Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.Lucky Luke skrev:Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.Sjöwall skrev:Upplever också problem i IE8. Hoppas ni fixar det!
Djurgårdshjälpen
Re: Djurgårdshjälpen
Sitter med samma problem. Tvingas använda det på jobbet då senare versioner eller andra webläsare är inte ackrediterade säkerhetsmässigt (nej, jag kan inte förklara logiken så be mig inte ens försöka).Isabo skrev:Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.Lucky Luke skrev:Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.Sjöwall skrev:Upplever också problem i IE8. Hoppas ni fixar det!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Jag förstår vad du menar, det är säkert något liknande på mitt jobb.Arkju skrev:Sitter med samma problem. Tvingas använda det på jobbet då senare versioner eller andra webläsare är inte ackrediterade säkerhetsmässigt (nej, jag kan inte förklara logiken så be mig inte ens försöka).Isabo skrev:Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.Lucky Luke skrev:Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.Sjöwall skrev:Upplever också problem i IE8. Hoppas ni fixar det!
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Prova den här lösningen i IE8. En del av våra kunder tycker det hjälper.Isabo skrev:Jag förstår vad du menar, det är säkert något liknande på mitt jobb.Arkju skrev:Sitter med samma problem. Tvingas använda det på jobbet då senare versioner eller andra webläsare är inte ackrediterade säkerhetsmässigt (nej, jag kan inte förklara logiken så be mig inte ens försöka).Isabo skrev:Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.Lucky Luke skrev:Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.Sjöwall skrev:Upplever också problem i IE8. Hoppas ni fixar det!
http://ubh.vhs.se/kompvy%5Ckompvy.pdf
Lycka till...

Djurgårdshjälpen
IE är och har alltid varit en vederstyggelse för utvecklare såväl som användare. Den dagen IE inte längre är standard för ärendehanteringssystem mm är dagen då stora cigarren åker fram.
-
Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.
Jag får väl göra ett försök att installera Netscape Navigator annars.Metal Machine skrev:Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.

”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Djurgårdshjälpen
Rant onMetal Machine skrev:Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.
IE är den enskilt största anledningen till att webutvecklare alltid har, och fortfarande stampar med gamla, omoderna, osäkra protokoll och språk. Den har i stort sett alltid varit den långsammaste och 'minst standardföljande' webläsaren i benchmarks och haft otaliga säkerhetshål som legat till grunden för stora ekonomiska förluster hos både privatpersoner och företag.
Rant off
Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.
Mot elitserien woooo!
Mot elitserien woooo!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Dom senaste versionerna av IE är inte helt åt helvete, faktiskt. Ryktet ärr ejält skamfilat sedan IE6-8 verisonerna dock.
Uppmanar dock alla till att köra Chrome eller Firefox.
Uppmanar dock alla till att köra Chrome eller Firefox.
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Du är en klippa Stulle!Stulle skrev:Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.
Mot elitserien woooo!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Satte in en slant jag med. En sak jag undrar över är eran hemsida. Under kolumnen "vi stödjer", är det endast dessa personer som bidragit?cCat skrev:Du är en klippa Stulle!Stulle skrev:Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.
Mot elitserien woooo!
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Bidragit innan förra fredagen, ja. Det har varit snålt med bidrag tyvärr.Örebroarn skrev:Satte in en slant jag med. En sak jag undrar över är eran hemsida. Under kolumnen "vi stödjer", är det endast dessa personer som bidragit?cCat skrev:Du är en klippa Stulle!Stulle skrev:Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.
Mot elitserien woooo!
Edit. Tack för bidraget.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2013-05-29 18:38:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Tycker ni bör skriva att kontot tillhör DIF-Hockey, samt ändra titeln i <Head>-taggen, just nu är det "Startsida", vilket är drygt när man har flera flikar uppe i webbläsaren.
- BaronVonDif
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Det kan vi inte, kontot måste tillhöra Djurgårdshjälpen annars måste DIF skatta för pengarna, andra punkten tar vi till oss.Kungen skrev:Tycker ni bör skriva att kontot tillhör DIF-Hockey, samt ändra titeln i <Head>-taggen, just nu är det "Startsida", vilket är drygt när man har flera flikar uppe i webbläsaren.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson