Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Isabo »

Lucky Luke skrev:
Sjöwall skrev:Upplever också problem i IE8. Hoppas ni fixar det!
Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.
Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Arkju »

Isabo skrev:
Lucky Luke skrev:
Ladda ner Chrome eller Firefox eller Safari. Det är det enda IE8 duger till. Vi har massor av kunder som upplever samma problem med IE8, och ärligt talat vet jag inte riktigt hur man löser det. Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner någon av ovanstående web-läsare om man upplever problem med IE8. Själv var det åratal sedan jag slutade använda IE. Upplever bara problem med den.
Jag förstår inte varför vi tvingas använda IE på jobbet, men det finns säkert någon vettig förklaring. privat använder jag det definitivt inte.
Sitter med samma problem. Tvingas använda det på jobbet då senare versioner eller andra webläsare är inte ackrediterade säkerhetsmässigt (nej, jag kan inte förklara logiken så be mig inte ens försöka).
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Isabo

Inlägg av Isabo »

Arkju skrev:
Isabo skrev:
Lucky Luke skrev:
Sitter med samma problem. Tvingas använda det på jobbet då senare versioner eller andra webläsare är inte ackrediterade säkerhetsmässigt (nej, jag kan inte förklara logiken så be mig inte ens försöka).
Jag förstår vad du menar, det är säkert något liknande på mitt jobb.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Isabo skrev:
Arkju skrev:
Isabo skrev:
Lucky Luke skrev:
Jag förstår vad du menar, det är säkert något liknande på mitt jobb.
Prova den här lösningen i IE8. En del av våra kunder tycker det hjälper.

http://ubh.vhs.se/kompvy%5Ckompvy.pdf

Lycka till... :wink:
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdshjälpen

Inlägg av JohanPez »

IE är och har alltid varit en vederstyggelse för utvecklare såväl som användare. Den dagen IE inte längre är standard för ärendehanteringssystem mm är dagen då stora cigarren åker fram.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Metal Machine skrev:Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.
Jag får väl göra ett försök att installera Netscape Navigator annars.
:D
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdshjälpen

Inlägg av JohanPez »

Metal Machine skrev:Äh, sluta gnäll. IE funkar oftast bra.
Rant on
IE är den enskilt största anledningen till att webutvecklare alltid har, och fortfarande stampar med gamla, omoderna, osäkra protokoll och språk. Den har i stort sett alltid varit den långsammaste och 'minst standardföljande' webläsaren i benchmarks och haft otaliga säkerhetshål som legat till grunden för stora ekonomiska förluster hos både privatpersoner och företag.

Rant off
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.

Mot elitserien woooo!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Dom senaste versionerna av IE är inte helt åt helvete, faktiskt. Ryktet ärr ejält skamfilat sedan IE6-8 verisonerna dock.

Uppmanar dock alla till att köra Chrome eller Firefox.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av cCat »

Stulle skrev:Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.

Mot elitserien woooo!
Du är en klippa Stulle!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Örebroarn »

cCat skrev:
Stulle skrev:Nu har även jag fått tummen ur mumindalen och satt in en slant. Ni bör ha slanten på ert konto på fredag.

Mot elitserien woooo!
Du är en klippa Stulle!

Satte in en slant jag med. En sak jag undrar över är eran hemsida. Under kolumnen "vi stödjer", är det endast dessa personer som bidragit?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Örebroarn skrev:
cCat skrev:

Mot elitserien woooo!
Du är en klippa Stulle!

Satte in en slant jag med. En sak jag undrar över är eran hemsida. Under kolumnen "vi stödjer", är det endast dessa personer som bidragit?
Bidragit innan förra fredagen, ja. Det har varit snålt med bidrag tyvärr.
Edit. Tack för bidraget.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2013-05-29 18:38:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Tycker ni bör skriva att kontot tillhör DIF-Hockey, samt ändra titeln i <Head>-taggen, just nu är det "Startsida", vilket är drygt när man har flera flikar uppe i webbläsaren.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Kungen skrev:Tycker ni bör skriva att kontot tillhör DIF-Hockey, samt ändra titeln i <Head>-taggen, just nu är det "Startsida", vilket är drygt när man har flera flikar uppe i webbläsaren.
Det kan vi inte, kontot måste tillhöra Djurgårdshjälpen annars måste DIF skatta för pengarna, andra punkten tar vi till oss.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar