DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Det tråkiga är att det faktiskt är Djurgårds fans som startar upploppet. Kastar ett x antal stolar mot planen/polisen och ett par Djurgårdare är på väg mot IFK fansen innan bengalen kastas.
Läskigt att höra hur mycket våld polisen använder mot fansen också. En tidsfråga innan någon får allvarliga skador..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
20002001

Inlägg av 20002001 »

Godnoken skrev:Det tråkiga är att det faktiskt är Djurgårds fans som startar upploppet. Kastar ett x antal stolar mot planen/polisen och ett par Djurgårdare är på väg mot IFK fansen innan bengalen kastas.
Läskigt att höra hur mycket våld polisen använder mot fansen också. En tidsfråga innan någon får allvarliga skador..
Skojjar du? vi som startar upploppen? VA?!

Jag var nära på att få en bengal i huvudet och du säger att det är vårt fel.
Skäms!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Polisen i Ukraina skötte sig klasser bättre under fotbolls-EM i somras. Det säger en hel del åtminstone om vilken snedvriden syn många har på våra egna myndigheter och andra länders dito. Jag garanterar att även rysk och kinesisk polis agerar mer professionellt i liknande sammanhang, men vem får äta skit varje dag?

Ge upp er tilltro till de svenska myndigheterna. Det kommer inte att bli bättre.

När det gäller matchen: DIF var, förvånande nog, bättre. Vi började uselt första 5 minuterna, i vanlig ordning, men sedan var vi det klart bättre laget resterande 85 och ägde matchen under långa stunder. Vi skulle ha stått som segrare efter 90 minuter om det hade funnits någon rättvisa. Sedan gick vi på knäna sista 10 av förlängningen och gav bort en hel del chanser, men annars hade inte glennarna ett skit att komma med i ärlighetens namn.

När Nymann bommade sin straff vände jag mig om och gick med raska steg därifrån. På så sätt missade jag allt kaos.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:Polisen i Ukraina skötte sig klasser bättre under fotbolls-EM i somras. Det säger en hel del åtminstone om vilken snedvriden syn många har på våra egna myndigheter och andra länders dito. Jag garanterar att även rysk och kinesisk polis agerar mer professionellt i liknande sammanhang, men vem får äta skit varje dag?

Ge upp er tilltro till de svenska myndigheterna. Det kommer inte att bli bättre.

När det gäller matchen: DIF var, förvånande nog, bättre. Vi började uselt första 5 minuterna, i vanlig ordning, men sedan var vi det klart bättre laget resterande 85 och ägde matchen under långa stunder. Vi skulle ha stått som segrare efter 90 minuter om det hade funnits någon rättvisa. Sedan gick vi på knäna sista 10 av förlängningen och gav bort en hel del chanser, men annars hade inte glennarna ett skit att komma med i ärlighetens namn.

När Nymann bommade sin straff vände jag mig om och gick med raska steg därifrån. På så sätt missade jag allt kaos.

Jag gick när de satte sin avgörande, och gick rakt ut och missade själva kaoset. Mötte en hel bunt poliser som bara stod och såg balla ut.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Svff en organisation helt olik någon annan. Det som svider när man följer DIF är att man indirekt stödjer Svff.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6848799.ab
2014-04-07, vad hände?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:
Metal Machine skrev:Polisen i Ukraina skötte sig klasser bättre under fotbolls-EM i somras. Det säger en hel del åtminstone om vilken snedvriden syn många har på våra egna myndigheter och andra länders dito. Jag garanterar att även rysk och kinesisk polis agerar mer professionellt i liknande sammanhang, men vem får äta skit varje dag?

Jag gick när de satte sin avgörande, och gick rakt ut och missade själva kaoset. Mötte en hel bunt poliser som bara stod och såg balla ut.
Jag stod kvar och skrek diverse fula saker åt framrusande IFK-supportrar, något jag kanske borde skitit i. Jag och mina närmaste vänner slapp i alla fall se all tumult, jävligt glad över det faktiskt.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Godnoken skrev:Det tråkiga är att det faktiskt är Djurgårds fans som startar upploppet. Kastar ett x antal stolar mot planen/polisen och ett par Djurgårdare är på väg mot IFK fansen innan bengalen kastas.
Det enda rätt du har är sista meningen, resten är helt fel..
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

20002001 skrev:

Skäms!
Ja, visst är det hemskt att du nästan fick en bengal i huvudet. Och?
Ni verkar vara helt blinda om ni inte ser att Djurgårds fans kastar stolar och springer ut på plan LÅNGT innan bengalen kastas mot vår publik.
Skäms på er.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Godnoken skrev:
20002001 skrev:

Skäms!
Ni verkar vara helt blinda om ni inte ser att Djurgårds fans kastar stolar och springer ut på plan LÅNGT innan bengalen kastas mot vår publik.
Skäms på er.
Orkar inte med sånt här, hur fungerar ignorefunktionen? Går den att aktivera via tapatalk?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Gå in på min profil och gör mig till ovän. Varsågod.
Se på videorna. Om ni inte ser vad som pågår innan så vet jag inte vad..
20002001

Inlägg av 20002001 »

Godnoken skrev:Gå in på min profil och gör mig till ovän. Varsågod.
Du håller uppenbarligen inte på DIF, så först och främst välkommen till vårt forum.

Sen, ja, det är hemskt att nästa få en bengal som brinner med 1000 grader i huvudet. Det är inte direkt vad jag förväntar mig när jag ställer mig en klack på en fotbollsmatch.

Gör mig en tjänst, LÄNKA till den videon som du menar att man ser att VI springer ut på plan. Kan jag få den av dig? Jag vill gärna se en film där man ser att vi kastar stolar innan IFK:s fans kommer mot oss och provocerar oss och kastar en bengal.

Vad är din åsikt om snuten ? Är det rätt att de misshandlar kvinnor och barn utanför arenan också? Att de döljer deras polisnummer och använder felvända betonger?

Men först och främst, länka till den videon du talar om när man ser att vi springer ut på plan.

När du gjort det kan du återvända till ditt forum igen: http://www.aikforum.se/ , råttjävel!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Godnoken skrev:
20002001 skrev:

Skäms!
Skäms på er.
Jävla troll. Vakna upp, var du ens på matchen? Var totalt jävla lugnt efter deras sista straff las, folk deppade och började röra sig utåt/väntade på att få tacka spelarna. Sen stormar de planen och några idioter rör sig mot vår klack och börjar hetsa och det tillkommer fler och fler fiskrensare. Innan detta hände inte ett skit från vår läktare. Stolar började kastas när polisen ställde upp framför vår läktare och valde att tårgasspraya samt vifta med batongerna mot våra supportrar som svarade på gbgarnas hets. När bengalen sen flög upp är det bara att tacka gud för att det inte totalspårade.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Challen skrev:Låt mig börja med att säga att jag inte är ett så stort fan av fotboll och att detta var min 3e (!) fotbollsmatch någonsin.

Första gången jag upplevde polisens övervåld på plats faktiskt.

Jag bestämde mig på söndagsförmiddagen under en bio som jag och bruden var på att jag även skulle bjuda med flickvännen på svenska cupen finalen och ha det trevligt i det fina vädret.

Eftersom jag körde bil så drack jag ingenting och höll mig nykter hela matchen. Under matchen så var allting frid och fröjd, men efter matchen så började kaoset. Jag och min flickvän var påväg ut från klacksektionen och följde strömmen ut när plötsligt alla vänder om och börjar springa åt motsatt håll.

En frän jävla lukt sprider sig i korridoren och andningsmöjligheten blir bra mycket sämre. Då var farbror blå framme med pepparspray och batonger. När vi tillslut hade täckt ansiktena för att slippa andas in skiten och kommit ut för att få luft igen möttes vi av en snutspärr som tvingade oss att vänta. Jag frågade snällt en tjejpolis om jag kunde få gå förbi med min flickvän eftersom vi inte var något större hot mot polisen. Men icke, hon bad oss vänta tills "de hade läget under kontroll".

Efter 1 eller 2 minuter så brakar det till till höger om oss och polisen stormar fram med brandsläckare och batonger och fångar in oss i mitten. Jag grips då av en lätt panik när min tjej blir ihopressad av snutar och arga tonårspojkar så jag bestämmer mig för att trycka bort polisen och dra min flickvän emellan. Som tur var så slapp jag batongslag den gången och vi kunde börja gå mot pendeltåget.

Vi börjar promenera mot tåget och hamnar bakom en linje poliser och jag hör den ena av dom säga "det kommer folk bakom dig" till den andra och när han vänder sig har han batongen i högsta hugg. Redo att slå. Jag höjer händerna för att visa att jag inte är ett hot och min flickvän täcker huvudet. Han slår som tur var inte.

Helt plötsligt har vi en folkmassa framför oss och ett led av poliser bakom oss. Poliserna till höger om mig slår hejvilt med batongerna, samtidigt som jag har en batong i ryggen som tvingar mig att gå framåt och min flickvän hamnar mot räcket och snuten som går bakom mig klämmer henne mellan sig själv och räcket. Jag frågar om han kan ställa sig mer bakom henne så hon inte kläms varpå han svarar "ta henne framför dig" fortfarande med batongen mot min rygg. Jag får in min tjej framför mig och saktar ju då automatiskt upp eftersom utrymmet försvinner framför mig och då är en kvinnlig polis bakom mig snabbt framme och puttar mig med batongen och säger "gå framåt". Jag svarar att det är omöjligt eftersom de andra står stilla framför mig men får då jag en hård knuff i ryggen och mer eller mindre flyger framåt men tas emot av min flickväns rygg så jag tappar inte balansen. Jag känner ingenting på ett tag så jag vänder mig för att kolla var de mindre trevliga poliserna har tagit vägen och ser att jag har ett avstånd på en halv meter till dem. Då händer det.

Snuthoran sparkar mig i nedre ryggen och det gjorde fan så ont. Till höger om mig skickar de en grabb i backen han kan omöjligt ha vart mer än 12-13 år gammal. Tjejer får batongslag och knuffar i ryggen. Min tjej har fått batongknoppen i ryggen ett flertalet gånger.

Jag tror inte hon vill gå på fotboll något mer.

Jag kan erkänna att jag trodde fabriken samt usc överdrev situationen med hockeyderbyt eftersom jag inte var där. Det ber jag om ursäkt för nu.

Min respekt för den svenska ordningsmakten är helt bortblåst.

Ber om ursäkt för konstig styckeindelning och eventuell konstig stavning. Skriver på telefonen.
Jag föreslår att du mailar det till styrelsen@jarnkaminerna.se, de har bett om att ta del av alla vittnesskildringar.
Helt otroligt hur de beter sig, liksom dig tyckte jag hela hockeyderby situationen lät smått överdriven men det är bara att be om ursäkt till alla drabbade supportrar...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Godnoken, har sett tillräckligt med videos för att kunna säga följande.

När situationen startar är det i princip tomt framför vår planhalva, detta pga att polisen är där på två röda sekunder och hindrar supportrar från att komma in på planen. Visst fanns det kanske försök att ta sig in på planen, det skall jag inte förneka, dock så stoppas detta från vad jag kan se från videos. Jag ser EN person lyckas slinka igenom eftersom en av snutarna inte förmår hålla honom kvar. När detta sker är göteborgsklacken ca 20-25 meter från slutet av vår planhalva, LÅNGT från där den BORDE vara. Denna individ går fram och vad jag kan se försöker mota tillbaka en göteborgssupporter som svarar med att sparka mot individen.

En snubbe i orange väst kutar fram mot dessa två, men incidenten avbryts av att personen från djurgårdens sida retirerar, snubben i orange väst halkar på planen samtidigt som en snut vänder sig om och ser situationen och får väl för sig att orange västen blivit nersparkad eller nåt av Djurgårdaren. Snuten slår 2 eller 3 gånger mot Djurgårdaren med batongen och föser honom bakåt tillbaka mot Djurgårdsklacken. Framme vid linjen med poliser så är det en annan polis som VÄLDIGT hårdhänt drar ner denne person MITT framför klacken. Det är DÅ stolarna börjar fara på riktigt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6848955.ab

Kolla mellan 22 sekunder in på detta klipp, högre hörnet av straffområdet från Djurgårdsklacken sett och följ sedan situationen därifrån och in mot mitten av straffområdet framför mål. Du kan höra hur publiken reagerar när polisen drar ner supportern tämligen så hårdhänt på marken mitt framför klacken. Det är då först jag ser stolar börja hagla. Vid detta laget är göteborgsklacken längre in på vår planhalva än de ens var tänkta att vara.

Säger inte att det är OK att börja kasta stolar, men den bild du målar upp av händelsen kan jag verkligen inte se skymten av i nåt av klippen jag sett från matchen.

Dessutom är göteborgsklacken redan längre in på planen än de skulle varit OAVSETT. Att man sedan fortsätter framåt har INGET med provokation från DIF klacken att göra. Vad det handlar om är att man ser klart och tydligt att polisen har en järnring mot DIF klacken, och man passar därför på att komma så nära man kan för att egga upp situationen ytterligare i tryggt försvar av polisen som barriär mellan DIF klacken och sig själva.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

18DIF91 skrev:
Godnoken, har sett tillräckligt med videos för att kunna säga följande.

När situationen startar är det i princip tomt framför vår planhalva, detta pga att polisen är där på två röda sekunder och hindrar supportrar från att komma in på planen. Visst fanns det kanske försök att ta sig in på planen, det skall jag inte förneka, dock så stoppas detta från vad jag kan se från videos. Jag ser EN person lyckas slinka igenom eftersom en av snutarna inte förmår hålla honom kvar. När detta sker är göteborgsklacken ca 20-25 meter från slutet av vår planhalva, LÅNGT från där den BORDE vara. Denna individ går fram och vad jag kan se försöker mota tillbaka en göteborgssupporter som svarar med att sparka mot individen.

En snubbe i orange väst kutar fram mot dessa två, men incidenten avbryts av att personen från djurgårdens sida retirerar, snubben i orange väst halkar på planen samtidigt som en snut vänder sig om och ser situationen och får väl för sig att orange västen blivit nersparkad eller nåt av Djurgårdaren. Snuten slår 2 eller 3 gånger mot Djurgårdaren med batongen och föser honom bakåt tillbaka mot Djurgårdsklacken. Framme vid linjen med poliser så är det en annan polis som VÄLDIGT hårdhänt drar ner denne person MITT framför klacken. Det är DÅ stolarna börjar fara på riktigt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6848955.ab

Kolla mellan 22 sekunder in på detta klipp, högre hörnet av straffområdet från Djurgårdsklacken sett och följ sedan situationen därifrån och in mot mitten av straffområdet framför mål. Du kan höra hur publiken reagerar när polisen drar ner supportern tämligen så hårdhänt på marken mitt framför klacken. Det är då först jag ser stolar börja hagla. Vid detta laget är göteborgsklacken längre in på vår planhalva än de ens var tänkta att vara.

Säger inte att det är OK att börja kasta stolar, men den bild du målar upp av händelsen kan jag verkligen inte se skymten av i nåt av klippen jag sett från matchen.

Dessutom är göteborgsklacken redan längre in på planen än de skulle varit OAVSETT. Att man sedan fortsätter framåt har INGET med provokation från DIF klacken att göra. Vad det handlar om är att man ser klart och tydligt att polisen har en järnring mot DIF klacken, och man passar därför på att komma så nära man kan för att egga upp situationen ytterligare i tryggt försvar av polisen som barriär mellan DIF klacken och sig själva.
Kan inget annat än hålla med. Satt själv på Etage 2 med bra översyn över händelserna efter avgörandet. Just situationen med snubben i den orangea västen såg även jag och därmed efterföljande företeelser.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar