Det jag menar är att kanske just denna krigare vill kriga i klubben tills han inte får längre. Kanske är en spelare som kommer att stanna trots andra förslag, vem vet.