Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Skywalker
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Skywalker »

Ser hellre att man rustar upp Hovet ordentligt än att man river och bygger helt nytt. Varför har man som förslag att det ska vara samma publikkapacitet om man bygger nytt? 11 000 platser eller liknande hade ju funkat.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Skywalker skrev:Ser hellre att man rustar upp Hovet ordentligt än att man river och bygger helt nytt. Varför har man som förslag att det ska vara samma publikkapacitet om man bygger nytt? 11 000 platser eller liknande hade ju funkat.
Fast frågan är om en upprustning räcker, jag tänker på sponsorer och liknande, finns väl knappast något större utrymme för dessa på Hovet idag?´någon som har bättre koll får gärna rätta mig.
Det kanske behövs en rivning för att få plats för allt som idag krävs för att driva en modern hockey förening.
men som sagt förut...måste få till ett bättre avtal om kringförsäljning annars dör vi vilket som.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Andy skrev:
BaronVonDif skrev:Gillar Globen bättre av den enkla anledningen att jag tycker DIF historiskt sett spelar bättre där än på Hovet, DIF har väl inte tagit ett guld på Hovet sedan 1962? (1983 guldet avgjordes i Scandinavium ). Globen må ha förpestats av slips-nissar,Pajas Peter eller tomma klack platser men fan vilka sköna hockey minnen jag har därifrån jämfört med Hovet där jag råkade bevittna Ajk ta guld mot just DIF eller degraderingen i år.
Minns hur underbart vi tyckte det var att flytta in i Globen när den var klar. Lite snyggare, lite finare, lite större helt enkelt. Går inte att jämföra med de primitiva hockeylador övriga lag lirade i.

Det är dags att inse att Hovet inte motsvarar de högt stälda förväntningar det är rimligt att ha på en arena Sveriges finaste lag lirar sina hemmamatcher.

Det är också intressant att notera att de flesta Globetmostståndare verkar tillhöra en generation som inte ens minns flytten till Globen.

Notera dock att jag anser att en flytt till Globet bara kan vara en långsiktig målsättning. Matcher i Globen förutsätter 9000+ på läktarna.
Lite akustikplattor i riggen på Globen så att det inte blir begravningsstämning. Problemet är fortfarande kostnaderna för hyra och intäktshålet som ägarna utgör. Dessutom löser ett nytt hovet inte ett skit när det gäller träningsanläggning. Nedåt går det inte att bygga då det är bilar och skit i vägen och då återstår bara uppåt om man skall få plats med träningsanläggning och extra rink och det komer aldrig att hända.
Visst vore det fint med ett nytt Hovet men jag är rädd att det bara resulterar i än värre ekonomiska bekymmer.
Nu när Bajen återupplivats från hockeyzombie så finns det åtminstone 3 större klubbar som kommer behöva slåss om samma resurser även om det säkert finns positiva synergieffekter också.

Min dröm är fortfarande ett DIF tempel vid Östermalms IP eller borta på ödeslätten vid tennishallen, med alla föreningens aktiviteter i en enda gigantisk anläggning som föreningarna till största delen äger själva.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi är i stort, STORT behov av en fräschare arena. Om det nu är ett upprustat Hovet (vilket jag röstar för) eller en ny arena känns halvt egalt, men något måste hända.

Hovet är ofantligt sunkigt, trots alla fantastiska minnen man har därifrån.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Vi är i stort, STORT behov av en fräschare arena. Om det nu är ett upprustat Hovet (vilket jag röstar för) eller en ny arena känns halvt egalt, men något måste hända.

Exakt

Och ingen arena i östermalm tack, logistisk mardröm för alla familjefäder ute i förorter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Ny arena?

Inlägg av seppuko »

Klart kontrakten kring kringförsäljning ändras. En av de viktigaste sakerna sa dem på senaste mötet, och detta skulle ske i samband med denna uuprustning/nybygge.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Rix

Inlägg av Rix »

En upprustning av Hovet hade varit perfekt. En klassisk arena med många minnen men den behövs fixas till. En helt ny arena hade väl kanske inte varit helt fel det heller men jag ser hellre att man rustar upp hovet än att det byggs en ICA maxi Stockholms arena typ :)
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Träningsmöjligheterna är det minsta problemet.Ett gym är det som behövs,Sensei?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Köpa tuta..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Tycker det låter fantastiskt om de kunde se till att rusta upp Hovet, t ex fixa läktarna så de kommer närmare isen och särskilt utrymmet runt, där försäljningen etc finns, som idag ser riktigt skabbigt ut.

Lägg sedan resten av pengarna på en riktigt bra träningsanläggning och även för att fixa till småarenorna runt om i Storstockhom. Detta vore en riktigt våt dröm :D
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Praetori skrev:
Andy skrev:
BaronVonDif skrev:Gillar Globen bättre av den enkla anledningen att jag tycker DIF historiskt sett spelar bättre där än på Hovet, DIF har väl inte tagit ett guld på Hovet sedan 1962? (1983 guldet avgjordes i Scandinavium ). Globen må ha förpestats av slips-nissar,Pajas Peter eller tomma klack platser men fan vilka sköna hockey minnen jag har därifrån jämfört med Hovet där jag råkade bevittna Ajk ta guld mot just DIF eller degraderingen i år.
Minns hur underbart vi tyckte det var att flytta in i Globen när den var klar. Lite snyggare, lite finare, lite större helt enkelt. Går inte att jämföra med de primitiva hockeylador övriga lag lirade i.

Det är dags att inse att Hovet inte motsvarar de högt stälda förväntningar det är rimligt att ha på en arena Sveriges finaste lag lirar sina hemmamatcher.

Det är också intressant att notera att de flesta Globetmostståndare verkar tillhöra en generation som inte ens minns flytten till Globen.

Notera dock att jag anser att en flytt till Globet bara kan vara en långsiktig målsättning. Matcher i Globen förutsätter 9000+ på läktarna.
Lite akustikplattor i riggen på Globen så att det inte blir begravningsstämning. Problemet är fortfarande kostnaderna för hyra och intäktshålet som ägarna utgör. Dessutom löser ett nytt hovet inte ett skit när det gäller träningsanläggning. Nedåt går det inte att bygga då det är bilar och skit i vägen och då återstår bara uppåt om man skall få plats med träningsanläggning och extra rink och det komer aldrig att hända.
Visst vore det fint med ett nytt Hovet men jag är rädd att det bara resulterar i än värre ekonomiska bekymmer.
Nu när Bajen återupplivats från hockeyzombie så finns det åtminstone 3 större klubbar som kommer behöva slåss om samma resurser även om det säkert finns positiva synergieffekter också.

Min dröm är fortfarande ett DIF tempel vid Östermalms IP eller borta på ödeslätten vid tennishallen, med alla föreningens aktiviteter i en enda gigantisk anläggning som föreningarna till största delen äger själva.
Tumme upp för plats och Kalus !
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Boeman skrev:Träningsmöjligheterna är det minsta problemet.Ett gym är det som behövs,Sensei?
Träningsmöjligheter känns mer som en intern fråga, där har jag inget intelligent att tillägga.

Däremot yttrar jag mig gärna i arenafrågor i egenskap av att vara trogen betalande åskådare 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Vi är i stort, STORT behov av en fräschare arena. Om det nu är ett upprustat Hovet (vilket jag röstar för) eller en ny arena känns halvt egalt, men något måste hända.

Exakt

Och ingen arena i östermalm tack, logistisk mardröm för alla familjefäder ute i förorter.
Jag håller med dig, dock får man inte glömma att det finns väldigt många barnfamiljer norr om stan som skulle få det enklare att ta sig dit (lite beroende vart en arena skulle kunna tänkas ligga naturligtvis).

Men jag tycker också det är betydligt smartare att samla alla våra arenor i Globenområdet.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Inlägg av Philly Flu »

Riv Hovet och bygg nytt. Minnena från Hovet kommer bli odödliga stories för nästa generation. Den nya arenan kommer leda D.I.F. in i framtiden. Ta med representanter från klack och supportar vid designen av arenan. Stolar fram till plexit. Lågt i tak. Bra barer.

Det kan bli riktigt bra.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Philly Flu skrev:Riv Hovet och bygg nytt. Minnena från Hovet kommer bli odödliga stories för nästa generation. Den nya arenan kommer leda D.I.F. in i framtiden. Ta med representanter från klack och supportar vid designen av arenan. Stolar fram till plexit. Lågt i tak. Bra barer.

Det kan bli riktigt bra.
Finns bara en punkt jag vill ha: Lyxsviter.

Ge oss LYXSVITER! Vanliga fans skiter i det men det är den absolut största inkomstkällan i en arena.
Skriv svar