Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Rocky3000 skrev:
Varför ens diskutera han? Vi behöver en J. Donati, en A. Demkov, eller till och med en K. Starkov, med andra ord en lirare med fart och fläkt! Som producerar!
Men, det är väl du som har förespråkat Joakim Eriksson mest av alla här?

Det är dessa lirare jag har förespråkat hela tiden! Även J. Eriksson. Men när jag yttrar något här, då blir det till tjat och orealistiskt av någon jävla konstig anledning! Blir så less..

Skrev du bland annat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jocke kommer garanterat få en offensiv roll också, har man producerat halvhyfsat med poäng i finska ligan förväntar man sig från Djurgårdshåll att han skall kunna producera något liknande på den här lägre nivån... självfallet kommer han få PP-tid, men han är ju trots detta ingen spelare som kommer ligga på en massa poäng när allt summeras.
Framför allt känns det som man ger högsta lönen till en spelare där man har noll chans att träffa "jackpoten". Att Jocke skulle göra lika många mål och poäng som Broc Little känns ju aningen långsökt.

Hur hungrig är han? Han var väldigt trött när han hade kommit hem till SSK och skulle avsluta där.
Är han klar? Ja eller Nej?
Nej. Allt står här i tråden?
Varför ens diskutera han? Vi behöver en J. Donati, en A. Demkov, eller till och med en K. Starkov, med andra ord en lirare med fart och fläkt! Som producerar!
Det har ju framkommit trovärdiga uppgifter på att vi jagar Jocke Eriksson?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Den här spekultationsslistan för löner gjorde jag för några månader sedan, då var det EXKLUSIVE sociala avgifter. Men nu räknar man ju tydligen INKL soc avgifter och att den totala budgeten då skall vara runt 12 MSEK. Lägg således på absolut minst 30% på lönerna nedan och få fram hur mycket vi har att spela med (med ett stort "ifall mina beräkningar stämmer"). Plussar på lite jämfört med tidigare där jag tror det är befogat:

Dustin Johner 90k / månad
Marcus Sörensen 55k
Mattias Guter / 45k
Markus Ljungh 40k
Henrik Eriksson 45k
Mikael Ahlén 40k
Michael Holmqvist 30k
Måns Krüger 30k
Nicklas Heinerö 30k
Matthias Sundberg 30k

Timmy Pettersson 90k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 50k
Philip Holm 45k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k

Adam Reideborn 25k
Johan Mattsson 35k

TOT: ca 8.5 MSEK exkl sociala avgifter, ca 10.5 MSEK inkl sociala avgifter (EDIT: beroende på hur lång period man räknar på så klart). Just det är ju jäkligt knepigt för man vet inte hur länge spelarna faktiskt får lön....För de två (tre med en junior) sista platserna ger det oss max 2 MSEK inkl sociala avgifter att spendera på två spelare till. Låt oss gissa att Jocke Eriksson kostar ca 100 SEK / månad inkl sociala avgifter så hamnar vi nog rätt nära sanningen i övrigt. Medhåll mothugg?
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

-daniel- skrev:Den här spekultationsslistan för löner gjorde jag för några månader sedan, då var det EXKLUSIVE sociala avgifter. Men nu räknar man ju tydligen INKL soc avgifter och att den totala budgeten då skall vara runt 12 MSEK. Lägg således på absolut minst 30% på lönerna nedan och få fram hur mycket vi har att spela med (med ett stort "ifall mina beräkningar stämmer"). Plussar på lite jämfört med tidigare där jag tror det är befogat:

Dustin Johner 90k / månad
Marcus Sörensen 55k
Mattias Guter / 45k
Markus Ljungh 40k
Henrik Eriksson 45k
Mikael Ahlén 40k
Michael Holmqvist 30k
Måns Krüger 30k
Nicklas Heinerö 30k
Matthias Sundberg 30k

Timmy Pettersson 90k
David Lidström 45k
Sam Lofquist 50k
Nils Andersson 50k
Philip Holm 45k
Linus Arnesson 25k
Alexander Falk 10k

Adam Reideborn 25k
Johan Mattsson 35k

TOT: ca 8.5 MSEK exkl sociala avgifter, ca 10.5 MSEK inkl sociala avgifter (EDIT: beroende på hur lång period man räknar på så klart). Just det är ju jäkligt knepigt för man vet inte hur länge spelarna faktiskt får lön....För de två (tre med en junior) sista platserna ger det oss max 2 MSEK inkl sociala avgifter att spendera på två spelare till. Låt oss gissa att Jocke Eriksson kostar ca 100 SEK / månad inkl sociala avgifter så hamnar vi nog rätt nära sanningen i övrigt. Medhåll mothugg?
Stämmer nog ganska bra detta
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Sjöwall skrev:
pulverapa skrev:Äsch, Hardy hade rätt på det där mötet i juni 2011 (när vi var ett fåtal där och allt var frid och fröjd). Han sa att lagets framgång mest beror på om de unga killarna tar ett extra kliv framåt.

Man vet alltid vad man får av gamlingarna, det är de unga killarna som gör skillnaden.

Är det så att Arnesson, Andersson, Falk, Holm, Sörensen, Huddinge och Ljungh kan ta ett extra kliv kommer vi att dominera lika mycket som Leksand gjorde förra säsongen.

Kör på, värva Jocke Eriksson. Skittråkig värvning. Men det kanske inte spelar någon roll vem vi tar in ändå för ungtupparna måste ändå ta ett kliv framåt i år, annars står vi och stampar som förra säsongen. Vi kan värva Sidney Crosby utan att det hjälper laget som helhet.
Du skrev detta inlägget till mig, tack.

Hade vi haft Crosby hade vi DOMINERAT. Vi hade gått obesegrade (nästan) genom hela serien för att sedan ta 30 av 30 poäng i Kvalserien, detta kan jag sätta mitt ekonomiska oberoende på. Hoppas ingen jämför detta påstående med att Kopitar spelade i Mora och dom var inte alls dominerande. Crosby är flera hundra gånger bättre än Kopitar.

Jag gillar glass.
Beredd at hålla med.

Hade Sidney Crosby spelat i DIF hade han med rätt kedjekamrater legat på 100-120 poäng på 52 matcher. Johner - Crosby - Sörensen .

Sörensen och Johner hade med hjälp av honom kunnat ligga på 60-70p utan tvekan.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jocke kommer garanterat få en offensiv roll också, har man producerat halvhyfsat med poäng i finska ligan förväntar man sig från Djurgårdshåll att han skall kunna producera något liknande på den här lägre nivån... självfallet kommer han få PP-tid, men han är ju trots detta ingen spelare som kommer ligga på en massa poäng när allt summeras.
Framför allt känns det som man ger högsta lönen till en spelare där man har noll chans att träffa "jackpoten". Att Jocke skulle göra lika många mål och poäng som Broc Little känns ju aningen långsökt.

Hur hungrig är han? Han var väldigt trött när han hade kommit hem till SSK och skulle avsluta där.
Är han klar? Ja eller Nej?
Nej. Allt står här i tråden?
Starkov? producerar vart?

Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nej, att Joakim Eriksson, 36, ska återvända till Djurgården tycks inte vara på g – i alla fall om man ska tro sportchefen Challe Berglund.

– Joakim Eriksson, vem?

”Jocke” Eriksson, tidigare Dif-spelare, i Linköping, Södertälje och nu senast i Finland.

– Jaha, Jocke…

Har ni pratat med honom, är han aktuell?

– Du vet väl att vi har gått ner 30 procent i lönebudget?

Ja… är han för dyr?

– Det skulle jag nog påstå. I så fall låter Södertälje mer troligt, han är ju svåger med Per Nygårds (sportchefen).

Joakim Eriksson själv är fåordig, men säger att han gör sig redo för ytterligare en säsong och bekräftar att det finns intresse i såväl Sverige som Finland.

– Mer än så kan jag inte ge dig i dagsläget, säger han.

Djurgården?

– Jag kommenterar inte enskilda klubbar. Men jag hade fantastiska år där och Djurgården kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat, såklart.

/Jonathan Ekeliw

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeydir ... -eriksson/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är han så dyr som han bör vara så skippar jag nog honom helst.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oj intressant. Endera är Challe förbannat bra på att ljuga eller så finns det helt enkelt ingen som helst sanning i ryktena om Jocke.

Hmm.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Haha, skulle en sån som Joakim Eriksson vara "för dyr"?! Det låter ju - för att tala klarspråk - helt jävla bissart. Antingen är det så att DIF som klubb är fattigare än de fattigaste gatubarnen i Nigeria eller så är det som så - vilket jag tror - att Eriksson har en jävligt taskig självbild. Herregud, vad begär karln egentligen i lön? Vid hans stadium av karriären (han fyller 37 i sommar), samt den spelstilen som han har, så borde han snarare vara djupt tacksamt att han överhuvudtaget fortfande kan försörja sig på sporten.

Hur som helst är ju detta helt FANTASTISKA nyheter att ryktet med Joakim Eriksson som vår tilltänkta "spetsforward" - förmodligen - inte visade sig ha någon som helst substans...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:Haha, skulle en sån som Joakim Eriksson vara "för dyr"?! Det låter ju - för att tala klarspråk - helt jävla bissart. Antingen är det så att DIF som klubb är fattigare än de fattigaste gatubarnen i Nigeria eller så är det som så - vilket jag tror - att Eriksson har en jävligt taskig självbild. Herregud, vad begär karln egentligen i lön? Vid hans stadium av karriären (han fyller 37 i sommar), samt den spelstilen som han har, så borde han snarare vara djupt tacksamt att han överhuvudtaget fortfande kan försörja sig på sporten.

Hur som helst är ju detta helt FANTASTISKA nyheter att ryktet om Joakim Eriksson - förmodligen - inte visade sig ha någon som helst substans...
Det är väl klart att han kostar minst 100k i månaden. Mer än vad någon av våra spelare tjänar.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ingen jättebesvikelse om det inte blir någon Eriksson.

Btw..."UPPDATE"! Heja journalistkåren!
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Datsyuk_13 skrev:Haha, skulle en sån som Joakim Eriksson vara "för dyr"?! Det låter ju - för att tala klarspråk - helt jävla bissart. Antingen är det så att DIF som klubb är fattigare än de fattigaste gatubarnen i Nigeria eller så är det som så - vilket jag tror - att Eriksson har en jävligt taskig självbild. Herregud, vad begär karln egentligen i lön? Vid hans stadium av karriären (han fyller 37 i sommar), samt den spelstilen som han har, så borde han snarare vara djupt tacksamt att han överhuvudtaget fortfande kan försörja sig på sporten.

Hur som helst är ju detta helt FANTASTISKA nyheter att ryktet om Joakim Eriksson - förmodligen - inte visade sig ha någon som helst substans...
Det är väl klart att han kostar minst 100k i månaden. Mer än vad någon av våra spelare tjänar.
Ja Eriksson lär lyfta en hel del i lön. Tycker faktiskt Challe gör det bra som inte tar första bästa "spets" vi kan hitta. Serien börjar om 3 månader så vi har tid på oss.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen tror jag fortfarande på att Challe inte riktigt är ärlig här. Brukar väldigt sällan vara rent påhitt med sådana här rykten, och att han då skall spela "dum" och inte veta ens vem journalisten menar känns sådär lagom troligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Personligen tror jag fortfarande på att Challe inte riktigt är ärlig här. Brukar väldigt sällan vara rent påhitt med sådana här rykten, och att han då skall spela "dum" och inte veta ens vem journalisten menar känns sådär lagom troligt.
Ja, det är nog så att Challe hört sig för med Jocke. Insett att han är för dyr. Och sedan väljer att utåt spela "Vi har inte varit intresserade av honom" för att inte få rubriken.. "Eriksson för dyr för DIF" "Ekonomin räcker inte till i DIF" "DIF går miste om nyförvärv" osv.
Expert.
Låst