Ny arena?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Ny arena?
Ja det var verkligen på tiden. Snälla ge oss bra förutsättningar att tjäna pengar själva också.
Avskaffa tre mot tre.
Exakt. Jag är grymt skeptisk. Dessutom hjälper detta inte oss ett dugg så länge vi inte kontrollerar intäkterna från kringförsäljningen på arenan. Om folk vill spela i en modern hockeyarena så behöver vi väl bara flytta till globen??android skrev:Nu börjar det raggas röster inför valet igen. Funkade ju sist med öip.
Räddningen är här! SM-guld 2015!
Nä, enda skillnaden detta skulle göra är väl en lite trevligare miljö som resulterar i ännu högre hyra.
Nä, enda skillnaden detta skulle göra är väl en lite trevligare miljö som resulterar i ännu högre hyra.
Ja dels det och sen finns ju fortfarande problemet med att vi har alldeles för dåliga träningsförhållanden gentemot många andra lag runt i landet. Vore bättre om de lägger pengarna på det istället men det tjänar man väl inga pengar på så då är det väl inte intresssant.pulverapa skrev:Exakt. Jag är grymt skeptisk. Dessutom hjälper detta inte oss ett dugg så länge vi inte kontrollerar intäkterna från kringförsäljningen på arenan. Om folk vill spela i en modern hockeyarena så behöver vi väl bara flytta till globen??android skrev:Nu börjar det raggas röster inför valet igen. Funkade ju sist med öip.
Ny arena?
"Rösta på blått,
sen glömmer vi arenan inom kort"
Är inte hovets tak k-märkt? Då får man väl inte riva bygget?
Detta tror jag enbart (som ovan nämnt) är ett sätt att fiska röster. Sen om det visar sig stämma så måste vi spela MINST två år på Globen....
Detta tror jag enbart (som ovan nämnt) är ett sätt att fiska röster. Sen om det visar sig stämma så måste vi spela MINST två år på Globen....
2014-04-07, vad hände?
Bygg ny arena där Söderstadion ligger. Vi slipper flytta ut från hovet under byggnationen och får en träningsarena (hovet) på köpet.
- Mattias_87
En briljant idé.Honken skrev:Bygg ny arena där Söderstadion ligger. Vi slipper flytta ut från hovet under byggnationen och får en träningsarena (hovet) på köpet.
Avskaffa tre mot tre.
Är redan bestämt vad som ska bli söderstadion, dessutom marken redan såld.Honken skrev:Bygg ny arena där Söderstadion ligger. Vi slipper flytta ut från hovet under byggnationen och får en träningsarena (hovet) på köpet.
Sen skulle det vara fullständigt meningslöst att ha en till arena i området.
- SirDIFalot
Så länge DIF eller gnaget inte ens säljer ut Hovet så lär det aldrig vara aktuellt med en ny arena. Speciellt inte med Globen ett stenkast bort. Varför skulle staten gå med på en tredje hockeyarena inom ett par meters radie? Vad ska vi säga? Dom andra är inte tillräckligt coola för oss?
Expert.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låter som en urusel idé. Är ju inte ens värt det då vi måste flytta till Globen och spela där i ett par år. Aldrig i livet. Ge fan i att modernisera allting. Hovet är en grym arena med underbar akustik.
Fan.
Fan.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
ja akustiken är bra...sen då? Hovet måste rustas upp det är bara att inse fakta.Nummer19 skrev:Låter som en urusel idé. Är ju inte ens värt det då vi måste flytta till Globen och spela där i ett par år. Aldrig i livet. Ge fan i att modernisera allting. Hovet är en grym arena med underbar akustik.
Fan.
Bara hoppas vi då kan få till ett ordentligt jäkla kontrakt så vi får ut mer på kringförsäljning
Sexigt med 3000 pers på Globen mot Troja.... Renovera Hovet istället! Finns ingen arena som kan få det trycket som vi får där inne.
- Mattias_87
Hovet i nuvarande skick är våran död. Jag tror vi skulle kunna få en publikökning på 20-30% med en ny/renoverad arena, och lättare att fixa sponsorer. Tänk er att vi går upp i ES samma år som den nya arenan står klar. WOW säger jag, då skulle vi hamna på Frölundas publiksfiffror.Nummer19 skrev:Ge fan i att modernisera allting. Hovet är en grym arena med underbar akustik
Avskaffa tre mot tre.
Sv: Re: Ny arena?
"rösta rött så tar vi dina pengar och skiter också i arenan"Jepe skrev:"Rösta på blått,
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Spelar ingen roll om det så byggs världens modernaste arena med den bästa akustiken.
Så länge vi inte får intäkterna på kring försäljning så kommer både vi och mordor gå sotdöden till mötes.
Så länge vi inte får intäkterna på kring försäljning så kommer både vi och mordor gå sotdöden till mötes.