DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Vet inte ens vad jag själv svamlar om just nu... blir så jäkla förvirrad över alltihop att det brinner i huvet på mig. Är klubbarna förbundet, isf var samtliga klubbar i hela Sverige ansvariga för säkerheten i söndags? Och om kluibbarna ÄR förbundet kan ingen alltså bli straffad av Disciplinnämnden?
En hög med tjur*** om ni frågar mig. De är ansvariga vare sig de vill eller inte. OM SvFF står som arrangör så är det ju självklart de som är högst ansvariga inom förbundet som är ansvariga. Fullständigt orimligt att samtliga klubbar i Sverige gemensamt har ett ansvar för matchen, det är därför man väljer en styrelse...
Det är ju liksom inte jag som medlem i DIF som har ansvaret för säkerheten kring matcher där DIF är arrangör, det är styrelsen i DIF som har det. Sen att jag har ett eget ansvar när jag befinner mig på läktaren är ju självklart. Men där slutar mitt ansvar. Eller menar gubben på förbundet att Gullringen, Mjällby, GAIS, Fisksätra IF och alla andra tillsammans skulle ha ansvarat för säkerheten i den matchen? I sådana fall förstår jag varför det fallerade...
En hög med tjur*** om ni frågar mig. De är ansvariga vare sig de vill eller inte. OM SvFF står som arrangör så är det ju självklart de som är högst ansvariga inom förbundet som är ansvariga. Fullständigt orimligt att samtliga klubbar i Sverige gemensamt har ett ansvar för matchen, det är därför man väljer en styrelse...
Det är ju liksom inte jag som medlem i DIF som har ansvaret för säkerheten kring matcher där DIF är arrangör, det är styrelsen i DIF som har det. Sen att jag har ett eget ansvar när jag befinner mig på läktaren är ju självklart. Men där slutar mitt ansvar. Eller menar gubben på förbundet att Gullringen, Mjällby, GAIS, Fisksätra IF och alla andra tillsammans skulle ha ansvarat för säkerheten i den matchen? I sådana fall förstår jag varför det fallerade...
Det finns helt enkelt ingen logik i hur Gerhard Sager tänker. Det är omöjligt att förstå så det är ingen idé att ens försöka. Bara att konstatera att tankeförmågan uppenbart försämras av att verka i Solna som SvFF gör.Isabo skrev:Vet inte ens vad jag själv svamlar om just nu... blir så jäkla förvirrad över alltihop att det brinner i huvet på mig. Är klubbarna förbundet, isf var samtliga klubbar i hela Sverige ansvariga för säkerheten i söndags? Och om kluibbarna ÄR förbundet kan ingen alltså bli straffad av Disciplinnämnden?
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
DIF Fotboll
Förbundet och media manar till att klubbarna går ihop för att stävja bråk och inte syssla med "blame games"
Ursäkta men vad fan är det ni sysslar med då till 100%?
Sisyfos släng dig i väggen, att vara storklubb i Sverige är den sanna idiotens prövning.
Sisyfos släng dig i väggen, att vara storklubb i Sverige är den sanna idiotens prövning.
-
Ja, herregud alltså... Precis som politiker har de så ofantligt svårt att bara erkänna sina misstag. Men att beskylla andra går hur bra som helst.
Haha.JohanPez skrev:Förbundet och media manar till att klubbarna går ihop för att stävja bråk och inte syssla med "blame games"
Kan ju TÄNKA mig hur det skulle lösas om SvFF fick chansen att göra som de ville:
Problem:
Supporters från OLIKA klubbar slåss
SvFF Lösning:
Men, vi bildar EN stor klubb som ALLA supporters gillar, då blir det inga bråk!
Alltid Oavsett.
Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.
Ja, det är så det funkar...Staten skrev:Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.

Hyckleri på hög nivå.Staten skrev:Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.
-
Ja, det är som vanligt. Vill man se problemen så uppenbarar de sig. Skit händer hela tiden, men massmedia har bestämt sig för att problemen finns i Stockholm.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Sol på Stadion i kväll! Jag njuter som om det vore sista gången för det känns i luften att den kvällen kommer det regna. Tre enkla pinnar i kväll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Solignac, mest självklara 1:an på länge?
- Lee Harvey Oswald
Skönt med lite andrum, börjar ana en viss stabilitet i laget.
Visst skulle man gjort 2-0 på slutet, men 3p är guld värt i tider som dessa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Framför allt att inte ligga under sträcket längre känns som en otrolig befrielse.Lee Harvey Oswald skrev:Skönt med lite andrum, börjar ana en viss stabilitet i laget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Åh, det börjar blåsa lite friska vindar i DIF igen. Så jävla skönt.