DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Vet inte ens vad jag själv svamlar om just nu... blir så jäkla förvirrad över alltihop att det brinner i huvet på mig. Är klubbarna förbundet, isf var samtliga klubbar i hela Sverige ansvariga för säkerheten i söndags? Och om kluibbarna ÄR förbundet kan ingen alltså bli straffad av Disciplinnämnden?

En hög med tjur*** om ni frågar mig. De är ansvariga vare sig de vill eller inte. OM SvFF står som arrangör så är det ju självklart de som är högst ansvariga inom förbundet som är ansvariga. Fullständigt orimligt att samtliga klubbar i Sverige gemensamt har ett ansvar för matchen, det är därför man väljer en styrelse...

Det är ju liksom inte jag som medlem i DIF som har ansvaret för säkerheten kring matcher där DIF är arrangör, det är styrelsen i DIF som har det. Sen att jag har ett eget ansvar när jag befinner mig på läktaren är ju självklart. Men där slutar mitt ansvar. Eller menar gubben på förbundet att Gullringen, Mjällby, GAIS, Fisksätra IF och alla andra tillsammans skulle ha ansvarat för säkerheten i den matchen? I sådana fall förstår jag varför det fallerade...
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Arkju »

Isabo skrev:Vet inte ens vad jag själv svamlar om just nu... blir så jäkla förvirrad över alltihop att det brinner i huvet på mig. Är klubbarna förbundet, isf var samtliga klubbar i hela Sverige ansvariga för säkerheten i söndags? Och om kluibbarna ÄR förbundet kan ingen alltså bli straffad av Disciplinnämnden?

En hög med tjur*** om ni frågar mig. De är ansvariga vare sig de vill eller inte. OM SvFF står som arrangör så är det ju självklart de som är högst ansvariga inom förbundet som är ansvariga. Fullständigt orimligt att samtliga klubbar i Sverige gemensamt har ett ansvar för matchen, det är därför man väljer en styrelse...

Det är ju liksom inte jag som medlem i DIF som har ansvaret för säkerheten kring matcher där DIF är arrangör, det är styrelsen i DIF som har det. Sen att jag har ett eget ansvar när jag befinner mig på läktaren är ju självklart. Men där slutar mitt ansvar. Eller menar gubben på förbundet att Gullringen, Mjällby, GAIS, Fisksätra IF och alla andra tillsammans skulle ha ansvarat för säkerheten i den matchen? I sådana fall förstår jag varför det fallerade...
Det finns helt enkelt ingen logik i hur Gerhard Sager tänker. Det är omöjligt att förstå så det är ingen idé att ens försöka. Bara att konstatera att tankeförmågan uppenbart försämras av att verka i Solna som SvFF gör.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Förbundet och media manar till att klubbarna går ihop för att stävja bråk och inte syssla med "blame games"

Ursäkta men vad fan är det ni sysslar med då till 100%?

Sisyfos släng dig i väggen, att vara storklubb i Sverige är den sanna idiotens prövning.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, herregud alltså... Precis som politiker har de så ofantligt svårt att bara erkänna sina misstag. Men att beskylla andra går hur bra som helst.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

JohanPez skrev:Förbundet och media manar till att klubbarna går ihop för att stävja bråk och inte syssla med "blame games"

Ursäkta men vad fan är det ni sysslar med då till 100%?

Sisyfos släng dig i väggen, att vara storklubb i Sverige är den sanna idiotens prövning.
Haha.

Kan ju TÄNKA mig hur det skulle lösas om SvFF fick chansen att göra som de ville:

Problem:

Supporters från OLIKA klubbar slåss

SvFF Lösning:

Men, vi bildar EN stor klubb som ALLA supporters gillar, då blir det inga bråk!
Alltid Oavsett.
Staten

Inlägg av Staten »

Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Staten skrev:Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.
Ja, det är så det funkar... :roll:
20002001

Inlägg av 20002001 »

GAMEDAY!

Love it
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:Helsingsborgsklacken sjunger "hallå pedofilen". Förmodligen kommer vi inte få höra någonting om det efteråt. Det blir bara ett jäkla liv om Djurgårdare gör det.
Hyckleri på hög nivå.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det är som vanligt. Vill man se problemen så uppenbarar de sig. Skit händer hela tiden, men massmedia har bestämt sig för att problemen finns i Stockholm.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Sol på Stadion i kväll! Jag njuter som om det vore sista gången för det känns i luften att den kvällen kommer det regna. Tre enkla pinnar i kväll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Solignac, mest självklara 1:an på länge?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skönt med lite andrum, börjar ana en viss stabilitet i laget.
Visst skulle man gjort 2-0 på slutet, men 3p är guld värt i tider som dessa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Lee Harvey Oswald skrev:Skönt med lite andrum, börjar ana en viss stabilitet i laget.
Visst skulle man gjort 2-0 på slutet, men 3p är guld värt i tider som dessa
Framför allt att inte ligga under sträcket längre känns som en otrolig befrielse.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Åh, det börjar blåsa lite friska vindar i DIF igen. Så jävla skönt.
Skriv svar