DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Förutom skandalen på läktaren så gillade jag mycket av det jag såg idag. Jag tycker vi står upp bra mot dem och stundtals har vi mycket bra intentioner i spelet. Bra passningsspel längsmed backen och fina kombinationer på små ytor. Kanske allra mest gillar jag att vi återigen reser oss och kommer tillbaks in i matchen efter den horribla starten.
Att vi emellanåt tappar hela laget för långt ner i banan, inte orkar flytta över, har svårt att komma till avslut samt slår helt horribla bollar rakt in i plan känns ju sådär, men jag hoppas att PM får ordning på detta. Isf finns det hopp om att vi ska klara oss kvar.
Helt ok drag från klacken också!
Att vi emellanåt tappar hela laget för långt ner i banan, inte orkar flytta över, har svårt att komma till avslut samt slår helt horribla bollar rakt in i plan känns ju sådär, men jag hoppas att PM får ordning på detta. Isf finns det hopp om att vi ska klara oss kvar.
Helt ok drag från klacken också!
Fan vad bittert det känns..
Äcklig jävla göteborgare och för att inte tala om snuten.
Var tvungen att springa livet ur mig för att undvika att bli dödad av snuten...
Äcklig jävla göteborgare och för att inte tala om snuten.
Var tvungen att springa livet ur mig för att undvika att bli dödad av snuten...
Hatar? Jag hatar fusket Leksand står för. Jag hatar Polisnoterna. Jag hatar Aik. Jag hatar Diciplinnämnder. Jag hatar svff. Jag hatar numera även Blåvitt-supportrarna.SirDIFalot skrev:Otroligt hur mycket hat du verkar ha i dig. Gör verkligen ditt bästa för att dra så många paralleller som möjligt till andra före detta djurgårdsspelare som du hatar.Manijock skrev:Kul att se att det klena psyket killarna i hockeyn har även spridit sig till fotbollen. Bergström går runt och larvar sig som en blandning av Erik Gustafsson och Fredrik Claesson. Kanske dags att växa upp? Beter sig knappast som ett proffs varken på plan eller vid sidan av. Även när vi vinner är det så man får skämma ögonen ur sig då knoddisen ska fjanta runt som en 7-åring på godisavdelningen en lördag på Ica.
Amartey spelade upp sig till den talangen han ska vara. Underbart! Våran norrbagge beter sig som han spelar FM när han skickar fram en iskall Solignac på direkt avgörande straff som har chans att vända hela momentumet över straffläggningen. "Han har bra poäng på avslut så det måste ju betyda att han gör mål varje gång"... Visar hur svårt det är att få koll över laget på så kort tid. Skickar t om hellre fram Östberg i det läget vi är i då han åtminstone är het.
Jag hatar ingen som spelat i Djurgården. Jag hatar möjligtvis våran toleransnivå både bland fans och i ledningar. Jag menar, hade jag gått på jobbet under den viktigaste perioden under hela året och oseriöst flamsat runt då hade jag fått sparken alternativit en avhyvling som heter duga. Ingen press överhuvudtaget på gossarna som kommer upp i idrott längre, bara en jävla räkmacka där allt ska serveras.
Men hatar jag Bergström, Gustafsson osv som personer för det? Knappast då jag inte känner dem. Kamma till dig och ta inte allt jag skriver på så in i helvete stort allvar hela tiden. Vem som helst har ett yrkes-jag, och ett privat-jag. Jag kritiserar alltid yrkes-jaget på detta forum...
Ett annat ämne, är även polisincidenten idag Abbes fel?
Vad hände egentligen efter slutsignalen, jag blev sur och stängde av direkt. Kan någon vänlig själ sammanfatta lite kort?
Kolla intervjun på DIFTV med Svff:s säkerhetsansvariga. Han kläcker ur sig: "Det är väl ändå inte arrangörens fel att det sker en planinvasion", med tydligen är det arrangörens fel om det kommer in en frukt? Va i helvete, är ingen av de där leverindräckta inavlade gubbhelvetena som sitter på det där förbundet navlade, eller vad är det frågan om? Det är sinnessjukt att så sinnesvaga idioter ska överhuvudtaget få tjäna pengar i ett fritt samhälle. Skäms över att vara människa när jag ser den där intervjun. Han skämmer ut mänskligheten med sin dumhet...
Vet inte om jag rekommenderar att titta på intervjun, höll nästan på att riva väggarna själv i ren och skär frustration.
Vet inte om jag rekommenderar att titta på intervjun, höll nästan på att riva väggarna själv i ren och skär frustration.
DIF Fotboll
Här är länken till intervjun med Svffs säkerhetschef, jag sitter fortfarande med munnen öppen..,
https://diftv.solidtango.com/video/derby-eftersnack
https://diftv.solidtango.com/video/derby-eftersnack
2014-04-07, vad hände?
Tycker iofs att avsaknaden av polis på göteborgssidan var rätt så skrämmande. Att man sedan inte rör ett finger för att försöka mota tillbaka Göteborgs huliganer är ännu mer skrämmande.
Alltid Oavsett.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är fan inte lätt att vara Djurgårdare under 2010-talet. Suck.
Har Putte Carlsson bett ifk om ursäkt än för Djurgårdsklackens odrägliga beteende och hånfulla ramsor när de stormade mot oss?
Putte har avgått.Staten skrev:Har Putte Carlsson bett ifk om ursäkt än för Djurgårdsklackens odrägliga beteende och hånfulla ramsor när de stormade mot oss?
Inte ett större pip om händelsen på SvFF hemsida. Står bara att lite oroligheter utbröt i slutet av matchen men att alla verkar ha gått hem och druckit mjölk och ätit kakor i lugn och ro efter nån minut.
Man skulle ju kunna se det som att de skjutit sig lite i foten själva när deras säkerhetsansvarige hävdar att det inte är arrangörens ansvar när sådant här sker. Dock så går han ju raskt vidare med att skjuta över ansvaret från arrangören till klubbarna själva i nästa stund.
Tror vi får räkna med att Djurgården Fotboll kommer få betala för skadegörelsen på arenan då man ryckte loss stolar och dylikt från själva arenan, och bönderna från götet lär få stå för planstormningen samt bengalen som kastades in mot Djurgårdsklacken.
Att SvFF skulle gå ut med nån officiell ursäkt är bara att glömma. Det kommer tillsättas en utredning med tillräckligt med mutor för att låta förbundet komma undan utan skuld.
Man skulle ju kunna se det som att de skjutit sig lite i foten själva när deras säkerhetsansvarige hävdar att det inte är arrangörens ansvar när sådant här sker. Dock så går han ju raskt vidare med att skjuta över ansvaret från arrangören till klubbarna själva i nästa stund.
Tror vi får räkna med att Djurgården Fotboll kommer få betala för skadegörelsen på arenan då man ryckte loss stolar och dylikt från själva arenan, och bönderna från götet lär få stå för planstormningen samt bengalen som kastades in mot Djurgårdsklacken.
Att SvFF skulle gå ut med nån officiell ursäkt är bara att glömma. Det kommer tillsättas en utredning med tillräckligt med mutor för att låta förbundet komma undan utan skuld.
Alltid Oavsett.
DIF Fotboll
........igen.Isabo skrev:Putte har avgått.Staten skrev:Har Putte Carlsson bett ifk om ursäkt än för Djurgårdsklackens odrägliga beteende och hånfulla ramsor när de stormade mot oss?
2014-04-07, vad hände?
Exakt. Snart är han tillbaka igenJepe skrev:........igen.Isabo skrev:Putte har avgått.Staten skrev:Har Putte Carlsson bett ifk om ursäkt än för Djurgårdsklackens odrägliga beteende och hånfulla ramsor när de stormade mot oss?
Igår spelade Djurgården cupfinal mot IFK Göteborg. Jag var riktigt taggad igår faktiskt, även om hjärnan sade innerst inne att en torsk inte är speciellt otroligt. Hjärtat däremot, klappade för vinst. Jag hade värvat två nära vänner till klacken, de brukar i vanliga fall knappt gå på fotboll alls, så jag var riktigt glad över att ha fått med mig vänner till matchen för att bidra till den otroliga stämning som fanns på plats igår.
Matchen i sig är något vi som Djurgårdare ska vara stolta över. IFK Göteborg vinner rättvist, om än knapphändigt. Att torska på straffar är aldrig roligt, än mindre i en cupfinal. Sett över 120 spelade minuter är det otroligt jämnt, och båda lagen kommer till många riktigt vassa chanser. Båda lagen hade kunnat avgöra, och det hade varit hur rättvist som helst.
Tyvärr vinner som sagt IFK på straffslag. Rättvist, där också. Finns inte så mycket mer att säga.
Det som händer efter matchen gör mig arg, gråtfärdig, ledsen och mörkrädd samtidigt. SvFF briljerar återigen med sin otroliga inkompetens. Att man sedan efteråt står och skyller ifrån sig och överlämnar all form av ansvar till andra parter är fullständigt pinsamt agerande, dock kan inte mycket mer förväntas av det vi kallar förbund.
Vi kan inte tåla detta längre. Vi måste gemensamt se till att SvFF tar ansvar, annars måste det finnas konsekvenser, även för dem. När man tillåter Göteborgs supportrar att kasta in bengaler i våran publik har det gått för långt. Bengaliska eldar brinner på över 1000 grader celsius, och bränner kort och gott sönder allt elden kommer i kontakt med. Dessa eldar är med andra ord livsfarliga när de kastas, under kontrollerade former inget mer än stämningshöjare.
Vi måste stå upp nu, visa vad f-a-n vi tycker om det här. Detta är inte okej.
Förlåt för långt inlägg / rörigt inlägg. Ville skriva av mig lite.
Matchen i sig är något vi som Djurgårdare ska vara stolta över. IFK Göteborg vinner rättvist, om än knapphändigt. Att torska på straffar är aldrig roligt, än mindre i en cupfinal. Sett över 120 spelade minuter är det otroligt jämnt, och båda lagen kommer till många riktigt vassa chanser. Båda lagen hade kunnat avgöra, och det hade varit hur rättvist som helst.
Tyvärr vinner som sagt IFK på straffslag. Rättvist, där också. Finns inte så mycket mer att säga.
Det som händer efter matchen gör mig arg, gråtfärdig, ledsen och mörkrädd samtidigt. SvFF briljerar återigen med sin otroliga inkompetens. Att man sedan efteråt står och skyller ifrån sig och överlämnar all form av ansvar till andra parter är fullständigt pinsamt agerande, dock kan inte mycket mer förväntas av det vi kallar förbund.
Vi kan inte tåla detta längre. Vi måste gemensamt se till att SvFF tar ansvar, annars måste det finnas konsekvenser, även för dem. När man tillåter Göteborgs supportrar att kasta in bengaler i våran publik har det gått för långt. Bengaliska eldar brinner på över 1000 grader celsius, och bränner kort och gott sönder allt elden kommer i kontakt med. Dessa eldar är med andra ord livsfarliga när de kastas, under kontrollerade former inget mer än stämningshöjare.
Senast redigerad av Stentuff den 2013-05-27 09:54:57, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker inte det var vare sig rörigt eller långt. Skriver betydligt längre inlägg än så många gånger.Stentuff skrev:Ursäkta för ett långt inlägg.
Igår spelade Djurgården cupfinal mot IFK Göteborg. Jag var riktigt taggad igår faktiskt, även om hjärnan sade innerst inne att en torsk inte är speciellt otroligt. Hjärtat däremot, klappade för vinst. Jag hade värvat två nära vänner till klacken, de brukar i vanliga fall knappt gå på fotboll alls, så jag var riktigt glad över att ha fått med mig vänner till matchen för att bidra till den otroliga stämning som fanns på plats igår.
Det här är som sagt oacceptabelt, speciellt sett i relation med päronincidenten