Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Godnoken »

Och varför han heter "elskaDIF"..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Boeman »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Vad har jag missat med Jimmie, enligt vem är han klar för LIF?
Det är bara rykten men problemet är ju att det är logiskt. En spelare som har svårt att motivera sig i AS har ju egentligen bara två alternativ. Sluta eller söka sig "uppåt". JÖ verkar ha valt det sistnämnda. Han är ju för ung för att sluta dessutom.
Du skriver att det bara är rykten att att skulle skriva på för LIF.
Sen skriver du: JÖ verkar ha valt det sistnämnda.

Då undrar jag av ren nyfikenhet,Varför verkar de som han valt det sistnämnda när du säger att det bara är rykten,När Jimmie själv säger att det är DIF eller inget som gäller.

Vem tror du mest på? Folk som har för mycket fritid eller Jimmie själv?

Jag kan sträcka mig till att han gör "gubbarna" sällskap i Haninge.
Användarvisningsbild
elskaDIF

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av elskaDIF »

Túrin Turambar skrev:
elskaDIF skrev:
pulverapa skrev:
elskaDIF skrev:Ölvestad är klar för LIF.
Lägg ner pajaseriet. Om du nu ska öppna käften och säga något så dumt får du i så fall ange källa också.

Jag är så trött på fjantiga rykten. Om nu Ölvestad ÄR KLAR så vill jag ha en källa på det, inte att Petter-Niklas på difhockey-forumet säger det.
Inside information, du får tro vad du vill. Sluta grina.
Lägg av bara! Det är uppenbart att du trollar och att du ligger bakom den här bloggen http://southsidesiljan.blogg.se/ som du länkade till i ditt första inlägg.

Jag tror inte att det är någon slump att ALLA dina fem-sex inlägg handlar om Leksand och är positiva till dem på olika sätt. Om man läser bloggen inser man också att du hatar Djurgården, vilket skulle vara ett rimligt skäl till varför du har skapat ett trollkonto.

Inte min blogg och jag älskar DIF, men jag har polare som är Leksingar och har inget emot dom. Sluta grina.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Madhawk skrev ju att det var det galnaste ryktet hittills och att han inte ens trodde på det själv. Bara en kul grej att dela med sig av.

Ni får ju ta det för vad det är.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Boeman skrev:
Henke95 skrev:
litto skrev:Denna kille lirar i VIK nästa säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39600

Hur har VIK råd?! Vi har väl större budget än VIK?
Kommunen.

På villket sätt har du insyn i VIK och Västeråskommun?

Det pratas om att elitklubbarna i Västerås ska få börja dela på en pott och det rörde sig om en Skral summa.Dom får inga stora bidrag.Det finns klubbar som sköter sig och VIK har sparat i Flera år och levt väldigt mycket på sina juniorer och värvat budget år efter år. i år är första Gången dom står för värvningar som folk lyfter på ögonbrynen för(avundsjuka)? visa respekt till De som ska respekteras. Jag med flera är IMPONERAD över hur dom tagit ett kliv varje år från Div2.

Så knip igen din jävla käft
Äh, lägg av. Du kan väl på fullaste allvar inte tro att mitt inlägg baseras på någon som helst form av konkret fakta? Självklart har jag ingen insyn i varken VIK eller Västerås Kommun. Jag vet dock att VIK har tvingats till rekonstruktion och att man således tvingats till en strikt ekonomisk plan för att förhindra ett eventuellt återfall.

Sedan vet man aldrig vad som egentligen pågår i hockeysveriges kommuner (Växjö, Timrå, Leksand, Mora m.fl.) men vad som står klart är i alla fall att VIK antingen har värvat väldigt smart i förhållande till deras budget eller på ett eller annat sätt finansierat truppen externt.

Vårda språket.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Rocky3000 skrev:Har Djurgården Hockey råd att värva tvillingarna Donati?

Då J. Eriksson enligt Challe är för dyr för oss, kan det vara så att vi kan få två spelare för samma peng, som J. Eriksson skulle stoppa i egen ficka? Nu när både M. Strandfeldt och J. Smotherman är avskrivna skulle det vara helt fantastiskt att se tvillingarna här!

Eller vågar inte Challe ta utmaningen att signa tvillingarna, då han var osäker på om M. Strandfeldt skulle palla för HA?
Jag tror att vi avhandlat detta hundratals gånger på forumet och det är samma svar varje gång.De var intressant för att dom var dubbelpassare.
litto

Inlägg av litto »

Boeman skrev:
Henke95 skrev:

Kommunen.

Det pratas om att elitklubbarna i Västerås ska få börja dela på en pott och det rörde sig om en Skral summa.Dom får inga stora bidrag.Det finns klubbar som sköter sig och VIK har sparat i Flera år och levt väldigt mycket på sina juniorer och värvat budget år efter år. i år är första Gången dom står för värvningar som folk lyfter på ögonbrynen för(avundsjuka)? visa respekt till De som ska respekteras. Jag med flera är IMPONERAD över hur dom tagit ett kliv varje år från Div2.

Kliv varje år från div 2? Vad jiddrar du om?

Jag är förvånad över hur de har råd till värvningarna när deras sportchef berättade att deras ekonomi inte var på topp förra säsongen. Antingen har de fått en enorm dos i sponsorpengarna eller ökat bidrag från kommunen...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Henke95 skrev:
Boeman skrev:
Henke95 skrev:

Kommunen.

Äh, lägg av. Du kan väl på fullaste allvar inte tro att mitt inlägg baseras på någon som helst form av konkret fakta? Självklart har jag ingen insyn i varken VIK eller Västerås Kommun. Jag vet dock att VIK har tvingats till rekonstruktion och att man således tvingats till en strikt ekonomisk plan för att förhindra ett eventuellt återfall.

Sedan vet man aldrig vad som egentligen pågår i hockeysveriges kommuner (Växjö, Timrå, Leksand, Mora m.fl.) men vad som står klart är i alla fall att VIK antingen har värvat väldigt smart i förhållande till deras budget eller på ett eller annat sätt finansierat truppen externt.

Vårda språket.
Väldigt onödigt att slänga ur sig något sådant.När det gnälls och spys galla över hur andra klubbar får hjälp av kommun borde man hylla de som hyllas bör.VIK har inte tvingats till rekonstruktion,VIK tvingades till konkurs och nystart i Div2 pga utebliven hjälp från kommun och de tog således sitt ekonomiska ansvar så gott de kunde.Nej vet man inte vad som försigår så kanske man inte ska måla fan på väggen utan kanske vara ganska objektiv istället.Ja,VIK har både värvat smart och externt.Av den anledningen ska dom visas respekt
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

litto skrev:
Boeman skrev:
Henke95 skrev:

Kommunen.

Kliv varje år från div 2? Vad jiddrar du om?

Jag är förvånad över hur de har råd till värvningarna när deras sportchef berättade att deras ekonomi inte var på topp förra säsongen. Antingen har de fått en enorm dos i sponsorpengarna eller ökat bidrag från kommunen...
Ett kliv närmre Elitserien kan även göras ekonomiskt,Det behöver inte betyda att man avancerar en serie varje år.i det har fallet handlar det om att bygga upp organisationen igen till vad det en gång varit,ekonomi,tabellplacering,och andra möjligheter som stärker organisationen.
Ja vad jag har fått bekfräftat så har fler sponsorer hakat på tåget.Och en odraftad oprövad collegespelare är väldigt sällan speciellt dyr.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Madhawk skrev ju att det var det galnaste ryktet hittills och att han inte ens trodde på det själv. Bara en kul grej att dela med sig av.

Ni får ju ta det för vad det är.
Det var ju just det som jag och "Leksand" påpekade - att det blir för rörigt.
Han måste bestämma sig om han ska skriva om rykten eller när en spelare faktiskt är klar för DIF (att vara först ut med nyheten). Just nu blir allt en enda sörja.
Ärligt talat blir jag bara jävligt irriterad när jag läser att Ölvestad är på väg till lif.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

pulverapa skrev: Ärligt talat blir jag bara jävligt irriterad när jag läser att Ölvestad är på väg till lif.

Samma här.

För mig är det värre att gå till LIF än till AIK. Faktiskt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Personligen ger jag blanka fan i var han spelar om det inte är DIF..

Tycker fokus bör ligga på att förlänga Kalus nu så, snart kan det vara kört.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Personligen ger jag blanka fan i var han spelar om det inte är DIF..

Tycker fokus bör ligga på att förlänga Kalus nu så, snart kan det vara kört.

Håller med, hoppas verkligen på Kalus.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Fyra sidor nu om ett fullständigt absurt rykte på en blogg att Jimmie skall till Leksand. Hur kan frågan överhuvudtaget leva vidare? Måste bero på nyhetstorkan i stort. Spelar tydligen ingen roll att Jimmie SJÄLV påpekar att det är Djurgården eller ingenting som gäller!! Börjar bli pinsamt! :oops:
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Bara jag som hellre vill se Kalus i DIF nästa säsong än Ölvestad? Inget ont om Jimmie men tycker han börjar bli till åldern redan..
Låst